bonusdochter komt inwonen

Discussion in 'Samengesteld gezin' started by Meijtje, Jun 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Ja super leuk, ze vindt het geweldig! Ze kan niet wachten tot haar kleine zusje eris. Zo nieuwsgierig is ze:D.
    En de andere kleine meid toch wel, die kust en knuft de baby inchecken buik. Zo leuk om dat allemaal zo mee te.maken.
    Ik heb het echt wel.getroffen

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    O ja mag niet blond zijn met krullen, want ze wil donker stijl haar hebben om mee te spelen als.Ze wat groter is whahaha :D

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    #63 Meijtje, Feb 17, 2015
    Last edited: Feb 17, 2015
    Ow wat een puber. Net 15 jaar loopt achter een vent van 19 aan... Vriendje niet zo erg, maar hij zit in een hele andere levensfase dan dat zij zit. Hij heeft al vele vriendinnen gehad /genomen en nu met een minderjarig gebroken meid. Ml heeft hem een bericht gestuurd dat als hij er overheen denkt te kruipen dat hij een aanklacht aan zn broek heeft.
    Het ging even goed maar zij blijft hem opzoeken. Heel vervelend en daarbij slikt ze de pil niet meer, omdat ze het herhaalrecept niet durft te halen.

We gaan binnenkort op vakantie en zij blijft thuis (we zijn in de buurt en oma houdt een oogje in het zeil) dus ik ben benieuwd of onze opvoeding, of die van haar moeder, (doe wat je niet laten kunt, kindje erbij is altijd gezellig...) de doorslag geeft.

Je kunt ze niet eeuwig beschermen maar een bijna 20 jarige moet toch beter weten. Best sip....
    We kunnen er zo weinig mee. Ja als ze een buik vol benen heeft gaat ze naar een jeugdhuis en gaat ze werken. Dat is de druppel voor manlief (niet eens voor mij), wie het krijgt mag het houden en zorgt voor een eigen dak en zelf voor het kind.

Nadeel van zo'n meisje, aai over de bol en ze is verkocht.
    En er zijn er genoeg die er misbruik van willen maken.
    Hopelijk doet hij wat hij zegt (dat hij zich niet aan zo'n jong meisje brandt en dat hij het niet wist... Kan ze lijkt een jaar of 18/19) en dat zij hem steeds opzoekt.
    Al appen ze een hele avond met elkaa, tijdens eten, tijdens huiswerk. en ze zegt is met een oude vriendin van der van bij mamma vandaan, al weten we dat ze daar al sinds verhuizing geen contact meer mee heeft.
    Ze liegt er ook nog eens om en nu gaat ze in de vakantie misschien bij die vriendin logeren.... Dan brengen we haar naar haar moeder en spreek ze daar het logeerpartijtje met die vriendin mee af. Zal toch niet gebeuren dat ze in ene een week bij een bijna 20 jarige in huis zit.

Ze zijn alle 2 gewaarschuwd, dus ik ben benieuwd....

4. cosdy

cosdy Fanatiek lid

Jun 21, 2012
    1,905
    2,067
    113
    Oef, heftig en best spannend. Kan me voorstellen dat het best moeite kost om in deze situatie vertrouwen te geven. Hopelijk heeft ze al genoeg bij jullie opgepikt en gaat het allemaal goed.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heftig Meijtje. Je zegt dat ze het herhaalrecept niet op durft te halen... is het geen optie om dat samen met haar te doen? Ik bedoel gezien haar leeftijd hoeft het niet persé met haar vader/moeder maar mag jij als volwassene volgens mij gewoon mee.
    Ik zou het in ieder geval wel een fijner idee vinden dat ze in ieder geval de pil slikt.... ware het niet dat de pil natuurlijk ook weer kan worden gezien als een vrijbrief om maar lekker los te gaan met een evt vriendje.

Herken wel een deel in je verhaal van toen bonusdochter nog puber was :D heb wel altijd aangegeven dat je nog je hele leven lang hormonen kunt slikken, (maar dat het wel veiliger is qua niet zwanger worden.)

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Ze heeft het wel opgehaald ondertussen.
    Het is ook een stukje luiheid.
    Ze heeft het nu wel opgehaald maar zitten nog in de strip....
    Onder dwang slikken is ook niet alles...
    Trechter er in haha.

Ja ze zoekt een beetje een 'vaderlijk' typje.
    Het probleem is niet zozeer dat ze vriendje krijgt en evt wat gaat doen, alleen het verschil in levensfase maakt wel uit.
    Bedoel we zijn ook jong geweest en ze hoeft niet tot 85 maagd te blijven (volgens haar vader wel hihi).

