Bont kragen / jassen !?

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik draag het niet bewust maar er is eens in België op tv geweest dat heel veel jassen met een zogenaamde nepbontkraag echte bont is dus ook al denk je dat het nep bont is, is het toch niet zeker.

Ik heb dus wel een jas met een bontkraag, geen idee of het echt of nep is

2. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik wou net zeggen..Vaak word het verkocht als nep en is het toch echt! Het enigste bewijs is om wat haar in de fik te steken :D

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou ja, mensen die bont dragen haat ik natuurlijk niet. Ik draag het alleen pertinent niét (en ook geen vee-industrie vlees, eieren e.d). Iedereen mag dragen wat ze willen, alleen hoop ik wel dat ze iig weten wat voor dierenleed erachter zit (en dan hopelijk op andere gedachten komen).

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik vind het dragen van bont ook belachelijk.
    Je WEET hoe het gemaakt word, en toch koop je het. In mijn ogen ben je gewoon mede verantwoordelijk voor het dierenleed!

En over vlees eten gesproken. Ik eet amper vlees omdat ik het gewoon onnozel vind hoe de westerse mensen zich volproppen met vlees. Als ik vlees eet is het 100% biologisch. Net zoals met eieren en al die dingen meer.

Daarnaast vind ik vlees ETEN iets heel anders.
    Dat randje bont aan je jas heeft geen enkel doel! Je kan prima zonder.

Leer heb ik ook niet in huis. Vind het simpelweg niet mooi. Maar leer is afkomstig van dieren die voor het vlees worden geslacht. Het vel zou anders gewoon weg gegooid worden. Ze worden niet speciaal om het leer gedood.

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36

Ik vind inderdaad ook dat de mensen die het dragen mede verantwoordelijk zijn voor het dierenleed .
    Het is vraag naar aanbod , en zo meer maak .

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Leuk he erom lachen .
    Vind ik helemaal belachelijk .
    Dit soort topics openen kan nut hebben , er zijn vast mensen die het niet weten maar na het lezen wel schrikken en het niet meer dragen .
    Vond het uggs topic erg nuttig , want ik wist het dus niet ! Ben erg blij dat ik het nu weet .

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36

Bedankt voor het alert maken . Schrik hier wel van . Ook van het aantal dieren dat nodig is. Hoop dat er meer mensen hier van schrikken !!

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb geen bont in huis, enerzijds omdat ik het zielig vind. (ik eet daarentegen wel gewoon vlees, draag leer, heb een donzen dekbed dus dat het hypocriet is weet ik wel) maar ik vind het ook gewoon helemaal niet mooi. Ik vind jassen met een bontkraag eigenlijk een beetje eh.. hoe zeg ik dat netjes.. ordinair.. :) ;)

9. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Bonttest

Filmpje even kijken ;) Het verschil tussen echt en nep bont.

Ik draag geen bont, wat anderen doen moeten ze zelf weten :)

10. Linana

Linana Niet meer actief

Hè meid, met jou heb ik in het uggs topic al een "discussie" gehad, en aangezien dit hetzelfde onderwerp is, laat ik het daar ook bij.
    Destijds kon je sarcasme al niet spotten als het recht voor je neus stond en daar is blijkbaar niks aan veranderd ;)
    Je uitlatingen vond ik toen onnozel en daar zal echt niks aan veranderen vanwege een andere titel bovenaan het topic.

Fijn dat jij het nuttig vond, staan je uggs inmiddels al op marktplaats?

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb niets met bont en vind het ook niet nodig om daar speciaal dieren voor te doden maar ik let ook niet op of ik wel of niet iets met "echt" bont koop.

12. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mensen kunnen ook prima zonder vlees hoor.

13. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ja, maar toch is dat iets heel anders. Het is voedsel. Niet iets dat voor de sier is. Ik zou ook zonder kunnen. Maar veel anderen niet.

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Volgens mij zijn 80% van die bontkragen nep, gelukkig. Ik heb niets tegen nep bont, wel tegen echt bont. Er zijn best fatsoenlijke bontfarms, waar de dieren niet gruwelijk behandeld worden, maar het probleem is dat veel merken en winkels zelf niet eens weten waar het bont vandaan komt en het dus zomaar van zo'n hele foute, vreselijke bontfarm kan komen. Reden genoeg om geen echt bont te dragen!

15. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Plastic schoenen en kunstleer/bont zijn zo slecht voor het milieu dat er vast dieren sterven aan het afval van het maken/vernietigen.
    Bont is not-done.
    Wol is slecht want het wordt de hele wereld over getransporteerd en is dus milieuverontreinigend.

Zullen we weer naakt gaan lopen?
    :)

16. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Sisqa vlees is net zo goed een 'luxe product' hoor... Absoluut niet nodig!

17. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    En dat vind jij, en anderen vinden weer iets anders, maar om ze dan gelijk gevoelloos en hersenloos te noemen dat zegt meer over jou ;)
    Laat iedereen het toch zich voor zich bepalen.
    Vind je het vervelend kijk je toch niet?!

En net zoals sommige al zeiden, dan kun je bij alles wat je draagt, eet, drinkt wel na gaan denken.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Lijkt me een puik plan.. Doen we dr een pompeblad voor!

Allemaal aan de wortels, oh wat zullen we gezond zijn zeg:D

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ik vind bont mooi maar niet zo'n kraag...lelijk zelfs (ordinair)

20. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Het is ook niet nodig. Maar je snapt toch ook het verschil tussen voedsel en een siervoorwerp wel? ;)

De rest van je leven geen vlees meer eten is toch een veel grotere opgave dan de beslissing nemen om die ene jas nou maar even niet te kopen?

Het verschil is dat de vlees eters hier (die niet voor bont zijn)niet verdedigen dat ze vlees eten. En wel degelijk weten dat dit ook dierenleed is. En hierin nog de keuze kunnen maken om voor biologisch te gaan.

De bont dragers daarintegen hebben zoiets van; Ja ik weet hoe bont gemaakt word, maar ik kijk lekker de andere kant op en koop het lekker toch. Waar het vandaan komt weet ik niet, kan ik niet natrekken, maar interesseert me toch niks.

Deel Deze Pagina