Iets vinden in een winkel, wat doe je?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Stel, je loopt te winkelen en ziet op de grond geld liggen of juwelen, enz.. Wat doe je dan? Ga je naar de kassa ermee of steek je het in je zak?

En wat als je als verkoopster in de winkel staat, wat doe je dan? Houden of afgeven aan leidinggevende?

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Laatst nog een gouden ring gevonden in de mac, gelijk afgegeven aan de balie

3. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    afgeven bij de balie
    als werknemer ben je het volgens mij gewoon verplicht om af te geven.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ligt aan de situatie. Als ik iemand in de buurt zie lopen vraag ik of de persoon 'iets' heeft laten vallen of iets kwijt is (iedereen is geld kwijt, duh, vertel mij maar hoeveel). Verder zou ik juwelen/huissleutels/portemonnee bij de filiaalleider achterlaten ofzo. Dat omdat ik daar als eerst zou gaan vragen als ik zelf zoiets kwijt was.

Voor de rest: afgeven op het gemeentehuis. Behalve bij contant geld. Ik zou bijvoorbeeld 20 euro zonder eigenaar in de buurt waarschijnlijk wel in mijn zak stoppen. Hoort niet - maar ik doe het wel.

Hondenpoep hoort ook niet op mijn stoep en kauwgum spuug je ook niet uit op straat - en helaas voor mij doen nog steeds mensen dat dagelijks. Dus ik weet dat het fout is (voor de moraalridders ;) ) maar ik zou het wel zelf houden.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Afgeven bij de kassa!
    Als een verkoopster in een winkel zoiets zou houden, zou ik dat zelfs diefstal vinden. Je weet dat het dan ofwel van een collega is, ofwel van een klant...

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als ik geld zie liggen dan steek ik het gewoon in mijn zak.
    Sieraden geef ik wel af.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou het teruggeven als het iets herkenbaars is (sieraden, portemonnee e.d.) maar geld weet ik eigenlijk niet hoor. Toen ik nog in een winkel werkte, ging gevonden geld gewoon in de kassa en daar hoort het ook niet als iemand het verloren heeft. (als ze terugkwamen om het te melden kregen ze dat geld natuurlijk wel terug hoor, maar de meeste mensen gaan niet weer alle winkels af om dat te vragen)

8. Jemm

Jemm Actief lid

5 okt 2013
    277
    0
    0
    Als ik geld zie liggen en zie dat niemand het kwijt is stop ik het in me zak :p

Portomonee's sieraden enz geef ik af bij de winkel!

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ohjee, dit wordt weer zo'n topic waarbij de ene kant de andere kant moraalridders noemt, en de andere kant de ene kant dieven/asociaal/e.d.

Juwelen, sleutels e.d. zou ik afgeven. Als er iemand vlakbij het geld staat, zou ik vragen of diegene iets verloren is. Staat er niemand vlakbij? Heb ik mazzel..

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Sieraden of iets zou ik afgeven, maar geld zou ik wel in mn zak steken ;)

11. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Sluit me hier helemaal bij aan. Zou het precies zo doen.

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Afgeven. Uiteraard. Je wil niet weten hoeveel er gevonden word in winkels.

13. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Geld stop ik in mijn zak, al het andere geef ik af aan de balie/kassa

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Als ik zie dat iemand geld laat vallen geef ik het terug, anders heb ik geluk. Andere dingen geef ik wel af bij het politiebureau of kassa.
    Ik moet zeggen dat als ik zie dat er bijna geld uit iemand zijn zak valt ik het wel tegen diegene zeg.
    Maar, ter aanvulling, als ik bij een kassa teveel geld terug krijg of iets niet is aangeslagen zeg ik het ook niet.

15. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgeven het is niet van mij!

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Moet hier geen poll tegenover staan met een aantal tijdstippen erin genoemd hoe laat het precies uit de hand gaat lopen?
    Hoe laat de popcorn en de cola erbij genomen gaan worden en hoe laat de slotenmaker langskomt?

:D

17. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Geld steek ik in de zak, tenzij ik zie dat iemand het verliest.. En als ik een werknemer was dan zou ik het wel even apart leggen (overleggen) en de uiteindelijke kas afwachten..

Sieraden vind ik weer anders, die zou ik afgeven..

18. Metire

Metire Niet meer actief

Geld steek ik in mn zak, behalve als ik heb gezien dat iemand het liet vallen of als het duidelijk is bij wie het hoort (tijdens uitgaan of op een terrasje bij de tafel etc.)

Alle andere dingen lever ik in bij een balie/kassa/politiebureau enz.

19. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ik geef helemaal niks af! Ja enkel mijn telefoonnummer ja (aan degene die in de winkel werkt) zodat als degene zich meldt contact met mij kan opnemen en dan zal ik t netjes afgeven. Heb ik al een keer eerder zo gedaan.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Haha :) Houdt het geen volle 24 uur vol, denk ik zo..

Deel Deze Pagina