Was droogt niet in huis

Discussion in 'De lounge' started by Nen87, Oct 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hoi meiden,

Wie heeft een goede tip? De was in huis wil namelijk maar niet goed drogen! Uiteindelijk moet het dus zo lang hangen, dat het helemaal niet meer lekker ruikt. Het gaat zelfs een beetje stinken omdat het zo langzaam droogt. Zonde! :(

Even voor de beeldvorming: wij hebben boven het trapgat van de zolder waslijnen hangen. Ik hang bewust de was al niet meer op alle lijnen, zodat er voldoende ruimte is tussen de kledingstukken. Wat niet op die lijnen past, hang ik op losse rekjes ook boven de trapgaten van de trappen. Beneden in de gang staat de verwarming aan (die brandt natuurlijk niet de hele dag, omdat we niet elke dag thuis zijn..) en op zolder staat het dakraam op een kier.

We hebben wel een droger staan, maar die vertrouw ik even niet meer zo. Na de laatste keer gebruiken rook het een beetje gek, dus die wil ik eigenlijk eerst even nakijken. We houden het filter wel goed schoon, maar misschien zit t ergens anders?

Maargoed, ter zake :D Wie heeft de gouden tip om mijn was wel sneller te laten drogen in huis??

Vandaag schijnt het zonnetje gelukkig lekker dus ik hang het maar buiten.

Groetjes

2. MrsMe

MrsMe Lid

Jul 10, 2013
    97
    0
    0
    België
    Ik volg even mee: exact hetzelfde probleem bij ons, ook in de zomer terwijl dat kamertje constant verlucht wordt...

3. Celien22

Celien22 Actief lid

Jan 14, 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Hier ook helaas :(

4. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

Sep 16, 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even het raam dichtdoen en flink doorstoken. Als het raam continu open staat werkt alleen maar averechts

5. Najatt

Najatt Actief lid

Nov 8, 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik zit er mee. Draai af en toe de kleding een beetje om of hang ze op een andere positie om het zo maar te zeggen. Zodat die natte kant weer droogt. Alhoewel ik dat niet altijd zoek te doen haha.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier net hetzelfde probleem maar dit keer ook een beetje mijn eigen fout.
    Gisteren het ongergoed en sokken gewassen en ik hang alle was op in de berging maar de babysit kwam gisteren.
    Die hoeft ons ondergoed niet te zien vind ik dus ik met mijn lompe kop een deken over dat wasrekje gegooid. Nu ruikt het muf in de berging haha.

Oops mijn fout, stomme ik haha

7. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Herkenbaar. Hier hetzelfde probleem. Dat vind ik wel heel jammer van de herfst/winter: in de zomer kun je zo lekker alles buiten hangen!

Ik geloof dat het vaak hartje winter wel weer beter gaat omdat de verwarming dan vaker aan staat.

8. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Het doorstoken is helaas niet haalbaar hier. Thermostaat zit in de woonkamer en we hebben alles zo goed geïsoleerd dat het hier snel op temperatuur is en dan slaat de thermostaat uit. Zelfs als we de woonkamerdeur open laten staan.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier hetzelfde probleem alleen hier staat de kachel nog niet aan en wij hebben geen droger ivm hoog stroomverbruik..

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    De luchtvochtigheid verlaag je juist door te ventileren én tegelijkertijd te stoken.

TS: weet je toevallig hoe hoog de luchtvochtigheid is? Misschien is hij vrij hoog en droogt de was daardoor minder goed.

11. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Je droger laten maken :D ;)

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Hoe lang is lang drogen bedoel je eigenlijk? Na hoeveel dagen is het droog? Hier na 3/4 dagen..

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    jeetje wat knap zonder droger,ik kan echt niet zonder
    vind vreeslijk was in huis te drogen dus alles in de droger en als kan hang ik buiten

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Hier binnen 1 dag hooguit 2.

15. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Dat is dus moeilijk - er zijn verschillende meningen/theorieën.

Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik probeer soms om even met een föhn wat koele, vochtige lucht weg te blazen - als er dan wat beweging in de lucht zit zal het wel goed zijn. Maar het helpt niet zo goed als ik hoop.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Nou ik zit nu wel te kijken want we hebben 4 slaapkamers:

1 van Sylvano
    1 van baby
    1 van ons
    1 waar onze grote kledingkast staat

Dus eigenlijk geen ruimte meer voor het droogrek straks..

maar ga dan wel opzoek naar een zuinige, een ouderwetse kost 1,25 euro per x gebruiken!

17. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
    Wij hebben ook een droger, maar sinds kort gebruik ik die niet veel meer.
    Vroeger stak ik er alles in, maar we kijken toch even om een beetje ons stroomverbruik te laten dalen.
    Ons droogrek staat in de bureauruimte, plaats genoeg en buiten broeken, is alles gelukkig elke keer op 1 dag droog.
    Enkel nog handdoeken en lakens doe ik in de droger.

18. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ik hang de was op zolder zelf neer hier na een dagje droog..nu hang het buiten omdat het lekker weer is.

19. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Hier ook, was hangt al drie dagen en ik wilde eigenlijk de manden deze week leegwassen. Heb al extra lijnen opgehangen maar het schiet niet op. Alles hangt vol en niks is droog. Het ziet er niet uit en zelfs D's kamer hangt vol. Ik overweeg toch een droger aan te schaffen, wij huren all-in (verwarming is ook voor de naaiwinkel beneden en hun strijkmachine e.d. slurpen ook energie) en de eigenaar gaf aan dat we ons over stroomverbruik niet druk moesten maken. En het idee van zachte handdoeken ipv schuurpapier spreekt me ook wel aan ;)

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Raar he! Ik gebruik altijd wasverzachter maar de handdoeken blijven hard! Dus dat komt dus omdat het ophang en niet in de droger doe?

Share This Page