Bont kragen / jassen !?

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    :$ Zo hé.. ga je lekker?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En nu heb ik respect, hartstikke lief maar ik ben ook niet tegen bont.. En jacht ed.. Dan ben ik toch geen slecht mens..? En buiten dat om, wat ik een beetje vind.. Ik vind dit een soort partij van de dieren topic.. De dieren moeten goed verzorgd worden bla bla, maar realiseer je dat wij mensen deze dieren 'nodig' hebben om te leven en ook dat dieren afhankelijk zijn van de mens om te leven.

Jij vind een hond dus net zo belangrijk als de mens, en een kip dan?

Zowieso? Je zegt dat dieren die gebruikt worden voor bont mishandelt worden? Waar haal jij die kennis weg? En nogmaals, varkens en koeien worden soms ook op een nare manier geslacht, ook de biologische.. Die eet jij toch ook?

Ik vind wel dat iedereen hier netjes met elkaar om moet gaan. En je hebt 2 kanten, de anti bont mensen en de bont mensen. Als je eens goed leest dan zie je dat de anti bont mensen een giga grote mond hebben. En dan praten we over respect voor dieren, waar is het respect voor de mens gebleven?

3. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

12 aug 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    Ik vind bont not done. En vind het ook op geen enkele manier goed te praten. Geen 1 van de dieren wordt goed behandeld.
    En dat geldt het zelfde voor de dieren die we eten, die gebruikt worden als proefdier etc etc.

Voor mij dus de reden om vegan te zijn en niet mee te doen aan dat dierenleed.

Maar de meeste mensen willen alleen maar hun ogen sluiten, mee doen met de rest, de goedkoopste kipfilet eten en boeit het verder niks. Sad but true

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    #144 MamaR, 24 okt 2013
    Laatst bewerkt: 24 okt 2013
    "je zal zo'n moeder hebben" Wat wil je hiermee zeggen? Ik vind dat een ronduit onbeschofte opmerking! En ik vind het ziekelijk dat jij je mening duidelijk wilt maken door iemand te beledigen, onwaarheden te verkondigen en je scheur op een totaal ongepaste manier open te trekken..

Daarbij weten mijn kinderen heel erg goed waar melk, eieren, kaas of vlees vandaan komt. Doe alsjeblieft niet of je iets weet waar je totaal geen benul van hebt!

En wat zeg je, dat je geen grote bek hebt? Ik vind je gewoon asociaal!!

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Bubblez , dan ben je geen slecht mens maar voor de dieren op dat gebied minder goed , op het moment dat jij wel bont zou kopen ervaren dieren nadelen aan jou op dat gebied omdat de industrie mede dankzij jou blijft bestaan , en aan degene die het niet doen ervaren ze voordelen omdat de industrie dus nog groter zou worden als iedereen die tegen bont is massaal bont gaat dragen .

Ik wil ook gewoon echt begrijpen waarom ?
    Ik hoop hier ook nog antwoord op te krijgen .
    Wij steunen bijvoorbeeld de stichting die de greyhounds uit Spanje redden . Die worden voor rennen gebruikt en daarna of overgoten met zoutzuur of wedstrijden gedaan wie ze het eerste dood geschopt krijgt . Vind dat zo erg maar het erge mishandelen wordt ook voor het bond gedaan snap niet dat iemand daar aan mee wil werken ?
    De instanties zetten zich in voor de leed van de dieren . En anders kopen iets waar de leed ook voor plaats moet vinden ?

Ik vraag gewoon waarom ? Meer niet .
    Waarom zouden mensen mee werken aan het martelen van dieren ? Wat is daar de reden van ?
    Is een jas belangrijker dan een leven . Een levend wezen met een hart en bloed zoals wij ??

