Sneu hoor Meijtje, eerst al zo door haar eigen moeder in de steek te worden gelaten en dan laat haar zus haar ook nog in de kou staan. Dikke knuffel voor je meisje!
Dank je hopmarjanneke. Kan ze wel eens lekker puberen en moeilijk doen om de raarste dingen, maar dit heeft haar heel erg geraakt. Eindelijk zover om haar zus te zien en die zegt vervolgens stik.... Ik kan me er ook niet mee bemoeien, dus ik moet het gewoon aanzien. Kreten als, ze trekt wel bij, of later als jullie ouder zijn, zijn schraal... Ze is ouder en groter, best kans dat haar zus nooit meer bijtrekt en dat haar enige volbloed zus haar niet wil zien, omdat ze bij haar vader is gaan wonen. De oudste gelooft heilig haar moeder, dus alle onwaarheden over haar vader. Zowel haar moeder als haar zus hebben nooit gevraagd hoe het hier is, al een jaar is het stil aan die kant, op een paar keer dat bonusdochter hun heeft geprobeerd aan te spreken na. Maar er kwam weinig respons en nu ja we hebben elkaar al een jaar niet gesproken... Uhh nee we zijn zussen we kunnen het toch leuk hebben. Zegt de oudste nee dat wordt ruzie en ik ga niet met jou en nu kom je in ene.... Een meid van bijna 20.... Kan er echt niet bij. En ik kan me er niets bij voorstellen dat je je eigen zus niet wil zien. Enige contact wat ze nog heeft aan die kant is van haar oma. Die heeft haar grotendeels opgevoed daar en Mist haar enorm. Maar ze vindt het raar dat zij zoveel wil weten van haar. Ook uitgelegd dat opa's en oma's ook de dupe zijn van ren scheiding en/of verhuizing naar andere ouder en dat het gemis weldegelijk echt kan zijn. Ze heeft tenslotte jaren voor haar gezorgd waar haar moeder niet thuis gaf. Haar oma heeft zelfs een potje, voor als ze met spoed bij ons weggehaald moet worden... Dat er dreiging is..... Kun je zien dat ze geen weet hebben hoe het hier is en hoe het er aan toe gaat.
Laat weer maar es zien dat ze echt wel met reden daar is vertrokken. Haar moeder die haar niet moet, haar zus die haar nu radicaal afwijst, ... Ik zie het in elk geval niet direct terug goed komen helaas. Want zus en moeder wijzen haar volledig af ... als die ooit terug contact zouden zoeken, is je stiefdochter degene die gepikeerd kan reageren omdat zij altijd afgewezen werd. Is het een optie om haar af en toe naar oma te laten gaan? Lijkt immers wel de enige "van ginder" die nog zo'n beetje interesse toont. Ook al denkt ze in drama's, ze lijkt wel open te staan voor haar kleindochter. Daarnaast heeft oma waarschijnlijk genoeg drama meegemaakt met haar eigen dochter (als ze hele periodes haar kleindochter in huis heeft gehad), dus niet moeilijk dat ze nu onzeker is ofdat het wel goed gaat bij jullie en haar kleindochter echt mag blijven. En die vakantie misschien ook proberen positief te benaderen naar stiefdochter toe? Misschien dat ze mee kan met jullie als jullie op vakantie zouden gaan? Of misschien dat ze het gespaarde geld kan gebruiken voor een vakantie met een vriendin / een paar vriendinnen? Als haar zus haar "niet moet" lijken er mij immers nog leuke opties ... (Ik zou overigens zelf met iemand die ik al een jaar niet gezien heb en nauwelijks gehoord en die zo "vijandig" staat tegenover mij en mijn nieuwe leven sowieso niet op vakantie willen. Ook al is het mijn zus.) Hoe reageert haar vader overigens? Want als ik het goed begrijp is jouw partner ook de vader van zuslief? Ziet hij zijn oudste dochter soms? Of is daar ook bijna geen contact meer?
Normaal gaat bonusdochter met ons mee op vakantie, maar dit jaar gaan we niet, omdat de kleine nog niet ingeënt is tegen die tijd. De meiden zijn juist goed uit elkaar gegaan en hebben enorm gehuild. Daarom hadden we het voorstel gedaan. We dachten misschien weer leuk voor ze echt even zussen tijd. Niet gedacht dat de oudste in ene zo zou reageren anders hadden we het voorstel niet gedaan. We gaan het niet inwrijven of expres bevestiging zoeken hoe ze zijn. Ze mag naar haar oma en haar oma is hier ook welkom, maar bonusdochter wil niet naar haar oma. Al wil oma haar wel heel graag zien. (maar deze kant komt ze dan ook niet op) haar oma is zeker wel de dupe, vind ik ook zielig want die heeft heel veel met bonusdochter meegemaakt en nu lijkt ze 'afgepakt' Door ons. Ze heeft haar klas over mogen doen en vriendinnen zijn een stuk jonger, andere vriendinnen heeft ze niet. Ze neemt ook niet de moeite om te maken. Ze verwacht dat die aan komen waaien. Maar ja dat is zij. Ze Wil wel weg, maar alleen vliegen mag niet, vriendinnen mogen niet (te jong) en wij gaan niet. We hadden het als laatste 'optie' gegeven. Ze kan ook met een speciale jongere reis binnen Nederland. Maar dat wil ze dan weer niet. Vader heeft sinds we vertelt hebben dat ik zwanger was geen contact meer met zijn oudste dochter. Ze heeft 1x een brief gestuurd wat zijn vrijwillige bijdrage voor studie kan zijn. Ja.... Voor de rest niet. Ze is er alleen als er geld te halen valt. Beetje jammer. Maar we hebben naast dit sinds begin 2012 geen contact meer met haar. Dat wil zij niet. Wij hebben gezegd, de deur is altijd open. En als ze wil praten is ze altijd welkom. Ook als ze haar zus (en halfzusjes) wil zien.