bonusdochter komt inwonen

Discussion in 'Samengesteld gezin' started by Meijtje, Jun 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    @meisje dank je wel.

@dolce ja we leggen alles uit. Ook waarom we het willen, wat de beweegredenen er achter zijn. Ze moet zelf naar sport en muziekles fietsen en moet weten waar het is, niet dat ze komt.... Ik kan het niet vinden (heeft ze bij de tandarts al een keet gedaan, dat was geen grapje). Ze zei dat ze wist waar het was en dan ga ik er ook van uit. En het is meer vanuit haar vader dan vanuit mij. Want die wil eerst weten of zij wel zo'n afstand wil fietsen voor muziek en sport. Wil ze dat niet gaan we ook geen 100 euro per maand daarvoor neerleggen, is iets te veel geld als ze niet aankomt of geregeld niet gaat omdat het te ver is. Dan dan moet ze het van haar vader aanfietsen.
    En ja ik doe veel met liefde en ik sta haar echt wel bij. Alleen ik ga niet hele dagen bezigheidstherapie spelen. Ze moet ook zelf gaan verzinnen.
    En we bespreken alles in rust en soms moet ze iets (om de dag douchen ipv 1x per week). Haar vader is veel strenger dan dat ik ben en dat weet ze, dus vraag ik wat dan doet ze absoluut niet moeilijk. Ook niet om even op de kleine te letten of even boodschapje te doen als de kleine ziek is en niet naar buiten kan. Dat doet ze allemaal wel. Meestal is ze een schaduw in het huis, op de bank. Ze zit wel altijd beneden, dat vindt ze gezellig. Alleen viool spelen moet ze boven, met kleine van 22 maanden is dat niet handig,want dan wil zij ook.
    Verder is mijn man 5 volle dagen weg, op de kazerne, dus alleen het weekend helpt hij mee met opvoeden en soms via Fb berichtje haha. Soms moet ze een duwtje de goede richting in hebben. Maar het is zwaar, gelukkig is ze niet zo moeilijk. En ik doe het echt met liefde. Ze ziet mij als een vriendin die volwassen is en dus de regels stelt. Ze wil me niet teleurstellen. Het gaat even duren maar we groeien allemaal er al hard in. En straks met school hebben we nog meer structuur en dat is voor allemaal prettiger.

Soms van die kleine dingen dat je merkt, dat komt echt uit het verleden. We weten het, de vraag is alleen, hoe lang gaat het duren voor het slijt en dat minder wordt of nog beter, dat gedrag weg is. Zoals iets lekkers moet op anders at haar moeder het en ze kon dus niets bewaren. Eten moet je eten, want je weet niet wanneer nieuwe is. Mensen zijn eng en nieuwe mensen leren kennen is stom. De wereld bestaat om je pijn te doen en ze is op de kast gejaagd dat mensen altijd uit zijn op je geld. Geld kan je laten liggen, we pakken het niet. Haar moeder heeft 300 euro van der gejat, naast alle alimentatie die ze toch al niet zag. Daar had het meisje hard voor gespaard en was ook verjaardagsgeld.
    Het zal een tijdje duren. Maar met blijven praten uitleggen geduld en geborgenheid moeten we er uiteindelijk wel komen.... Hoop ik

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Ze moest huilen toen ze hoorde dat we zwanger zijn en dat het hartje klopt.
    Traantjes van geluk.... Zo lief! Ze wil zo graag nog een broertje of zusje!

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ooooh wat een fijn gevoel moet dat geven voor jou en voor je man :)...
    Ik heb echt een goed gevoel over jullie gezinnetje naar de toekomst toe. Fijn!

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Haha soms zijn de hormonsters van een zwangere en een puber niet een hele goede combinatie haha. Het wordt wel echt tijd dat ze jaar school gaat. Mensen leren kennen. Andere omgeving dan dit huis. Het is niet gezond dat we zoveel op elkaars lippie zitten op een dag. Maandag mag ze beginnen. Dan heeft ze 7 weken binnen gebivakkeerd! Wordt wel tijd.

