Ik heb me al jaren geleden ingeschreven voor het bel-mij-niet register. Ik heb het net nog even gecontroleerd en ik heb alle punten aangevinkt, dus ook voor energie. Word ik tóch gebeld door Essent dat ze een leuke aanbieding voor me hebben. En dat soort telefoontjes komen altijd ongelegen. Mijn dochter had net even wat extra aandacht nodig... :x En ik ben er niet zo goed in om dat soort mensen af te kappen. Laat ze half luisterend tóch weer hun verhaal doen. Daar moet ik dan misschien wat assertiever in worden. Maar wat ik niet begrijp is dat ze dan na het gesprek zegt dat ik kan blijven hangen om me voor het bel-mij-niet register aan kan melden. Maar dat ben ik toch al? Hoe kan het dan uberhaubt tóch gebeld worden? Hebben jullie ook te maken met dit soort irritaties?
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/533731-wtf-bel-niet-register-irritaties.html?highlight=bel+mij+niet+register Is nog niet zo heel lang geleden een topic over geopend
Als jij na je aanmelding bij het bel-me-niet-register ergens je gegevens hebt achtergelaten waarbij je toestemming hebt gegeven om je te bellen, dan mogen die bedrijven dat doen. Ook als je ooit ergens klant geweest bent, geldt de registratie niet en mogen ze je bellen.
Dat wist ik niet, en het kwam ook niet in me op om eerst de zoekfunctie te gebruiken op zoek naar een soortgelijk topic. @ Summer12, we zijn wel klant bij ze maar ze hadden een hele mooie aanbieding voor ons. Maar waarom wijst ze me dan op het bel mij niet register? Dat hebben we toch al aangevinkt?
Waarschijnlijk omdat je dus klant bent van hun is bij hun niet bekend dat je ingeschreven staat in het register. Overigens is het heel irritant ja!
Oh vervelend.... Nou ik ben in ieder geval heel duidelijk geweest tegen haar in de telefoon dat ik geen interesse heb. Dan hoop ik de eerste tijd (paar jaar) niet door hun gebeld te worden...
Ok even heel duidelijk: Wanneer jij klant bent mag desbetreffende bedrijf je altijd bellen! Wil je dit niet dan moet je je inschrijven bij recht-van-verzet. Waar je geen klant bent die mogen dit weer niet. Daar is bel-mij-niet register voor. Waarom een callcenter bij ieder gesprek dit moet zeggen is door de overheid vast gelegd. Wordt dit niet gedaan en ze controleren er op dan staat er op ieder gesprek waar dit niet wordt verteld een boete van 16.000 euro!! Je hoeft niet te luisteren naar het bandje maar de beller is alleen verplicht het te vermelden.
Dankje voor je uitleg Veronique. Voortaan moet ik dus eigenlijk maar even het bandje uitluisteren waarschijnlijk.... Ik heb geïrriteerd gelijk opgehangen nadat ze dat zei.
een paar jaar geleden werden wij snachts lastig gevallen door een anonieme beller. ik heb toen mijn aanbieder gebeld omdat ik het dacht op te lossen met een geheimnummer. er werd mij toen geadviseerd om geen anonieme bellers meer toe te laten... kost me wel een euro in de maand maar ik heb het er wel voor over! voordeel ervan is dat al die bedrijven anoniem bellen. win/win situatie dus. enigste waar je rekening mee moet houden is dat je bijvoorbeeld de huisarts of ziekenhuis je mobiele nummer geeft.