Bonuspoging (cryo terugplaatsing) in januari

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Palmboom, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ja, dat is waar... Was bij de ICSI poging bang voor overstimulatie en uiteindelijk heel teleurgesteld dat ik maar 7 grote follikels had en 2 kleintjes... Uiteindelijk 9 eitjes geoogst, 7 goed bevrucht en 3 afgevallen wegens het BRCA1 gen (de reden dat wij PGD doen). Was uiteindelijk dus super blij met 3 cryo's!!!

2. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Wat goed dat ze het van 3 kanten bekijken!! Is het bijna niet mogelijk om je eisprong te missen :).

Ik neem ook vitaminen voor zwangere vrouwen, visolie en probiotica. Wist niet dat Vitamine E ook voordelen heeft, ga ik even uitzoeken! Had bij de ICSI wel extra vitamine D genomen..
    Deze tips heb ik gebruikt (en deze kwamen ook in overeenstemming met het advies van mijn acupunctuur :)): Tips

Slim van de thermohemden en -sokken! Ga ik dit weekend ook voor kijken!!! Heb vooral erg snel last van koude voeten... :D

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    En granaatappelsap drinken!

4. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Bijna vergeten: dat doe ik vanaf dit weekend ook elke dag (1 glas)!! :D

5. Sifra

Sifra Niet meer actief

Dat is een hele mooie score, 3 cryo's uit 7 ( of eigenlijk 4 dan na PGD ).
    Heb even opgezocht wat het BRCA1 gen inhoud, maar wat heftig zeg. Ben jij drager van dat gen?

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik zeg vitamine E, maar bedoel tarwekiemolie ;)
    Mijn zwangerschapsdementie begint nu wel errug vroeg :D

Ik heb Asherman, eerst in mijn baarmoeder en eileiders, door operaties is mijn baarmoeder weer open. Mijn eileiders zijn nog wel helemaal verkleefd. Maar ashermanpatienten hebben vaak een dun baarmoederslijmvlis, tarwekiemolie kan dit wat dikker maken. Maar nogmaals, vloeibaar blech!

7. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ja, achteraf waren wij heel blij :)

Mijn partner is drager van het gen. Bij zijn zus is op jonge leeftijd borstkanker geconstateerd en zo is het balletje gaan rollen. Aan de hand van de uitslag van het erfelijkheidsonderzoek zouden wij starten met het proberen te krijgen van kinderen. Helaas niet op de natuurlijke manier, maar na veel nadenken, afwegen van onze opties en praten hebben wij voor PGD gekozen... Vind het nog steeds wel lastig, maar denk dat het wel de juiste weg is.

8. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hehe, ja, zwangerschapsdementie met terugwerkende kracht :)

Asherman, dat moest ik even opzoeken. Heftig zeg! Fijn dat de operaties gewekt hebben en je baarmoeder weer open is! Heb idd wel eens gehoord van de goede werking van tarwekiemolie.

9. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hopelijk een goed voorteken, die zw. dementie ;).
    Hee, maar asherman, dat is ook heftig zeg. Heb je daardoor ook pijn klachten?
    Zie dat je 2 kindjes hebt, had je toen ook al asherman, of heb je dit na de komst van je kindjes gekregen?

10. Sifra

Sifra Niet meer actief

Kan me voorstellen dat jullie daar goed over hebben moeten nadenken. Als je dan zo in je nabije familie mee maakt dat het gen ook daadwerkelijk tot uiting komt...pff, lijkt me best moeilijk. Hoe groot is de kans dat het gen wordt doorgegeven aan jullie kinderen, stel dat je op de natuurlijke manier zwanger geworden was? Dat heb ik zo snel niet op internet gevonden. Maar misschien wel een ruim percentage, gezien 3 bevruchtingen van de 7 het gen bij zich droegen?

11. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier lijkt weer eens niets te gaan zo als het hoort :x. Ben nu een week of 5 aan de pil om de endometriose rustig te houden voor het starten met de cryo behandeling. Al 5 weken lang aanhoudend bruinverlies en krampen. Zou eind van deze week stoppen met de pil, zodat ik, zodra ik ongesteld word, kan bellen voor een echo op dag 3.
    Sinds vanochtend lijkt wel of mijn menstruatie volledig is doorgebroken, ondanks dat ik nog steeds de pil gebruik.
    Weet nu niet wat ik doen moet; nog die paar dagen door gaan met de pil en kijken wat er gebeurd of per vandaag stoppen. Maar kan ik dit dan als cd 1 zien? Heb nu niet echt duidelijk hoe ik mijn cyclus zien moet, ook omdat ik al 5 weken dagelijks bloed/ bruin verlies heb.
    Wat zouden jullie doen? Ik bel sowieso 2 jan even met het zh om dit te overleggen, maar zouden jullie nu stoppen met de pil of nog even een paar dagen door gaan?

12. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hoi meiden,

Palmboom dan lopen we bijna gelijk :).
    Ik ben ook gestart met progynova en heb 7 januari de echo.
    Ik vind het ook erg spannend en krijg moed van al deze berichten :)

13. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Wensmamawat vervelend! Ik weet ook niet zo goed wat je moet doen. Wat heb je met het zh afgesproken dan?

14. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Gelukkig nieuwjaar iedereen!!!! Hoop dat onze wensen uitkomen!

@wensmamma: de kans is 50%. Dus bij de vorige ronde hadden wij geluk en waren er 4 gezond en 3 'besmet'. Als je een zoon krijgt dan heeft het voor hem niet veel gevolgen, alleen natuurlijk wel weer als hij zich wil voortplanten...

15. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ja, ik krijg er ook helemaal zin in! Fijn dat we elkaar kunnen steunen!

Duurde jouw menstruatie ook korter met de progynova? Het is bij mij nu al weer gestopt...

16. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    OW nee, ik zie je bericht nu pas... Wat een dilemma! Ik heb er absoluut geen verstand van, maar ik zou denk de pil doorslikken en proberen op 2 januari een echo te krijgen (of anders zo snel mogelijk). Of als ze vandaag open zijn, vandaag bellen? Bij mijn ziekenhuis werkt mailen ook heel goed!
    Sterkte!

17. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hoi Happybest,
    veel succes met jullie cryopoging!
    Idd spannend iedere keer weer he, hopelijk hebben we allemaal mooie resultaten!

18. Sifra

Sifra Niet meer actief

Iedereen een heel gelukkig, gezond en liefdevol nieuw jaar gewenst!
    Hebben jullie allemaal een goede en gezellige jaarwisseling gehad?

@Palmboom, 50% is best een flink percentage. Wat mooi dat de mogelijkheden tot PGD er dan zijn hè...

Ik heb nu maar besloten de pil door te gebruiken tot vrijdag, dan wacht ik wel even af hoe mijn cyclus loopt. Fertiliteit afdeling is gesloten tot morgen, kan dus altijd morgen even bellen hoe of wat.

19. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Hai,
    Ik slik ook ivm endometriose steeds de pil om de boel tot rust te laten komen. Ik mag altijd stoppen als bloedverlies aanhoud ( vaak beetje bruinig achting oud bloed) de eerste keer dacht ik ik moet doorslikken ze bijvoorbeeld zeiden 2 strips doorslikken. Nu weet ik dat ik dat niet hoef. De eerste dag is dan de dag dat er dan echt helder rood bloed verlies is.

Betreft terugplaatsing cryo, bij het ziekenhuis moet er altijd een rust maand tussen zitten. Ik dacht vandaag met de pil te kunnen beginnen maar ze testen ook voor de zekerheid je bloed en de hcg waarden was geen nul dus mag ik nog niet starten. Moet dus bloed blijven prikken tot er op nul zitten, dan weer aan de pil en dan pas cryo behandeling starten. Wel in eigen cyclus alleen pregnyl injectie voor eisprong.

Succes!!

20. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    @wensmama: het ziekenhuis nog gesproken vandaag?

Deel Deze Pagina