Ze moet wel haar kleding laten zien wat ze naar school aan doet aan haar vader, want ze heeft cup 70G dus vaak hangen ze er bijna uit of een overdreven bilspleet die je ziet van voren. Nu zit ze op een christelijke school en dat is niet handig. Beetje normaal bedekt (niet kuis) dat als ze wat staan uit te leggen, niet haar bh in kijken of haar tepels zien, waar we redelijk vaak mee geconfronteerd worden. Even uitgelegd dat ze ouder wordt en dat niet gepast is met die cup. Eigenlijk moet ze naar 70H maar die bestaat gewoon niet, nu is ze wel ietsje afgevallen en knellen ze niet meer zo enorm op der borsten. zielig maar waar, ze zal er rekening mee moeten gaan houden.... Van haar moeder mocht ze alles dragen, dus snap best dat ze gewild was bij mannelijke leerkrachten brrrr bah bah...

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Super hoe jullie het oppakken. hoe gaat het nu een maandje later?

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Grrr typ een heel verhaal weg.... Morgen dan

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Ok iets later geworden.

Dagelijkse beslommeringen zijn begonnen. Onze bonusdochter doet het goed.
    Goede cijfers op school (laagste gem 7,5 hoogste een 10!) en vorig jaar was het net een wals.. 1,2,3...
    Ze zit op sport en vindt dat helemaal leuk!
    School vindt ze leuk. Een leuke klas, leuke leraren.
    Ze heeft bij maatschappelijk werk aangegeven dat ze gelukkig is. We hebben de gesprekken gestopt daarmee omdat ze geen klik heeft en geen behoefte.
    Ze heeft haar draai gevonden hier en heeft het ontzettend naar haar zin.

Grote dingen van haar moeder zijn er uit, soms zijn er nog wel puberdingen zoals waarom zou ik mijn kamer schoon houden en waarom mag ik geen 20 uur per dag achter de laptop, maar ook dat wordt minder. Tegenwoordig proeft ze alles wat haar voorgezet wordt en trekt niet gelijk een zuurpruim als er groente op tafel staat. Ze weet ook dat naast wat moet ook wat lekkers staat.

Haar moeder heeft haar niet meer aangesproken. Bonusdochter hoort helemaal niets van haar. Ze laat haar helemaal links liggen en bonusdochter is nu in de fase dat ze het geaccepteerd heeft en dat het haar niet meer kan schelen.
    Ze heeft hier alles wat ze jaren heeft moeten missen en ze is gelukkig, dat wil ze niet door haar moeder laten beïnvloeden. Eerst ging het dagelijks over haar moeder. Nu eens in de week als ze weer een dronken foto op Fb heeft geplaatst tijdens stappen.

Bonusdochter vindt mij meer moeder dan haar eigen, ze noemt mijn moeder oma.
    Ze wil hierblijven, studeren en hier op zichzelf. Hier ziet ze haar toekomst en mist almere niet meer.

Ze heeft vriendinnen waar ze dingen mee gaat doen.
    Ik ben blij met en haar en zij (op mn hormonsters af en toe na) ook met mij.

Het is zoveel beter en sneller gewend dan verwacht. Eerst dacht ik pfff hoe kom ik het jaar zo door, maar het gaat vanzelf. Iedereen geeft het een kans en we hebben geen stoorzender.

Enige jammere vind ik wel dat haar oudere zus ook niets meer tegen haar zegt. Dat zit haar soms nog wel dwars, maar dan leggen we het ook uit, dat ze nu in 2 verschillende werelden wonen en de ene gelooft mamma en de andere pappa. Ze is al 19 dus krijgt ook helemaal een eigen leven. En dat ze echt weer contact krijgen als ze ouder zijn. Dat heeft tijd nodig.

