baby valt hard op hoofd help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Mijn dochter kan zelfstandig zitten maar soms verliest ze haar balans.
    ik had haar boxkleed op de grond gelegd en was achter haar gaan zitten. ze zat al een poosje stabiel maar ik bleef erbij met mijn handen. plots kiept ze toch om op haar zij en valt hard met haar hoofd precies naast het boxkleed op de parketvloer. ze stoot wel eens meer haar koppie maar je hoorde echt een bonk. zw begon direct te huilen. ik schrok me rot en voel me heel schuldig. heb de ha gebeld. kreeg een wekadvies voor de nacht.
    Hebben jullie dit nou ook met jullie kindjes als ze leren zitten. ik voel me zo schuldig.
    Zou ze hier echt een hersenbloeding van kunnen krijgen?

Bezorgde mama

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    alle kindjes vallen vroeg of laat, je zult je altijd schuldig voelen, maar als t helpt, wil ik je wel vertellen dat ik mn dochter van 6 maanden van ons bed heb laten kukelen...........

t is een goed teken dat ze meteen begon te huilen.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ook hier is Levi van ons bed gerolt. Voelde me toen zo schuldig. Maar ieder kind valt vroerg of laat een keer.
    Goed in de gaten houden en zodra je het idee hebt dat ze niet meer goed reageert aan de bel trekken

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Je nu allerlei enge scenarios in je hoofd halen heeft geen zin joh, het is zoals m'n voorgangers zeggen een goed teken dat ze begon te huilen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat blijkt maar weer. Hou haar gewoon maar goed in de gaten en voor de volgende keer lekker veel kussentjes er om heen ;)

5. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier is ze ook een paar keer plat achter over gevallen.
    Vreselijk vond ik dat, maar ja je voorkomt het gewoon niet. Het zitten/kruipen/staan leren ze met vallen en opstaan. Hier is ze ook een keer gevallen toen ze tegen mij aan wilde leunen. Had het niet in de gaten en ze klapt zo met haar hoofd op de vloer:$. Toen voelde ik me ook echt schuldig:(
    Gelukkig gaat het nu een stuk beter, het zitten/kruipen/staan kan ze nu goed. Dus al enige tijd geen valpartijen meer gehad:)
    Goed blijven opletten, maar je kindje niet beperken in de ontwikkeling. Ze moeten het toch leren. Komt vast goed!

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    He he,

Inderdaad, die kleintjes vallen vroeg of laat een keer en meestal kunnen ze wel wat hebben hoor... Voel je niet schuldig.

Nu is mijn dochter wel wat ouder maar die begint nu los te lopen, nou je wilt niet weten hoe vaak zij valt hoor...:)

x

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Voel je absoluut niet schuldig! Het overkomt iedereen. Ieder kind leert door letterlijk te vallen. Maar je schrikt wel. Er is wel meer voor nodig hoor om een hersenbloeding te krijgen. Denk dat je hersenschudding bedoelde;) Wekadvies geven ze altijd als een kind op het hoofd is gevallen.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken; ze huilde direct en dat is een goed teken. Ze zal vaker vallen;):(

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oh eh, dat was hier tijdens die fase waarin ze hun evenwicht leren kennen dagelijkse kost. Hij valt nu gelukkig bijna nooit meer en als hij valt vangt hij zichzelf goed op.
    In het begin ging het altijd heel hard. Echt zo KNAL met dat koppie op de grond. Dat had hij snel genoeg door en toen begon hij dat tegen te gaan door zijn hoofd te buigen of zijn handjes ervoor te houden.

Ik heb eigenlijk nog nooit de dokter ervoor gebeld... en ook nog nooit 's nachts gewekt. Het leek me normaal.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Nooit leuk maar meid geloof me ze gaat nog veel meer en harder vallen helaas
    Ons ventje loopt al eff en maakt af en toe klappers pffff me hard zit in mijn keel..

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    och meid niet schuldig voelen hoor. hier is het lopen inmiddels begonnen en hij kukelt nogal eens omver om dan ook hard met zijn bolletje op de grond te vallen. dat kun je helaas niet voorblijven

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Idd niet schuldig voelen hoor!
    Hoe vaak ze hier wel niet valt als ze een misstap maakt o.i.d!

