Kinderrozijntjes c1000

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sukke, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik kreeg onderstaand bericht vandaag binnen......

KINDERROZIJNTJES VAN HET C1000 EIGEN MERK
    “ AAN ALLE MENSEN DIE UITDEEL KINDERROZIJNTJES VAN HET C1000 EIGEN MERK IN HUIS HEBBEN. Deze rozijntjes zijn VERGIFTIGD. Maar wat er word aantroffen in de rozijntjes is te ziek voor worden. Ze zitten vol met eitjes en wormpjes en dat terwijl ze goed zijn tot eind 2012. Wij zijn hier mee vandaag naar de c1000 gegaan en wat blijkt? Het zit in alle uitdeelzakkjes. Ze zijn dus door de keuringdienst van waarden al uit de winkel gehaald. Er hebben dus meerdere mensen al geklaagd. Ik vind dat de C1000 briefjes had moeten ophangen toen de eerste persoon al kwam klagen. Want als ze nog goed zijn tot eind 2012 wat met al die kinderen die het nu nog gaan eten? En al helemaal over een half jaar. Ik wil niet weten wat je dan aantreft. Ik heb vernomen dat er al 1 kindje heel erg ziek is en vol met de eitjes en wormpjes zit dus a.u.b stuur dit naar iedereen toe ”

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Jakkes! :$

Ik up je topic weer even....!

(Misschien kan je topictitel even aangepast worden om wat meer de aandacht te trekken? Bijvoorbeeld door het woordje "waarschuwing" ervoor te vermelden?)

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

he bah.
    gelukkig lust die van mij geen rozijntjes

4. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Bah jakkes

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Jeejte ik heb hem ook even op hyves gezet bij mij want bah bah moet er niet aan denken dat iemand ze in huis heeft en aan een kindje geeft!

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    upje

7. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    shit, heb ze gelijk in de prullebak gegooid. Heb ze zelf ook gegeten, maar niks van gemerkt..
    maar die komen er nooit meer in.

8. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Raar verhaal hoor, die mail die je binnen hebt gekregen.

In Nederland is het zo dat als een product niet in orde is, dit direct uit de schappen wordt gehaald en reeds verkochte producten teruggehaald worden. De regels zijn hier erg streng in!

Ik zeg hiermee niet dat de rozijnen, die de schrijver van de mail gekocht heeft, wel in orde zijn. Maar iedereen heeft toch wel eens bv een vers pak melk gekocht dat toch bedorven bleek te zijn? En nog steeds staat melk in de winkels.

Enne, niet om het een of ander: ik ken geen kind dat nooit last heeft gehad van wormpjes...

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Beetje raar bericht, zoals hierboven idd, de regels zijn heel streng in nederland.
    Wat is de bron van de mail? Waarschijnlijk een 'grappige' kettingbrief van een boze (ex)werknemer van C1000.

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Over welke leeftijd heb je het? Hier 2 kinderen zonder wormen! :) (10 en 26 maanden)

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wormpjes zijn natuurlijk een smerig idee, maar het is niet meteen vergiftigd als er wormpjes in zitten. En als je een keer een paar wormpjes en eitjes eet, wil dat ook echt niet zeggen dat je meteen een parasiet te pakken hebt en er ziek van gaat worden; grote kans dat ze het maagzuur al niet overleven.

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Als de keuringsdienst ze er op aan gesproken zouden hebben dan zou het ook heus wel op de site van de vwa staan.
    Ment neemt dit soort dingen heel serieus hier in NL en vooral als het om kinderdingen gaat.

*eet even lekker en doosje rozijntjes op*

Vwa site is zowiezo wel intressant om af en toe naar te kijken

13. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Iel. Vreemd mijn vriend zocht nav dit topic iets over rozijnen van c1000 en er is helemaal niks over te vinden. Begin aardig te twijfelen nu.

het is enkel te vinden op zwangerschapspagina, youknowme, viva. Maar niet op officiele sites. Ik geloof er niet in. Sorry.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat voor 'giftige' wormen of wormeneitjs zijn er dan in aangetroffen ;)? Wormen zijn wel ranzig, maar een hoop soorten kunnen niet zoveel kwaad.
    Daarnaast Keuringsdienst van Waarden, zo heet dat t.v.-programma, wat vernoemd is naar wat eerst de Keuringsdienst van Waren heette. Klinkt allemaal erg opgeblazen. Wel goor hoor, ik hoef ook geen wormpjes in rozijntjes, maar verder zou ik me niet zo heel snel zorgen maken.

15. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    dit staat op internet:

De kinderrozijntjes van het C1000 huismerk en met een houdbaarheidsdatum tot eind 2012 zijn in de Hardenbergse wijk Baalderveld teruggehaald, omdat er wormen en larveneitjes in de doosjes zouden zijn gevonden. Door het warme seizoen vliegen er motjes rond, die in bepaalde winkels op zoek gaan naar voedsel dat niet vacuümverpakt is. Deze motjes leggen eitjes en dat worden later wormen.

Het risico bestaat dat kinderen die de wormen en larveneitjes binnen krijgen ziek worden. Uit voorzorg zijn daarom alle kinderrozijntjes teruggehaald. De VWA erkent dat de rozijnen inderdaad besmet kunnen zijn.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.964
    113
    Vrouw
    Op de site van de VWA staat niets, zal dus wel weer broodje aap verhaal zijn?!

17. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig heb ik rozijntjes van de Plus:D

18. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Is zelfs een nieuwsbericht over hoor... Bah! haha!

19. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    En de rozijntjes zijn nu uit alle schappen van alle c1000 winkels.

Maar vind dit dat er wel idd een melding moet gemaakt worden op de site van c1000 het hoeft idd niet in alle winkels of zakken te zitten maar mogen ze het wel melden dat ze met een onderzoek gestart zijn.

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mja, ik vind het een vies idee, maar als je fruit koopt in de supermarkt, kunnen er ook beestjes op/in zitten. Bij rozijntjes denk je daar natuurlijk niet meteen aan, maar 't kan gebeuren natuurlijk, om dan meteen in paniek te gaan roepen dat ze vergiftigd zijn, gaat in mijn ogen echt te ver.
    Maar dit is misschien wel een goed moment om de verpakking van die rozijntjes beter te bekijken en het bv wel vacuüm te verpakken, zodat er ook niets van buitenaf bij kan.

Deel Deze Pagina