Voor de rest heerlijk voor haar kleine zusje. Haar vader mag haar niet op de kop geven, want hij is door de weeks niet thuis en dan doe ik het, dus dat blijft raar voor haar. Dan hoor je in ene 'pap doe eens niet, of doe zachtjes met mn zusje' haha dan neemt ze het echt op voor haar.
    In november is ze jarig en wil een taart waarin de kleur van het geslacht zit. Ze wil dat het op haar verjaardag bekend wordt, dus dat even de aandacht van haar verjaardag naar de nieuwe mini gaat. En ze loopt het overal al te verkondigen haha.

Ja, al met al echt heel erg wennen geweest maar wat ontzettend leuk.
    Ik krijg er zelf en ons gezin er zoveel van terug en natuurlijk heb ik wel eens dat ik op punt van ploffen sta... Bij welke puber gebeurt dat niet, dat is weer over en dan weer verder met orde van de dag (en er niet in blijven hangen).
    Ze zal dat ook wel eens met mij hebben haha. Op zich hebben we het echt overal over :) we doen het met elkaar.

Hoe is het bij de rest van jullie?

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    O ja ze plakt elke week de ontwikkeling van het kind uit de zwangerschapsagenda in haar eigen agenda, echo foto bij zich. Ze is helemaal trots want ze wordt weer grote zus en mag het nu elke dag kijken ipv elke 2 a 3 weken 2 dagen.
    Zo leuk :)

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wow wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat!!! En zeker ook die positieve ontwikkeling qua schoolprestaties!

Voor haar vind ik het wel ontzettend sneu dat haar moeder en oudere zus helemaal niets van zich laten horen. Ze maken veel stuk voor de toekomst, qua relatie bedoel ik. Al was de relatie niet supergoed natuurlijk.

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Ja jammer he. Je kunt er als moeder zijnde ook niet bij dat je je kind zo laat zitten.
    Eerst wilde bonusdochter in de vakantie evt nog een paar dagen naar haar moeder, maar dat wil ze absoluut niet meer. Ze heeft geen behoefte meer aan contact, misschien ooit zegt ze, maar dan moet eerst mijn moeder veranderen en toegeven dat ze fout gezeten heeft (heel raar uit een mond van een 14 jarige).

Het is kapot en best kans dat ze ook nooit meer de behoefte krijgt. Waarschijnlijk geeft ze haar moeder nog een keer een kans als ze komt omdat bonusdochter een zuiver geweten heeft en zichzelf in de spiegel aan wil blijven kijken dat ze er alles aan gedaan heeft.
    Als ze dat zal verzieken dan ken ik mn bonusdochter goed genoeg. Moeder of niet dan is ze er klaar mee en zal ze haar ook niet meer willen zien.
    Met haar zus proberen we het wel vol te houden dat zij er niets aan kan doen, want ze hebben alle 2 de verhalen gehoord. Zij kiest voor haar moeder, maar maakt haar niet minder zus. Het is haar enige volbloed zus...

We zullen het zien. Ik weet wel dat ze haar moeder tot de zomervakantie niet wil zien, of het moet in de rechtbank zijn omdat ze naar de kinderrechter wil stappen om alimentatie af te dwingen. zij is van mening dat als pappa alimentatie aan mamma moest betalen, dat het andersom ook hoort.
    Ze wilde dat wij dat gingen doen, maar uitgelegd dat het geen nut heeft om voor 3500 euro een rechtzaak te beginnen om er uiteindelijk 2400 euro uit te halen.
    Was ze weer boos op haar moeder. Die 25 euro mag ze op de rekening van bonusdochter storten als zakcentje. We betalen de rest, maar zelfs dat weigert ze... Heel triest....

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Super dat het zo goed gaat daar! En wat mooi om te zien dat ze zo fier is op haar kleine zusje en op de baby onderweg! Dat ze zelfs haar eigen verjaardag nog wil richten op de baby, dat zegt echt enorm veel.

Dat op school ook alles zo goed gaat, is daar nog maar eens een bewijs van, jullie doen dit echt enorm goed!

Jammer dat haar moeder niks meer laat horen en dat ook haar zus zich wat tegen haar keert... Maar misschien brengt tijd wel raad.. Is misschien wat veel geweest om te verwerken allemaal? Komt nog wel goed als er wat tijd overheen is of zo?