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen! Hier is het ook wel een keer gebeurd, en een keer in de box.

Maar nu doet het vallen niet meer zeer sinds hij zijn helmpje heeft.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o sam is zo vaak keihard op zijn hoofd gevallen toen hij zich optrok tot staan. Ik had eerst bedacht hem een helmpje aan te meten want ik vond het echt doodeng. En toen had ie opeens door hoe hij weer moest zitten. kan gewoon gebeuren en kindjes vallen...

Denk niet echt dat je het kan voorkomen. Of anders door haar niet meer neer te zetten maar te wachten tot ze zelf kan gaan zetten (wordt eigelijk ook aangeraden maar ja... is lastig...)

Dat wekadvies zou ik trouwens wel opvolgen. Heb een keer een heel naar bericht gelezen van een kindje dat uit een kinderwagen was gevallen. Maar goed de kans is heel klein dus niet te veel zorgen maken. Maar better safe than sorry vannacht ;)

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Gaat ze zelf zitten of heb je haar neergezet? Het is niet goed voor kindjes om te zitten voordat ze er zelf aan toe zijn.

Helemaal ondersteund en een beetje "rond", zoals tegen jou aan op schoot, mag wel.

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Vriendin van me is kinderverpleegkundige en ze zei idd ook dat het beste dat er kan gebeuren is, dat je kind meteen huilt... En achteraf opvolgen dat je kind alert is en niet overgeeft of zo...

Hier is m'n dochter met 7 maanden van ons bed gevallen. Voelde me zo slecht op het moment zelf, maar het is zoals zovelen hierboven al schreven: opgroeien gebeurt met vallen en opstaan...

16. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik voelde me gisteravond ook zo schuldig, vreselijk!
    Ons meisje had ik even bij me op schoot gezet aan tafel, ineens kijkt ze naar voren en valt ze met haar voorhoofd op de tafelrand. Ze begon keihard te huilen. Heb haar ook heel goed in de gaten gehouden, maar ze bleef en was heel alert. Geen blauwe plek of bult te zien. Je schrikt wel hoor en je voelt je vooral heel schuldig, bah! :(

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Babies leren met vallen en opstaan! Niets om je al te veel zorgen om te maken ( Als ze straks gaat leren staan, dan vallen ze soms nog harder! ) Maareuh, kan je dochter al zelfstandig gaan zitten, of kan ze een beetje blijven zitten als je haar op haar bibs neerzet? Want zolang ze niet zelf vanuit liggend kan gaan zitten, kan je kindje nog niet zelfstandig zitten hoor ;)

18. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank dames! Nee ze kan nog niet zelf gaan zitten. ze wil niet meer liggen enzo. maar ik ga haar toch maar zelf proberen te laten uitvogelen hoe het werkt. had van de fysio waar ze loopt ook al oefeningen gekregen.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    met leren zitten viel het vallen nog wel mee maar het gaan opstaan en weer gaan zitten was echt een ramp!! Tycho kan dat in het begin echt nog niet en liet zich gewoon omvallen, maakte niet uit waar. We hebben een plavuizen vloer in de kamerliggen en meerdere malen is hij hier dus op de grond neergekomen, 9 van de 10x gelukkig op die dikke luier maar ook weleens minder prettig. Huilen en nog eens huilen, ik probeerde hem zoveel mogelijk op te vangen maar soms was ik ook weleens met dingen bezig die ook moesten gebeuren.

Een knuffel geven,troosten en een kus erop moest er dan maar voor zorgen dat hij het snel vergat. Die dingen gebeuren nou eenmaal.... ook ik voelde me soms heel erg schuldig dat het weer gebeurd was maarja dat hielp ook niet. Even doorzetten dus ook al kost dat misschien nog aardig wat blauwe plekken en bulten :(

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ow en wij zitten nu in een fase dat hij ontdekt heeft dat het ongelooflijk leuk is om je achterover te laten vallen... Schateren als hij bovenop ons bed staat en dat dan doet. Maarja.... 19maanden oud en snapt nog niet dat hij dat dus niet beneden in de woonkamer moet doen op de grond..... Maarja we kunnen uitleggen wat we willen en toch blijft hij het doen....

Deel Deze Pagina