Rode billetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rietje88, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn zoontje van 1 heeft nog nooit rode billetjes gehad, tot 2 weken terug.

Zij spleetje werd wat rood. Daar heb ik talkpoeder opgedaan voor het naar bed gaan. Het leek minder te worden/verdwijnen. Uiteindelijk werd het niet echt opvallend rood meer.

Nu haalde ik hem vanmorgen uit bed en waren zijn billen helemaal vuurrood. Met rode stipjes/bultjes. Toen heb ik er een laagje sudocreme op gedaan. Het rood lijkt minder te zijn geworden maar de stippen niet, die vallen nu meer op. Overdag draagt hij nog wel zijn gewone kruidvat luier.

Bijkomende omstandigheden:
    -sinds een week overgestapt op potjes va 12 maanden en eet regelmatig met de pot mee. (Stinkt nu ook veel meer)
    -sinds 2 dagen pamperluier snachts ipv kruidvat. (tot 6 maanden pampers gebruikt en daar toen nooit last mee gehad.)
    -6e tandje is aan het doorkomen.
    -geeft sinds een week vaak een mondje terug. (normaal eigenlijk nooit gehad.

Gaat het hier om luieruitslag, schimmel, luieralergie of iets anders? Of als er meerdere opties mogelijk zijn, hoe kom ik erachter wat er aan de hand is?

2. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik weet het echt niet.
    Maar ik zou oppassen met sudocreme, dat schijnt erg te prikken.

3. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik heb qua oorzaak ook geen idee, maar ik smeer altijd Bepanthen babyzalf op rode billetjes. 's Avonds even insmeren en de volgende ochtend weer mooi roze billetjes 😊

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hij reageerde niet anders op het smeren als wanneer ik hem normaal verschoon. Ik zal er even extra op letten. Zelf gebruik ik ook sudocreme op pijnlijk opgezette huid, en eigenlijk nooit wat van prikken gemerkt. De pijn die er was verdwijnt dan meestal vrij snel.

Omdat ik niet weet hoe hij op cremetjes reageert heb ik vanmorgen en vanavond ingesmeerd. Als het morgen minder zou zijn is mijn plan om het alleen voor het slapen gaan te smeren omdat die luier zo lang aan blijft. Zou dat een goede balans zijn of is het beter om bij een erg groot luieroppervlak het elke luier in te smeren?

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik zie dat je aangeeft dat er een tandje aankomt. Hier hebben we alleen last van luieruitslag als er weer eens een tand/kies doorkomt. Smeer altijd met sudocreme en dan wordt het wel iets minder maar weg is het pas als het tandje ook door is.

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Probeer de kleine ook af en toe even een paar minuutjes zonder luier te laten liggen. Verder goed wassen met water en heeeeel goed afdrogen.

Beetje sudocreme en dan zou het met een paar dagen wrl minder moeten worden. Vooral lekker luchten!

7. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Stippen kan wel goed schimmel zijn, even door huisarts laten bekijken.

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    maizena werkt ook heel goed! en kost bijna niets!
    bepanthen is ook erg goed!

misschien als het blijft (tijdelijk) terug na de oude luiers die je voorheen ook gebruikte zodat je dat uit kan sluiten.

vaak door doorkomende tandjes ook zure ontl waardoor de billetjes kapot gaan.

het is wel heel belangrijk om heel dun te smeren, zo blijft de huid nog ademen en geneest het sneller dan wanneer je een hele dikke laag aanbrengt. en idd proberen regelmatig zonder luier te leggen

9. Lisa28

Lisa28 Lid

21 jun 2014
    73
    0
    6
    Tip van mijn huisarts; zinkolie! Echt, wat een geweldig spul. Koop je bij de apotheek, merk is dr EJ Swaab en kost rond de 6 euro. Werkt als een tierelier en prikt niet!

Als de rode billetjes blijven, dan even de huisarts laten kijken of het geen schimmeltje is.

10. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik gebruik altijd sudocreme, dat werkt hier prima. Maar pas had dochterlief ook allemaal bultjes enzo. Toen heb ik met de dokter gebeld om te kijken of het geen schimmeltje was, maar de assistente zei dat ik gewoon zonder recept naar apotheek kon gaan voor 'miconazol'. Misschien kun je dat proberen?

Deel Deze Pagina