alcohol

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

hoi meiden.....

ik heb elke keer discussie met mijn vent. die houdt er van om stevig door te drinken en ik heb die tijd toch echt wel gehad nu op mijn 32e.

afgelopen 2 weken heeft hij het 3 keer achter elkaar erg laat gemaakt (waarvan ik er 1 keer bij was) en hij drinkt dan dus gewoon heel veel. Het is dan echt zo dat er elke keer stapels bier worden aangesleept en dat is niet mijn ding. Hij praat dan aan het einde van zo'n avond (nacht) met dubbele tong en heeft zelfs ruzie gehad.

Nou is hij echt een super lieve vader en doet voor mij ook heel veel. Alleen ik vind het dus niet fijn dat hij zoveel drinkt,. Hij gaat nooit gewoon eens even op visite bij een vriend , of een uurtje sporten. hij is altijd meteen de hele avond of nacht weg. met de nodige alcohol consumptie.

ik voel dat we hierin uit elkaar groeien, want ik merk dat ik gewoon volwassener word en andere dingen belangrijk ga vinden. ik kan dan ook moeilijk mijn draai vinden in een kroeg met een hossende dronken mensenmassa.

hoe doen jullie dit? en wat hebben jullie voor afspraken? Hij wil gewoon af en toe feesten en drinken. houdt hij van. maar ik vind het moeilijk dat hij zo snel achter elkaar drinkt. ik weet dat ik hem niet kan verbieden dat te doen. Dat doe ik ook niet. ik geef alleen aan dat ik het moeilijk vindt, maar hij vind dat gezeur.

ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat :)

2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik kan me helemaal vinden in je gevoel.
    Zou het ook niet kunnen waarderen, als mijn man zo snel achterelkaar zoveel drinkt.
    Eerlijk ik kan het helemaal niet hebben dat iemand alcohol drinkt, gelukkig doet mijn man dat ook niet.
    Misschien toch nog een keer een gesprek met hem voeren en het dan vooral bij jouw gevoel houden.
    Zou mooi zijn als jullie tot een compromis kunnen komen!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh dan hoef je geen 32 voor te zijn hoor:) ik vind het ook niet fijn. Hier is hij wel veel minder gaan stappen enzo dus ik ben blij..

Maar in jouw geval, ik zou het er toch goed met hem over hebben.. Gewoon rustig en goed praten. Want als jij het idee begint te krijgen dat je uit elkaar groeit dan gaat er iets niet zoals het hoort. Leg het hem gewoon uit, ik neem aan dat hij genoeg van jullie houdt om daar iets mee te doen:)

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Mijn vriend gaat ook regelmatig stappen en kan ook heel veel drinken.
    Ik heb toen ook. Gezegd dat ik dat echt niet leuk vind als hij zo dronken thuis komt, en dat het ook niet gezond.
    Maar ik kan het ook hoor dus we hebben met elkaar afgesproken dat als een van ons gaat stappen dat we van te voren tegen elkaar zeggen; maak het niet te bont.
    Nu gaan we niet meer zo veel als vroeger stappen, hooguit 1x per maand of 2 maanden.

Deel Deze Pagina