Onze zoon van 19 maanden heeft er een houtje van om alles met de hond te delen. als hij brood eet, fruit, een koekje, stukje worst/kaas, rozijntjes, het maakt niet uit wát ie te eten heeft. Hij gooit het continue op de grond voor de hond. De hond heeft het natuurlijk goud naar zijn zin, want die eet zijn buikje wel rond. Dit gedrag willen we natuurlijk niet hebben en steeds waarschuwen we dat ie dit niet moet doen, maar het heeft geen nut. Hij blijft alles op de grond gooien en gaat vervolgens mekkeren omdat de hond het opeet. Tsja, dan moet je het niet op de grond gooien natuurlijk, maar hij blijft het doen. In het begin gaven we hem opnieuw wat hij te eten had (gooide hij zijn koekje weg, kreeg hij een nieuwe), maar dit is natuurlijk niet de oplossing, dat zien we zelf ook, dus zijn nu op zoek naar goede tips om dit gedrag af te leren. Ik ben heel benieuwd naar andere moeders met kind en hond!!!
Mijn zoontje doet dat ook als hij de honden ziet. Heel lief hoor en fijn dat hij alles met ze wil delen, maar ik wil het niet hebben. Mijn zoontje is bijna 1 jaar dus die snapt nog niet waarom het niet mag. De honden gaan dus op hun plaats en als ze niet luisteren op de gang tijdens het eten, simpel.
Onze hond mag pas dingen opeten als wij het zeggen. Mijn vader vroeg vorige week nog waarom onze hond maar naar alle hapjes rondom de kinderstoel lag te kijken, maar ze niet op at. Nou, dus uitgelegd dat hij die pas eet als wij het zeggen. Zodra we het commando geven, wordt de vloer vakkundig schoongemaakt . Is best makkelijk aan te leren voor je hond en anders gewoon de hond op zijn plaats leggen als hij eet. Bij ons is de kat erger dan de hond, die krijg ik het niet aangeleerd en eet dus vaak vanalles op wat op de grond wordt gegooid (het is net een Kliko, hij eet alles).
Ik dacht dat het ook handig was een kliko te hebben, maar onze reu kwam opeens wel erg aan, stonk uit zijn bek en ging kwijlen als we hem op een afstandje legden. Schrok me wild bij de dierenarts. Granen en groente en fruit zijn ook helemaal niet goed voor een hond. Nee hoor, ik pak het wel op en de honden blijven af van wat op de vloer is gevallen!
Onze hond moet ook op zijn plaats liggen tijdens het eten. Als er iets op de grond valt komt hij niet van zijn plaats af totdat wij het zeggen. Onze dochter deelt als zij rondloopt verder alles met de hond broodkorsten, koekjes, kaas worst etc. Zij een hapje de hond een hapje... Ach wel goed voor haar weerstand. Uiteraard als het te gek wordt moet de hond op zijn plaats.