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Oowja ik eet helemaal geen vlees

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het ook hartstikke goed van jou dat je je zo inzet voor dieren. Maar dit betekend niet automatisch dat je rottige opmerkingen tegen mensen hier kunt maken. We zijn hier allemaal volwassen, behandel elkaar dan ook zo. Een discussie is Prima maar laat elkaar in hun waarde en dat is hier ver te zoeken bij bepaalde mensen. Iemand is niet slecht if een slechte moeder als ze andere keuzes maken als jou in het leven. Respecteer dat ook:)

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik bedoel te zeggen dat hoe meer mensen hun kinderen mee geven dat bont dragen oké is hoe meer volwassenen er straks bont dragen . Hoe dierenleed steeds meer geaccepteerd gaat worden . En het enkele geluk wat sommige dieren mogen hebben beetje bij beetje steeds meer van hun afgepakt gaan worden en de wereld al gruwelijker wordt voor de onschuldige dieren .
    Hoop gewoon dat de toekomst beter voor de dieren wordt ipv slechter en hoop ook dat dit meegegeven wordt aan de volgende generatie . Niet in mijn belang maar in het belang van de dieren .

En niet alleen met bont maar met kleine dingen . Zie nu helaas al kindjes die zwangere beestjes opjagen (logische snappen die kindjes niet) maar vind dat je dat moet uitleggen . Het staat zelfs vermeld . En bijvoorbeeld hete snoepjes aan de dieren geven en lachen . Vind dat al een klein begin waarbij ouders horen te leren dat dieren ook gevoel hebben . Als er nooit wordt geleerd dat ze ook pijn ervaren wordt de wereld steeds slechter . Maar denk dat jullie dit als moeder ook gewoon doen .

Vind alleen wel dat bont dragen zo te makkelijk geaccepteerd wordt en als "gewoon" wordt gezien terwijl de gruwelijke wereld er achter vergeten wordt . Je heb niet een kraag aan je jas wat even gemaakt is van een dier . Het dier wordt geboren zoals ons , drinkt bij hun moeder . Is klein een baby en ook onschuldig . Wordt onder gruwelijke omstandigheden groter alles wat die ooit lief heeft gehad wordt van hem vandaan gehaald . Ze worden geslagen geschopt , als afval gezien . Krijgen vaak amper te eten . Tot de dag dat ze besluiten ze te villen . Eerst natuurlijk martelen want dan staan de haren mooi over eind . En wat er dan gebeurd is te gruwelijk om uit te spreken .

Er schuilt gewoon zoveel meer achter dan "maar een kraag" hoop gewoon dat mensen eerst willen denken en de stappen na gaan die een dier heeft gemaakt voor die kraag en dan nog is bedenken of ze hier wel aan willen mee werken.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Laten we onze kinderen gelijk leren dat ze geen vlees moeten eten want dat is zielig.

En geen muggen dood mogen slaan of spinnen mogen vangen. Of vissen langs de waterkant!

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Saja , waar slaat dat op ? Daar heb ik het helemaal niet over ?
    Wordt het martelen van beestjes weer vergeleken met een mug dood slaan , je weet zelf dat het nergens op slaat ?

Mijn zoontje eet biologische vlees . 2 x per week . Omdat ik zelf D gebrek en b12 tekort en noem maar op . Hoeft niet alleen door geen vlees eten te komen , maar speelt vast een rol . Ik ga mijn zoontje niet weghouden van de Mac Donalds . Laat hem zijn onschuld behouden zolang dat kan en zal hem niet gelijk vertellen hoe hard de wereld wel niet is en hoe veel mensen er rond lopen die het goed keuren . Maar laat hem ook geen bont dragen , zal hem zijn onschuld ook niet afnemen op die manier .
    Als hij groter is leg ik het hem natuurlijk gewoon uit . Dat je geen levende wezens mens of dier pijn kan laten hebben omdat je er zelf graag mooi uit ziet .

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Wat zijn de opmerkingen toch apart . Als je leest over ernstig dierenleed de erge dingen , en niet kan zeggen dat het verschrikkelijk is maar over een mug dood slaan begint . De opmerking over een mug dood slaan blijft voorbij komen .

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou dat is net zo goed dierenleed. Je vermoord een beest.

Vissen> Nee die haak in hun mond is niet zielig? Om vervolgens terug het water ingesmeten t worden met een wond in je mond?

Dát is dan wel normaal?

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Maar waarom kun je dat niet vergelijken dan? Als je zo stellig zegt dat dieren en mensen gelijk zijn dan is een mug doodslaan ook leed en moord. Ik begrijp niet zo goed dat je daar onderscheid tussen maakt. Een dier is een dier, of dat nou een hond of een mug is..

