Hallo, Daar ben ik weer. Vorige keer een vraag over hoe ik knoflook kon bewaren. Nu deze vraag: hoe kan ik van die rode pepers bewaren? Ook invriezen? Groetjes! Hanna
Rode pepers kun je prima invriezen, wel van te voren schoonmaken en kleinsnijden (met handschoenen aan, als het er echt veel zijn, ik heb ooit eens verbrande handen gehad, was ECHT NIET grappig) Bij gebruik zo in de pan gooien, dus niet laten ontdooien.
Of aan een touwtje aan de muur drogen gewoon in zn geheel staat nog leuk ook! Off topic wat was de beste manier om knoflook te bewaren?
Ik doe ze in het geheel in de vriezer in een zakje. Heb ik iets nodig, dan knip ik wat reepjes eraf met een schaar en gooi de rest weer terug. Schoonmaken van tevoren hoeft dus niet.
Ik deed ze in de vriezer inderdaad. Ook een keertje laten drogen aan een touwtje boven de verwarming. Die gedroogde pepers werkten ook wel, maar uit de vriezer toch makkelijker als ze al schoongemaakt zijn..
Die knoflook heb ik nu in de donkere garage opgehangen. Ben benieuwd. Mocht dit niet werken dan vries ik de keer daarop de losgemaakte teentjes knoflook in een bakje in de diepvries in. Dat is plan B voor de knoflook. Maar nu de pepers dus!