Julie is een typetje wat niet zo makkelijk inslaapt. Thuis gaat het gepaard met haar eigen rituelen, dan gaat het wel redelijk. Maar op het KDV gaat het een stuk slechter... Vooral nu ze wat meer last heeft van verlatingsangst is het echt erger aan het worden. Op zich geen ramp, ze heeft overdag op die dagen ook niet zo veel slaap nodig blijkbaar, is dan heel de dag vrolijk. Maar de afgelopen weken gaat ze op het KDV door het lint in haar bedje, zodanig dat ze door het bedje gaat crossen en met haar hoofdje keihard tegen de spijlen beukt. Elke keer als ze daar geweest is, krijg ik haar bont en blauw terug, met bulten en grote blauwe plekken op haar hoofd. De juffies zeggen dat ze haar dan zo gauw mogelijk gaan halen als ze over de flip gaat, maar ze kunnen niet voorkomen dat het gebeuk dan al gebeurd is. Dat neem ik ze ook niet kwalijk. Maar ik vind het zo zielig voor Juul... Ze proberen op het KDV al dezelfde dingen als wij thuis doen, zoals wat langer in haar buurt blijven als ze gaat slapen. Ze kunnen natuurlijk ook niet een juf alleen maar voor Julie neerzetten, dat snappen we dan ook weer... Heeft iemand tips? Ik vind het echt niet leuk meer!
heeft ze een vast bedje daar? Mss een ander bedje proberen of anders vragen of ze even in een campingbedje mag. Daar kan ze zich niet zo bezeren. Mijn dochter heeft ook een tijdje gehad dat ze absoluut niet wilde slapen op t kdv, ze gilde zo erg dat de rest wakker werd of ook ging krijsen. Ze heeft toen een tijdje niet geslapen daar. ALleen af en toe een tukje in de box. Daar had ik vrede mee omdat ik dat gillen en over de toeren gaan ook niks vond. Slaapt ze uiteindelijk wel als ze haar terug leggen, of slaapt ze niet meer. Anders even een paar dagen niet laten slapen en dan weer opnieuw proberen in evt een ander bedje of ander kamertje als ze dat hebben
Ik heb zelf op een KDV gewerkt. En kindjes die moeite hadden met slapen gaf je extra de aandacht met slapen. Dus als je er even bij moet blijven staan dan doe je dat. Je zorgt (als leidster) dat je je taken zo goed als gedaan hebt en gaat dan naast haar bedje staan. Ik zou haar, als ik haar leidster was, niet in een bedje stoppen en weg lopen als ik weet dat ze zo overstuur raakt. Zo krijgt ze helemaal een naar gevoel bij het slapen op het KDV. Maar dat is mijn mening. Ik vond het altijd heel belangrijk dat de kinderen het vertrouwen hebben in de leidsters en het KDV en daar hoort ook het slapen bij. En daar hoort soms extra aandacht bij. Niet alle kindjes zijn hetzelfde.