En tsja, dat je er zelf mooi uit wilt zien en daar een dier ellende door heeft, gebeurd dat niet de hele dag door met van alles? Niet alleen met dieren maar ook met mensen. Je kunt nou eenmaal niet alle leed van de wereld op je schouders nemen en ik ben van mening dat je je niet overal druk om kan gaan maken.. Er zijn wereldwijd heel veel weeskinderen, moeten wij dan maar geen kinderen meer krijgen en allemaal gaan adopteren omdat die kinderen zielig zijn? Er zijn heel veel ouderen die alleen zijn, moeten wij dan allemaal onze opa en oma in huis gaan nemen? Er zijn mensen die geen geld hebben, moeten wij dan al ons geld maar gaan afgeven? Je kan ellende in de wereld nou eenmaal niet voorkomen.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Denkt nu iedereen dat elk stukje bont op een gruwelijke, misselijk makende manier tot stand komt? Ik geloof het wel hè?

Ik ben niet tegen bont, wel tegen vallen en tegen andere vormen van bontverwerving waarbij dieren meer lijden dan zij zouden doen voor de vleesproductie. Bont mag dan hier een luxe product zijn, in zeer koude gebieden denkt men daar heeeeel anders over.

15. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    De stelling is natuurlijk mooi en te vergelijken . Maar iedereen met een hart weet dat een mug dood slaan niet te vergelijken is met het martelen van dieren . Ookal sla ik ook liever geen mug dood . De pijn is ook niet te vergelijken. Omdat 1 , martelen en in 1x dood maken na een goed vrij leven anders is . (zo is heeel oud bont waar een dier na een goed leven in de natuur voor dood is geschoten omdat de mensen het echt nodig hadden , nog niet mijn ding maar heeeeel anders) .en 2 , werkt het lichaam ,en de manier waar op ze pijn kunnen voelen , en het pijn signaal naar de hersens anders .
    Het komt weer op het vreemde neer , mensen die tegen bont zijn , jullie slaan een mug dood dus je kan net zo goed weer bont dragen .

Je kan helaas al het leed niet aanpakken inderdaad .
    Gelukkig kan je wel kleine dingetjes doen .
    Je kan al het leed niet op je schouders nemen maar ik wil er ook zeker niet verantwoordelijk voor zijn .

Cygnet , helaas is het bont van de dierenleed industrie vele male goedkoper . En helaas is de duidelijkheid hoe jou stukje bont nou is gemaakt ver te zoeken . Net zo als of het nep is . Dit is iets waar makkelijk wat aan gedaan kan worden maar natuurlijk een geld kwestie

16. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Krijgen we die opmerking weer.
    Dus jij kijkt kinderen met een bontkraag vol walging en afgunst aan. En als je dat al niet recht in hun gezicht doet dan wel in gedachte blijkbaar.

Wat MamaR zegt ben ik het helemaal mee eens.

17. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Marieke , nee dat zeg ik niet ! Zou me zelf schuldig voelen tegen over mijn kind als ik mee werk aan de dierenleed over zijn schouders Natuurlijk werkt het kind er niet aan mee die kiest er niet eens voor , daarom vind ik het juist zo zielig .

18. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Nou dan hebben wij verschillend begrijpend lezen gehad op school.
    Je zegt:
    Ik wil hem zijn onschuld niet afnemen door bont. Dat betekend, wanneer hij bont draagt, hij schuldig is en meewerkt aan dierenleed. Op basis van eerdere berichten kijk jij die mensen die daar schuldig aan zijn vol afschuw aan.
    Het ging in jouw bericht niet over jouw schuld maar over de zijne.
    Als je dat niet bedoeld...prima. Maar ik reageer op hoe je het neerzet.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

kweek is veel goedkoper dan vallen hoor...
    Nep is heel goed te onderscheiden van echt (voor de kenner).. de kwaliteit en vooral de warmte is een enorm verschil. Maar wij Nederlanders zijn geen kenners en hebben ook geen bont 'nodig'... maar woon in Canada of in Rusland en dan denk je daar heel anders over. Ik zou geen jas willen dragen van een poolvos of ijsbeer maar konijnen of nertsen? Mwoah.. het is dat de rest NL er zo moeilijk over doet.

20. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Hoe weet je dat?
    Misschien lijdt een mug ook wel.
    Of een dier dat in 1x doodgaat...

Deel Deze Pagina