Ik vind het wel jammer dat het wederzijds respect ver te zoeken is.. Hoopte eigenlijk dat dit topic een beetje 'gedimd' zou blijven, maar misschien ben ik te goedgelovig..
Wat een gelul zeg!!! Dan kan ik er nog een leuk discussiepunt tegen aan gooien. Bont zou niet mogen........ en al die kippen die naar de primark vliegen voor goedkope kleding, die door uitgebuite kinderen in india in elkaar worden genaaid???????
Dat is ook fout ja. Het een sluit het ander toch niet uit. Bont is toch niet ineens oke omdat er ergens anders ook wreed met dieren wordt omgegaan?
Wat willen jullie nu bereiken met dit topic ?? Laat iedereen toch lekker in zijn waarde Ik ben zeker geen voorstander van echt bont, zal er nooit in lopen.. Dat iemand anders het wel prachtig vind maakt die gene toch geen slecht of minder mens? Pff wat een eindeloze discussie is dit
Maakt bont niet minder erg. Wat voor jou gelul is hoeft voor de ander geen gelul te zijn hoor. Onvolwassen reacties zitten erbij zeg. Lastig he om elkaar in de waarde te laten. Ik draag geen bont, geen donsdekbed. Heeft een ander dat wel en zich bewust ervan dan is dat niet mijn probleem en zie je mijn vingertje niet wijzen. Hier veel vingers gezien en vooral de middelste.
ik zeg ook niet dat alle bont goed te praten is!!!! Maar heb er ook geen problemen draag zelf ook bont, tenminste lijkt op, weet niet of het echt is of niet. Maar er word een topic geopend en dan kun je reactie verwachten. Mensen kramen er altijd van alles uit hier. bedoel er alleen maar mee te zeggen dat je niet met een vinger moet wijzen, en dan gooi ik er een ander discussiepunt tegen aan en dat kan ik nog weer doen, want zo zijn er wel honderden dingen waar we het niet met elkaar over eens zijn/worden. laat iemand in zijn waarde of hij nu bont draagt of naar de primark gaat, ieder zijn eigen ding
Ik vind bont super mooi! Maar zal het nooit bewust kopen. Als er een bontkraagje op mijn jas zit, en die schijnt echt te zijn, dan zal ik mijn jas gewoon dragen. Er wordt zoveel zin en onzin gezegd over bont (ook hier in dit topic) dat ik niet meer weet wat waar en niet waar is. Verder vind ik leer geen probleem, dons geen probleem, het eten van vlees en vis geen probleem. Het enige waar ik tegen ben is, en ik persoonlijk dus rekening mee probeer te houden is: de plofkip, de kistkalf en de melkfabriek op 4 poten. Dit probeer ik niet te kopen.
Even buiten mijn mening over bont om, gewoon een vraag waarmee ik zit zonder daarbij verwijtend of corrigerend te willen zijn, meer omdat je over opvoedkundige normen en waarden begint en je meer ervaring hebt in het ouderschap dan ik als mama van 2: Welk voorbeeld geeft een ouder die een ander de mening opdringt en zelfs zover daarin gaat dat ze met een verwijtende toon iemand bijna terecht wijst? En wordt op deze wijze respect voor andere levende wezens tentoongesteld?
Weet je dat wel zeker? Heb je het uggs topic al bekeken? Ik denk dat je daar wel een reactie uit kan pikken die je nu ook kan verwachten Ik sluit mij aan bij slotje....
Nee dat topic ken ik niet. Toch hoop ik nog een volwassen reactie te krijgen van ts. Ze wil dat wij ons realiseren dat bont slecht is, en ik wil juist heel graag dat zij zich realiseert dat je niet zomaar van alles kan roepen en te beledigen zonder iemand ook maar een klein beetje te kennen. Waarschijnlijk naief van me. Ik ga zo het ugg topic zoeken dus misschien besef ik dan dat het een nutteloos doel is.
http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/467686-waar.html Is uiteindelijk niet gesloten
Helemaal mee eens . Ben blij dat er meer mensen zijn die zo denken . Begon me al zorgen te maken over de volgende generatie , en het respect voor dieren . Hoe meer kinderen mee krijgen dat het normaal is hoe meer volwassenen het later ook normaal blijven vinden . Dus zorgen om het dierenleed wat dan nog meer wordt ! Ik vind dat mijn zoontje wel bewust moet zijn . En dat hij bijvoorbeeld ook weet dat melk van de koe komt , en de dieren er ook dankbaar voor is . Een bontkraag bij een kind om doen die er nooit om heeft gevraagt mee te werken aan de martel industrie vind ik wel zielig tegen over een kind die dat misschien nooit gewilt heeft ! Oowja er wachten hier mensen op mijn reactie . Jullie hebben gelijk dat het oordelen in een mens op zich niet erg netjes is . Ik zal dus voortaan oordelen naar het respect voor een dier van het mens uit . Een mens met een bontkraag is dan misschien niet gevoelloos alleen gevoelloos voor dieren . En natuurlijk de feiten dat ze hun eigen uiterlijk en smaak voor kleding belangrijker vinden dan het gevoel en de enorme pijn die een dier ervaart voor jou jas . Dat zijn natuurlijk feiten . Valt niet over te discuseren denk ik . Verder kunnen de mensen op andere gebieden misschien juist wel weer gevoelig en vriendelijk zijn .
Het is verwerkt in een kraag dus het lijkt voor veel mensen normaal , maar als je nou een uit de baarmoeder gesneden piep klein wasbeertje die gevild is en het uit gilt van de pijn op je rug hangt wat vind je er dan van ? Het is gewoon een verborgen zwaar gemarteld dier . Ik denk niet dat dit topic gesloten moet worden. Ik ben ook oprecht geïnteresseerd in jullie antwoord . Waarom vinden jullie de jas nou meer waard dan de zware martelingen , het is gewoon luguber ! Als het nou een mens was ? Zouden jullie het dan ook dragen ? Of zijn dieren voor iedereen minder waard ? Dieren , en natuurlijk baby's / kinderen maar daar gaat dit topic niet over . Zijn het onschuldigste wat er is . Ze hebben echt niemand wat gedaan . Zullen altijd voor je klaar staan (op hun manier). Ze worden ook gewoon maar geboren . Komen uit hun moeders buik klaar gemaakt voor het geluk , groot te groeien en sterker te worden . Is het niet gemeen dat ze die kans niet hebben ? Zo een beestje wordt onschuldig geboren , nieuwschierig naar al het moois lekker warm bij hun moeder in de buik gezeten . In 1 klap worden ze weggerukt , gemarteld , moeten ze elke seconde lijden en vechten . Waar hebben ze dit aan verdient ? Aan het mooi willen zijn van de mensen , die showen met de vacht die ooit van hun is geweest !!! Ik heb in dat topic over de uggs ook al gezegt . Bescherm de dieren tegen de beesten !!!
Hi dames, Een verzoek aan een ieder; graag met respect toe naar elkaar reageren. Vindt het helaas wat ver gaan nu. Alvast bedankt. Groetjes, Babii
@ Lisanne123, ik vind dat je soms behoorlijk typisch reageert en vreemde aannames doet.. Hoe moet hij dat doen dan? Koe-knuffelen? En dat baseer je op het feit dat er mensen zijn die wellicht bont dragen? Wat denk je zelf?! Daarbij mag ik toch wel hopen dat je zelf ook wel inziet dat een dier minder waard is dan een mens....