De luier van mijn zoontje lekt elke nacht steeds door. Hij is een buik en zijslaper. We hadden eerst altijd pampers baby dry, maar die lekte net zo hard door, daarna die oranje verpakking van pampers, maar zelfde probleem. Nu dus gewoon die lidl luiers, maat 5, maar die lekken ook door. Hij word elke nacht huilend wakker en is dan echt drijfnat. Zijn hele pyjama en slaapzak en ze luier staat op knappen. Hij krijgt voor hij gaat slapen een schone om. Hij is 92 cm en 15 kilo, dus met maat 5 moet het kunnen. Voor het slapen gaan krijgt hij nog een flesje melk van 210 cc. Dat is echt een rustmoment voor hem en hij vraagt er ook om. Over de dag door drinkt hij ongeveer 4 rietjesbekers leeg. Iemand tips? Over andere luiers etc? Want ik vind dit heel vervelend!
Je hebt van de pampers ook 5+ toch of niet meer? Ik zou voor de nachten een maatje groter gaan proberen, hopelijk blijft hij dan droog, is wel sneu!
Vervelend zeg! Het is een flinke drinker, maar dat zal hij nodig hebben. Misschien dan toch rond 23.00 nog een keer verschonen? Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de luier omdraaide, ook een buikslaper. Maar als de luier zo vol is helpt dat misschien niet.
Misschien kan een ruime romper helpen. Mijn dochter had het een tijdje ook, maar dat kwam omdat haar luier afzakte door het woelen in haar slaap (is een rugslaper) en een pyjamabroek die precies op de rand van haar luier zat. Nu zorg ik er altijd voor dat ze een iets te grote pyjamabroek aan heeft.
misschien dat een grotere maar helpt ik geef overdag de luier maat3 en in de nacht luier maat 4. vannacht had hij maat 3 aan(mijn vriend had hem gister naar bed gebracht en maat 3 aangedaan) en vanmorgen ook weer doorgelekt.
2 luiers over elkaar heen (grotere maat erover)? Onze Meneer heeft dat probleem eigenlijk niet echt gehad, behalve bij de Colruyt luiers omdat de pasvorm niet echt goed zat, maar dus niet omdat ze echt te weinig absorberen. Soms zitten ze nochtans ook erg vol, dat je je afvraagt hoe er zo veel in 1 pamp kan.
Mijn zoon, 80 cm en 12.6 kilo zit nu in maat 5, dus ik zou toch voor een maatje groter gaan in de nacht... Je kan ook proberen om hem de luier achterstevoren aan te doen in de nacht, handig bij buikslapers, minder snel lekkage!
Ik zou voor ik zelf naar bed gaan verschonen. Deden wij ook toen ze zon doorlek periode had. En misschien een maatje groter. Ik ging elke keer over op een grotere maat als ze net onder of op het minimale aangegeven gewicht van de luiers zit.
Hier ook buikslapers, en pampers lekken altijd door (ook overdag..). Hier bevallen de luiers van AH eigen merk het beste. Maar ik zou voor 's nachts sowieso een maatje groter aanschaffen..
Bedankt voor jullie antwoorden! @Suze30: Ik denk dat we dan idd even gaan kijken naar ene grotere maat. Ik dacht dat maat 5 het grootst was. @Meijke en lola: Om 23:00 nog een keer verschonen werkt niet, hij word dan wakker en wil niet meer slapen. Het is idd een grote drinker, maar hij zit ook geen moment stil. Hij heeft het vocht ook echt nodig. Omdraaien van de luier kunnen we ook nog proberen. @Nescio: We merken geen verschil met een grotere en ruimere romper. Soms slaapt hij alleen in een ruime romper in een slaapzak en dan is hij nog helemaal nat. @Silinde: Tja kunnen we ook nog proberen, alleen dat gaat dan wel heel hard qua luiers! @Mango26: Lidl heeft geen grote maat, dus zal even kijken naar pampers dan. Want dit is niks. @Bubbel: die hebben we ook gehad, maar daar lekte hij ook in door.
Hier was toch echt de oplossing maat groter babydry dus maat zes. Mijn mannetje is 14 kg. Ook een maat grotere romper scheelde hier veel. Dus de combi. succes groetjes kim
Ik heb dit ook een tijdje gehad toen zoon nog een luier droeg. Hij is ook een buikslaper, dus al het plas zat voorin de luier. De achterkant was vaak nog redelijk droog, maar alles was wel nat. Voordat wij naar bed gingen verschoonde ik zoon in zijn ledikantje. Hij merkte hier vrijwel niks van, sliep gewoon door! Dan was hij 's ochtends af en toe nog wel eens nat, maar zeker niet meer elke nacht. En als ik jou was zou ik toch een maatje groter nemen. Luier omdraaien helpt helemaal niks. Ik schud de luier trouwens ook voordat ik 'm omdoe. Dan gaat het materiaal wat uit elkaar staan en neemt het naar mijn idee ook meer urine op.
Wij hadden hier eerst altijd pampers dry night, en die hielden vroeger goed, ondanks de nachtvoedingen die Thirza nog lang heeft gehad. Maar toen hebben ze ze vernieuwd en daarna was het waardeloos. Doorlekken idd en altijd nat Wij zijn toen overgegaan op Huggies en die houden (hielden, sinds een paar weken niet meer nodig), erg goed!
Hier ook bijna altijd nat (buikslapend jongetje). Zowel wasbaar als om het even welk merk luiers houdt niet droog. Nu heb ik de laatste tijd af en toe een inlegger van de wasbare luiers in een wegwerpluier gedaan en het probleem is opgelost Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen een kraamverband in de luier deden??
Eventueel kun je trouwens ook plastic overbroekjes kopen, die normaal bij katoenen luiers horen, om te voorkomen dat alles nat wordt?
Bedankt voor jullie antwoorden. Hij ligt nu in bed met pampers baby dry maat 6. Ben benieuwd hoe dit gaat. Anders proberen we het andersom aandoen nog en misschien weer een ander merk. Lijkt me sterk dat het zo 'hoort.'
Ik doe de luier ook andersom aan bij onze dochter. Maat groter is veel te groot dus lekte ze ook door..
Ik heb hier sinds een week of wat dit probleem ook, alleen niet iedere nacht, en hij wordt er niet wakker van maar ik vind hem helemaal nat in zijn bedje. Ons mannetje slaapt niet perce op zijn buik, hij draait heel de nacht door, dan op zijn buik, dan op zij en dan op rug. Ik heb dit ook gehad toen hij nog maat 3 droeg, en ben toen voor de nacht maat 4 gaan gebruiken. Dat ging goed. Hij weegt nu net 11 kg. Ik heb vandaag dan ook voor de nacht maat 5 gekocht, dus ik ben benieuwd of we deze week zonder lekken doorkomen. Hopen op succes met een maatje groter!
hier hetzelfde probleem; flinke drinker en buislampen en elke ochtend doorweekt... Pampers werken hier het beste maar dus niet droog. Ik lees mee voor de gouden tip