lastig eten fase (17 maanden)

Discussie in 'Voeding' gestart door Humava, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

Hoi,

Onze lieve meid is bijna 1.5 en eet sinds 2 maanden heel slecht haar groente. Nu is dit wel een leeftijd dat ze soms minder gaan eten maar dl weigert echt bijna alle groente met aardappels. Het enige wat ze aan verse groente eet is tagliatelle met zalm en spinazie. We hebben van alles geprobeerd maar ze wil niks meer. Nu eet ze wel potjes dus die geef ik 2 a 3 keer per week en de rest van de week eet ze een paar hapjes mee met ons maar dat zijn dan maar een paar lepeltjes.
    Maar eigenlijk geef ik alleen de potjes omdat ik bang ben dat ze anders te kort komt. Kan dat wel zo zijn? Of zal ik haar gewoon elke dag met de pot mee laten eten en dan maar zien wat ze binnen krijgt.

Haar pap 's ochtends en brood en fruit eet ze wel goed.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Het is een beruchte leeftijd voor slecht eten...
    Weet niet of je kindje al zelf eet? Anders zeker doen op die leeftijd en geen prakjes meer geven maar gewoon een bordje opscheppen net als jullie hebben...
    Persoonlijk zou ik geen potjes meer geven en al helemaal niks vervangends voor de avondmaaltijd.

Eet ze maar een paar happen, prima... Jij bepaalt wat ze eet en zij bepaalt hoeveel ze eet.
    Maak er vooral geen strijd van, dan is het weer als eerste over. Maar wanneer dat gaat zijn is wel de vraag waar niemand antwoord op heeft!

3. Humava

Humava Niet meer actief

Ik maak er ook geen strijd van hoor. Nee als ze niet wil dan niet. Soms geef ik of vl haar eten en soms eet ze zelf . Zeker als ze niet wil eten dan geef ik haar gewoon haar bord en dan eet ze nog een paar happen met haar handen. Met een lepel gaat nog lastig.

Als ze haar avondeten niet op eet krijgt ze ook niks vervangends hoor. (Wel gewoon een toetje).Ik geef voornamelijk een potje als ze een paar dagen zo weinig heeft gegeten, dan krijg ik het gevoel dat ze te weinig vitamientjes binnen krijgt. (Al heb ik ook een beetje mn twijfels hoeveel vitamines er in die potjes zitten). Ik denk dat we idd maar de potjes helemaal moeten afschaffen en dan maar zien wat ze eet.

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik ben ook aan het overstappen van het eten geven naar zelf eten dankzij een paar tips hier. Gebaksvorkje en helpen prikken.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaat het avondeten sinds die tijd heel wisselend, van 0 happen tot 2x opscheppen. Het is eten wat de pot schaft, geen alternatief, wel altijd een toetje. Is er iets wat ze 9 van de 10x wel eet dan eet je dat ff wat vaker en misschien overdag een komkommertje/tomaatje extra voor het "gezonde effect". En soms wat proberen, hier wilde hij bijvoorbeeld ineens alles geprakt hebben en aardappelpuree ipv gekookte aardappels en dan wilde hij gevoerd worden en dan moesten we de vork aangeven en dan at ie met z'n handjes...tis soms ff zoeken en soms willen ze echt niet, maar ze verhongeren niet zo snel hoor ;)

6. Humava

Humava Niet meer actief

Nee dat is waar, ga ook maar een paar verschillende dingen proberen. Dan zien we wel. Vanavond heeft ze tenminste lekker tagliatelle gegeten, morgen maar weer eens wat nieuws proberen.

Deel Deze Pagina