Ons zoontje bonkt in zijn slaap. Niet een beetje maar echt hard, zelfs de buren hebben er last van. Nu weet ik dat dit voor mijn zoontje geen kwaad kan en dat hij hier geen last van heeft en dat dit vanzelf overgaat maar ik wordt er zelf wakker van en ik vindt het niet fijn voor de buren. Iemand ervaring met een ledikantbeschermer of misschien een tip hoe ik het ledikantje kan bedekken zodat het niet meer zo hard gaat??
Mijn dochter kon daar ook wat van. Vreselijk om te horen dat je kindje weer aan het bonken is. Toen wij een wat uitgebreider slaapritueel met zeker 15 min lezen invoerden werd het iets minder. Ik heb geen ervaring met ledikantbeschermers, ik heb gelezen dat die juist gevaarlijk zijn.
Hier ook een hoofdbonkster. Ze gebruikt het om in slaap te komen. Onze buren heb ik er nog niet over gehoord, wel is het duidelijk hoorbaar in de woonkamer bij ons. Ik heb geen ervaring met beschermers oid; verwacht dat dat bij dl hier niet zal helpen. Probeer het te accepteren en wellicht gaat het gauw over..
Wat vervelend! Uk deed het ook maar is gelukkig ook weer over. Ik zou geen bescherming doen dat is juist weer gevaarlijk.
Bonken is natuurlijk gedrag. Door er aandacht aan te geven kan je het verergeren. Jij laat namelijk dan blijken dat het iets bijzonders is en kan het een vorm van aandacht vragen worden. Men gaat er nu van uit dat kindern dit doen om zich veilig te voelen, zoals in de baarmoeder waar ze ook tegen de wanden op botsen. Zoals eerder vernoemd is het gevaarlijk om iets in het lediant te maken of beschermers te plaatsen. Het beste is om het te negeren, dan zal het waarschijnlijk ook snel over gaan. Wat je evt wel kan doen is hem in een campingbedje neer te leggen. (Hoewel je dan ook juist aandacht erop richt). Weet wel dat het advies is om geen extra matras of matras uit je ledikant in het bedje neer te leggen. Dus enkel die dunne plaat die er standaard bij zit. Dit is om verstikking te voorkomen (hoofd tussen bed en matras of zelfs onder het matras).