moedervlekken

Discussie in 'De lounge' gestart door femmy, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Hallo!

ik heb morgen een afspraak bij de dokter voor een moedervlek die loszit, ik heb wat op internet lopen zoeken en dat had ik misschien ook niet moeten doen, zoals dat je met meer dan 50 moedervlekken sowieso naar de dokter moet. nou heb ik er wel meer dan 50 volgens mij! ik heb ooit al een grote weg laten halen op mijn rug, daar was gelukkig niks mee aan de hand maar ik heb wel het idee dat er soms een paar bij komen, zijn er meer mensen met zoveel moedervlekken en misschien ook bij de dokter geweest?.

2. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik heb ook héél veel moedervlekken en kom ook wel over de 50 heen, denk ik ;) Moedervlekken zijn over het algemeen alléén gevaarlijk als ze:
    - gaan jeuken of pijn gaan doen;
    - van kleur / vorm veranderen;
    - spontaan gaan bloeden, etc.
    Dus daar moet je even goed op letten! Ik ging als kind jaarlijks naar de huisarts om ze allemaal te laten nakijken en toen keek hij ook naar bovenstaande zaken. Een moedervlek kan namelijk een melanoom worden en dat zou kunnen duiden op huidkanker (correct me if I'm wrong)....

Ik heb ondertussen al een stuk of wat moedervlekken weg laten halen van mijn rug, omdat ze irriteerden door bh-bandjes. Tja, het laten weghalen is even vervelend, maar je hebt er niet erg lang last van :)

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat betreft met meer dan 50 moedervlekken naar de dokter lijkt me onzin want daar zitten al heel veel mensen aan;) Als je het zegt lijkt het veel maar tel je moedervlekken op je arm maar eens.
    Ik heb er 2 weg laten halen niet omdat ik ze niet vertrouwde maar ze irriteerde me. Sowieso worden ze hier wel standaard onderzocht.
    En volgens mij is het normaal dat je er nog altijd moedervlekken bij krijgt hoor. Wanneer je naar de dokter moet is als ze jeuken,van kleur of vorm veranderen of gaan bloeden.

Hopelijk valt het mee maar sowieso goed dat je gaat!

4. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb er veel... vooral kleintjes.
    Op mijn arm alleen al rond de 30...
    Maar nooit mee naar de huisarts geweest oid..

Mijn vriend heeft ook een flinke verzameling... paar keer naar laten kijken... en nu houd ik mee in de gaten of er veranderen..

Heb niet eerder gehoord dat je om hoeveelheid naar een arts moet.. idd alleen bij de bovenstaande dingen waarop je moet letten?

Benieuwd wat de huisarts zegt! Laat je het weten?

5. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Bedankt voor je reactie! ja zoiets zag ik ook al op internet, ik merk dus wel dat ik er een paar bij heb (1 valt op omdat die opeens groot is). die ene op mijn rug had ik eerst bij de dokter laten weghalen en die groeide zo weer terug dus daarna in het ziekenhuis laten doen en daarna is die niet meer teruggegroeid gelukkig!
    ik vraag me ook af of hij hem morgen meteen weghaald?! (ik moet gewoon afwachten ik weet het ;)).

6. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    oja die ene waarvoor ik ga zit gewoon in de weg en zit voor een deel los.

7. Leilani

Leilani Lid

25 mei 2011
    97
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Noord Brabant
    Hier ook heel veel moedervlekken, en ik durf wel te stellen dat ik er meer dan 1000 heb. ;) En ook ik vind af en toe nieuwe!
    En ja, ook die van mij zijn onderzocht, en goed bevonden. :)
    Nu laat ik nog alleen er naar kijken wanneer ik er last van heb, met inderdaad jeuk of pijn of zo...

8. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    bedankt voor de reacties ik ben iig niet de enige met een hoop moedervlekken, het valt me nooit op bij anderen eigenlijk!

Deel Deze Pagina