Maar het is vervelend dat ze zo aan hem blijft plakken.
    Dan zou je denken dat een 20 jarige beter zou weten.

7. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Mijn eerste vriendje was 19 en ik was 13
    M'n ouders wilde hem eerst ontmoeten en hebben het toen n tijdje aangekeken.
    Hoe meer mijn moeder m'n "foute" vriendjes leuk ging vinden hoe minder ik er interesse in had
    Omgekeerde psychologie hahaha wat leuk is dat is stom wat stout is dat is leuk ;)

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Wat voor type jongen is het verder? Doet hij een opleiding, werkt hij?
    Ze schelen wel 4 jaar, begrijp dat jullie er niet blij mee zijn, maar verbieden maakt het allsen maar interresant. Zou zelf de jongen in kwestie op de koffie vragen, dan is de lol er misschien sneller af. En nog een keer heel goed uitleggen wat de gevolgen van onbeschermde seks kunnen zijn, dus ook soa enz

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Tja, ze is 15 ... dan kunnen (door ouders niet-goedgekeurde) vriendjes nu éénmaal opduiken ...
    Het lot van een puber in huis te hebben.

Ik zou het gewoon aanvaarden, want anders gaat ze er toch tegen vechten. Nu kan je er tenminste nog over praten.
    Maar hen allebei héél duidelijk maken dat je niet zit te wachten op een ongepland kind. En dat ze dus maar beter de pil kan slikken en / of een condoom kan gebruiken als ze toch verder willen.

Haal de condooms overigens desnoods gewoon zelf in huis. Liever dat zelf doen, dan binnenkort met een zwangere (stief)tienerdochter te zitten. Terwijl jullie bovendien zelf nog kleine kinderen hebben.

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    #70 Meijtje, Feb 20, 2015
    Last edited: Feb 20, 2015
    Voorlichting heeft ze en condooms weet ze te vinden in huis mocht het zo zijn.
    Het is meer het niet zozeer verboden wordt door mij (haar vader wel) maar haar zus was 2 jaar terug nog met een gast in ene vertrokken naar Duitsland, is uitgewoond en mishandeld weer terug naar Nederland gekomen (kwam haar moeder later mee dat ze in ene weg was).
    We waarschuwen haar voor naïef gedrag. Tegengaan ga je toch niet maar ik hoop dat we haar in ieder geval een beetje eigenwaarde hebben bijgebracht en dat ze niet net als haar zus een voorwerp is waar mannen overheen kruipen.

En ja we hebben hem gezien en hij werkt waar zij werkt, dus we zien hem geregeld in de supermarkt. Zeg hem ook altijd hallo. Maar hij moet wel begrijpen dat het een jong meisje is.
    Hij werkt, studeert, camera man en heeft er al wat vriendinnetjes aan over gehouden , houdt ook van stappen drinken enz. Hoort bij de leeftijd.
    Hoop alleen zo dat ze zich niet laat misbruiken.
    We.praten er wel gewoon over.
    Ze is zo gemaakt door haar moeder, laag zelfbeeld, aai over der bol en ze is verkocht.
    Toen ze daar woonde papte ze met een nog oudere man aan, aan de drugs, drank, geen werk.. Beetje een zwerver type, mocht van haar moeder, die had toch verder geen interesse, als ze maar niet lastig was.
    Ze is er wel op vooruit gegaan.

Ze moet alleen niet tegen haar vader beginnen, want die springt echt uit zn vel. Die snapt haar wel, maar niet het pedofiele gedrag van die jongen.

We zullen zien, ze heeft wel een standje gehad, want van de goede cijfers die ze had, is ze nu berg afwaarts omdat ze zo onnoemelijk veel tijd in het steekt via de app. Ze doet het juist zo goed en het is zonde dat ze het zo laat beïnvloeden.

Nog een half jaar dan is ze 16, dan moeten we toch los laten. Ze zegt dat ze wachten tot zij 18 is... Nobel, hoop dat ze wachten tot ze 16 is en consequent de pil slikt, en een condoom gebruikt. We hebben het er ook over gehad als hij echt genoeg om haar geeft, dat hij zich laat testen, want hij blijkt het onbeschermd met andere meiden gedaan te hebben....
    Wordt vast wel vervolgd.

O ja goede daad van de dag.
    Bonusdochter ophalen van haar school door de regen met mijn fiets, omdat haar band lek is en met mn dikke buik en haar achterop terug naar.huis fietsen.
    Ze moest er haast om huilen, want zelfs haar eigen moeder deed.dat niet en had ze.moeten lopen.
    Dan is het weer even een heel klein meisje die moeders vleugel nodig heeft haha.

Mooie leeftijd he.

11. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Hahaha ze heeft slapeloze nachten omdat de baby binnenkort moet komen... Toch wel een schat :)
    Ze vindt het echt heel spannend en als haar vader er niet is dan gaat ze bellen, Kruiken vullen als.het nodig.is enz. Heel lief. Ben benieuwd wat voor paniek er uit breekt als het zover is hihi. De intentie is er in ieder geval. :-D ze is echt wel een lieverd.
    Ondanks der rare pubertrekjes ;)

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Duitsland
    Lief!!!

13. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ik lees al lang mee maar is de prik pil niks voor haar jullie geen zorgen en zij hoeft niet consequent te slikken.
    wel top dat jullie dat zo doen zeg

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Wilde even mededelen dat ik met 36w6d bevallen ben van Vayènne. 49 cm en 3250 gram.
    Ze doet het goed! En nu wachten tot ik naar huis mag.

1.00 binnen, verlies bloedprop. Het duurde een uur voor 2,5 cm. Om 7.00 5 cm. Vliezen gebroken en van 5naar baby er uit in 30 minuten. Had een postoel gevraagd om alles op te vangen en had al heel snel persweeën.
    Ik voelde en daar was hoofdje.
    Staand is ze door de gynaecoloog en mn man opgevangen. Ik bleef bloeden, na 2,5 liter naar de Ok. Daar Nog eens 2 liter verloren en bloedtransfusie gehad. Nu wachten hoe verder.

Na een dag zijn de meeste toeters en bellen er af. De bevalling zelf ging als een zonnetje zonnetje, alleen daarna was het rommelig. We hebben er een mooie dochter voor in de plaats. Ben blij dat ze niet 40 weken is blijven zitten, wat was het gewicht dan geworden haha

Bonusdochter is zo lief, pappa ik ga op kleine meid Letten ga naar jouw vrouw toe, ze hebben je nodig. Ik red het wel. En helemaal in de stress want ik zag er zo slecht uit en ze vond het zo erg. (ze weet niet alles).
    Maar pakt heel veel op en is helemaal verliefd op mini.
    Ow mag ik ook luier verschonen. Heerlijk gekeuteld met de onze nieuwe meid. Ze trots, haar zus. Zo voelt ze het ook.

Zo leuk om het te zien. Hoe begaan ze met ons is. Echt een familie.

@toeters. Dat wil ze zelf niet en het hoeft ook niet.
    Ik ga niet iets doen wat zij niet wil. Haar zus had het wel maar bleef ervan bloeden , daardoor wil ze het echt niet.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!

Hopelijk mogen jullie snel naar huis!

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Gefeliciteerd met jullie dochter! Prachtige naam heeft ze. Leuk dat je bonusdochter er zo betrokken bij is.

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,154
    1,394
    113
    Female
    België
    Gefeliciteerd met jullie dochtertje! Fijn dat grote zus er zo mee begaan is, lijkt me heerlijk om te zien :)

Snel beterschap trouwens voor jou!

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Duitsland
    Van harte gelukgewenst met jullie dochter!

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Drukke weken achter de rug.
    Bonusdochter werkt nog steeds super mee, vraagt of ze boodschappen moet doen, of ze kan helpen en wil zelfs koken haha.
    Ik ben nog steeds gesloopt moe van 4,5 liter bloedverlies zo moe.... Blegh! Hoop dat het over gaat. Het zal nog wel een tijdje duren.

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Moet het even kwijt....
    Bonusdochter mag van ons met haar grote zus op vakantie en heeft ze hard voor gespaard.
    Vroeg ze het aan haar zus... Die zegt, nee je hebt niets van je laten horen sinds je weg bent.
    Wat? Meid van 19 bijna 20, heeft geen 1 keer gevraagd aan haar jongere zus hoe ze het hier vindt en andersom wel gezegd dat ze haar mist. Omdat bonusdochter geen reactie kreeg heeft ze het zo gelaten en nu gaat haar zus haar verwijten en zegt nee, ik wil niet met je op vakantie.
    Oké zegt bonusdochter maar volgende week wil ik je graag zien, heb 3 dagen vrij, heeft haar oudere zus gewoon geen antwoord gegeven.
    Ze is nu echt verdrietig en voelt zich echt verraden door haar eigen zus. Laat ze toch even haar zusje van 15 barsten. Kan ik niet bij. Wil bonusdochter zelfs van hier naar almere reizen om haar zus te zien, leest ze het en geeft ze niet eens antwoord.
    Wees dan eerlijk en zeg dan, ik hoef je niet meer te zien, weet bonusdochter ook waar ze aan toe is.

Sorry dit vind ik weer zo zielig voor der. Heeft ze eindelijk alles op de rit om de stap naar almere te maken, wordt de deur zo dichtgeslagen...

Share This Page