Nee niet letterlijk. Maar je hebt afgunst tegenover iedereen die zich schuldig maakt aan bont dragen of dierenleed. Je zegt zelf dat je je kind niet zijn onschuld wil afnemen door bont te dragen. Is dus vanzelf sprekend wel schuldig als hij dat wel draagt. 1+1=2... Dat heeft dan toch allemaal betrekking op elkaar. En zoals ik al zei, ik legde uit hoe het op mij overkwam. Als je het niet zo bedoelde prima. Zeg dat dan. Niet 1 zin alsof je neus bloed.
Ik snap inderdaad hoe het overkomt hoor . Wat ik bedoel is meer dat het normaal gaat lijken voor een kind terwijl als je de gruwelijke praktijken bekijkt het verreweg van normaal is . En dat een kind dat leert en als volwassenen dan ook weer gaat bij dragen aan de bont industrie . Als alle kinderen het als volwassenen gaan doen wordt de industrie alleen maar groter . En daar zijn natuurlijk dan de kopers ten alle tijden schulden aan . Geen kleine kinderen want die snappen het echt niet , hebben 9 van de 10 keer het beste met dieren voor en zodra ze er ook maar iets van op zouden vangen zouden de jassen verleden tijd zijn .
Lisanne weet je wat mij opvalt aan jou? Je zegt iets en vervolgens beweer je het niet gezegd te hebben als blijkt dat je woorden beledigend waren. Je probeert je constant overal onderuit te praten. Alsof je zo'n enorm goed persoon bent, omdat je zo goed bezig bent m.b.t. dieren. Vervolgens praat je je beledigende woorden goed, door je achter dit masker te verschuilen. Alsof dat een vrijkaart is voor je gedrag op dit forum. Ja, ik begin inderdaad over jouw kind, want aangezien jij als bonthater dit wel mag over mijn kind (indirect), mag ik dit als bontdrager ook over die van jou. In tegenstelling tot jou ga ik mij nu niet lopen verdedigen voor woorden die ik zelf zwart op wit gezet heb Wat jij vindt, hoeft een ander niet te vinden. Onthoud dat maar, voor je weer eens je scheur opentrekt. Op een dag kom je echt de verkeerde tegen. En trouwens, me kind? MIJN kind. Als je al iets probeert duidelijk te maken, doe dit dan aub in fatsoenlijk Nederlands.... Anders kan ik je echt niet serieus nemen
Jij leest volgends mij gewoon wat je wil horen . Vind ik een mier minder snel zielig dan een hond ben ik hypocriet . Ik ben geen beter persoon als jij in het algemeen leven . Alleen in dit topic wat ik geopend heb als een topic tegen bont zijn de goede volgends mij degene die de beste kant voor de dieren kiezen en niet degene die de minst voordelige partij voor de dieren . En niet goed in het algemeen maar goed voor dieren . Ik vind gewoon dat respect wederzijds moet zijn . Dus wat je geeft kan je terug verwachten , jij heb geen respect voor levende wezens . Neem ik aan want je uiterlijk gaat voor het zwaar pijnigen van dieren . Dus vind ik dan ook niet dat ik veel respect voor jou moet hebben op dit gebied ? Op dit gebied dan he , ik heb geen respect voor je in een topic wat over dieren gaat omdat ik vind dat jij daar geen respect voor heb. Dat betekend niet dat ik op geen enkel gebied respect voor je zal hebben.
Waarom zou ik willen dat je me serieus neemt ? Dit topic is al verreweg van waar het over ging. En het hele onderwerp is gewoon omgedraaid ipv dat inderdaad de praktijken worden afgekeurd is het nu een topic geworden om de praktijken goed te praten en de mensen die er tegen zijn gelijk aan te vallen . Elk persoon wat hier is komen vertellen dat ze het erg vinden wordt aangevallen . Wat mij betreft is dit niet meer het topic waar in ik me kan vinden maar meer voor de bont liefhebbers tegen de bont haters !
Dit is een forum. Ik ken jou niet persoonlijk en door je uitlatingen in het uggs topic en dit topic hoef ik jou ook nooit persoonlijk te kennen. Ik lees wat er staat, niets meer en niets minder. Daarbij doe ik geen aannames die helemaal nergens op slaan. Respect is inderdaad een wederzijds iets. Respect heb je voor iemand of je hebt het niet. Wat ik al zei: als je hier een andere mening hebt dan het gros, wordt je aan de schandpaal genageld.... En weet je wat pas echt respectvol was geweest? Als je had gezegd: ik respecteer je mening, maar ik deel hem niet. Nu zeg je: ik respecteer je niet. Dat deel van ik respecteer je niet mbt dit onderwerp, maar verder wel hoor dat kan ik mijn ogen gewoon niet
Nou volgens mij werden voornamelijk de dames die niet zozeer tegen bont zijn kei hard aangevallen en beledigd.. Niet zo heel gek dus dat daar op gereageerd wordt.. Ik heb geprobeerd om netjes en beschaafd te blijven maar als iemand mij onbeschoft behandeld, blijf ik ook niet vriendelijk.. Ik heb het hier niet over jou Lisanne123, want volgens mij zijn wij beiden wel respectvol naar elkaar gebleven..
MamaR , het kei hard aanvallen is inderdaad niet de goede manier geweest ook van mijn kant niet . Maar met zo een filmpje op je netvlies kan je er echt even niet meer over uit waarom het überhaupt gebeurd . En als je ziet hoe weinig respect er voor de dieren is op dat moment , daalt je respect voor de mensen die daar aan mee werken ook even naar nihil . Weet niet wat er door jou heen zou gaan na zo een filmpje ? Verder heb ik respect voor jullie als mens . Alleen geen respect voor het mee werken aan de industrie . Maar als ik bijvoorbeeld je ondertitteling lees denk ik , aach wat lief , ze is vast een lieve moeder . Dus is niet dat ik een hekel aan iemand in elk opzicht heb . Ik heb een hekel aan het mee werken aan de martel industrie . Dus ik heb een hekel aan iets wat je doet , en niet gelijk aan iemand als persoon . Als mijn vriend bijvoorbeeld zijn afspraken niet na komt (makkelijk voorbeeld) heb ik een hekel aan wat hij doet , maar niet aan hem als persoon . Pff lastig uitleggen dit .
Linana , van jou snap ik überhaupt niet waarom je reageert . Je komt hier vertellen dat je van mij geen zinnig antwoord kan verwachten dat weet je uit het ugg topic , waarom reageer je dan ?
Ik snap wel wat je bedoeld hoor Lisanne123, het is ook lastig om iemand die een totaal ander beeld ergens over heeft daarin wel te respecteren. Vooral als het een, voor jou, gevoelig onderwerp is. Maar ik denk dat je daar ook te ver in kan doorslaan. Laat het af en toe eerst even een beetje bezinken, dan is een reactie ergens op vaak wat minder fel. Je mening geven is prima, een ander afbranden omdat diegene een andere mening heeft is natuurlijk verkeerd. En nee, dat zeg ik niet omdat ik het zelf zo goed weet, want ik ga daar ook regelmatig mee de mist in. Maar ik probeer daar ook wel echt op te letten..