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Ze heeft nu ook allemaal haak en brei werkjes voor de nieuwe baby, zo lief!
    Ze zit steeds hij hij hij haha maar kleine kans dat het alsnog een hij is ;)

Ze zit er zelf niet op te wachten dat haar moeder contact zoekt.
    Daarbij deed haar moeder al dat ze niet bestond toen ze daar woonde, dus op dat gebied is er alsnog niets veranderd.
    Haar zus... We zullen zien, die heeft een wrok tegen mij haar vader en ons dochtertje. We zijn veelvuldig dood gewenst (haar pa) onvruchtbaar (ik) en gehandicapt (onze dochter) door haar. Maar je doet er niets aan.
    Het is iets wat niet zomaar over waait. Er zal een lange tijd over gaan.

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Wel jammer zo :( maar ja je doet er niks aan voorlopig...

Is de nieuwe baby een meisje dan? Weten jullie het al? :)

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    We zijn met 15weken geweest, met 18 w doen we het weer.
    Want het gebeurt wel eens dat ze er naast zitten.
    Het bevestigt wel mijn vermoeden wat de kleine wordt

Komt tijd, komt raad. We zullen zien :)

15. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Benen weer strak op elkaar ze denken nog steeds een meisje. Ben benieuwd of het nu een donkerharige wordt haha. Kijk maar in album hoe blond dl is en hoe donker wij. Leuke is dat ons meisje 2 druppels water lijkt op bonusdochter, ook blond grijs/groene ogen en slagroom/krullen.

Verder gaat het goed. Ze heeft haar eerste baantje geregeld en binnenkort is ze een weekend alleen thuis en mag ze een vriendinnenavond houden.
    Ben.benieuwd hoe het gaat.
    Dl blijft voor het eerst bij oma slapen om misschien toch eens van het huilen af.te komen en wij tanken even nachtje bij in Duitsland en gaan.naar de kerstmarkt.

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

Einde deze.maand wordt bonusdochter alweer 15, gaat hard. Ze woont alweer bijna een half jaar in bij ons.

16. Abygail

Abygail Actief lid

Sep 15, 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Duimen omhoog!

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Spannend :)

Geniet van jullie weekendje binnenkort!

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Dank jullie.
    Moest lachen vandaag met aansnijden van de taart, het was roze, dus een meisje, zegt bonusdochter, als ze maar bruin of zwart haar heeft,dan heb ik ook een andere kleur om te vlechten whahaha.

Toch grappig om te zien hoe snel ze schakelen.
    Eerste werkweek is goed bevallen bij bonusdochter, eerste centjes verdiend helemaal trots :)
    Mooie tv gehad voor haar verjaardag. Is ze toch heel blij mee :)

Kleine meid groeipijn, kiesjes, dus koortsaanvallen hangerig, huilen krijsen enz. Heeft bonusdochter toch meer geduld dan dat ik heb Pffff... Heb het na 4 dagen niet slapen wel gehad, maar zij blijft heel lief tegen haar zusje.

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Flink genoten van het weekendje samen, even bijkomen herladen. Een bewogen jaar, met heel veel hoogtepunten. Ook moeilijke momenten, maar het is het allemaal waard.

Weekendje logeren sliep de kleine meid bij mn moeder op de bank. Ze was niet een bed in te krijgen. En het heeft jammer genoeg niets doorbroken. Ze komt nov steeds veel per nacht en slaapt slecht. Hopelijk komt er ooit een eind aan. Voor 2 nachten luxe.

De kleine in mn buik groeit goed. Alle 2 de meiden vinden het prachtig. Het begint echt te leven. Over 4 dagen 3d echo. De eerste keer, van deze meid, dat bonusdochter mee gaat. Ben benieuwd hoe ze het vindt. Bij elena was ze ook mee maar herinnert ze zich niks meer van. Heb nog wel de dvd.

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Leuk! Hoe reageerde ze op de echo?

Share This Page