Bonuspoging (cryo terugplaatsing) in januari

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Palmboom, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Precies, zwanger tot het tegendeel bewezen is!!! Goed motto!
    Hoe voel je je vandaag? Nog steeds krampen? Ik ga ook duimen voor een mooie zwangerschap!

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Update:

Wendy41 (medicijnen): tp 13 januari om 15:00 uur
    Blondje (eigen cyclus): 13 januari 2e echo
    Palmboom (medicijnen): 15 januari 2e echo, mogelijk de tp op 20 januari
    Doortje86 (medicijnen): wachten op menstuatie

Wachtweken:
    Suus85: 12 januari tp, testen op??
    JJ1980 (eigen cyclus): 10 januari tp, testen op 21 januari

Helaas geen tp:
    Wensmamma
    Happybest

@Doortje: welkom!

@wendy: heel veel suc6 vandaag!!

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, ik denk gewoon maar positief :D
    Gaat goed. Krampen zijn weg, nu wat last van mijn onderrug. We hopen er het beste van!

4. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    JJ herken je het gevoel van je vorige zwangerschappen?
    Ik voel niks, misschien ben ik te ongeduldig haha. Ik probeer ook positief te zijn maar op een of andere manier had ik vanmorgen na het wakker worden het gevoel dat het niet goed zat, dat had ik ook bij de miskraam, geen bloedverlies of buikpijn, alleen een voorgevoel. Nu weet ik even niet of ik weer dat voorgevoel heb of angst/zelfbescherming. Zit niks anders op dan afwachten!
    Ik kan testen op 24 januari.

5. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net terug uit het ziekenhuis, Er was nog geen vergroot eitje te zien, wel verdikt baarmoederslijmvlies. Mijn eisprong is meestal laat dus woensdag weer terug, als het dan goed is tp begin volg wk. Blijft nog even spannend dus..

6. Wendy41

Wendy41 Lid

21 dec 2013
    48
    0
    0
    Wat doen jullie met sporten rondom de tp? Ik had vorige week dinsdag ovittelle gespoten en was woensdag gaan hardlopen. Dat voelde echt niet goed in mijn baarmoeder en daar was ik erg van geschrokken. Zondag heb ik weer hardgelopen en dat ging heel goed. Maar nu vraag ik me af ik ik na de tp van vanmiddag niet beter even rustig aan moet doen.
    Misschien ipv hardlopen even op de crosstrainer gaan staan ofzo? Ik heb erge aanleg voor overgewicht (en met de kerst stiekem weer wat aangekomen) , dus wil graag blijven bewegen, maar wil uiteraard ook niks in gevaar brengen.

7. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Wendy bij mij is gezegd 5 dagen niet sporten, niet zwaar tillen, geen gemeenschap en je buikspieren zo min mogelijk belasten. Toch maar even niet doen dus, bedenk maar zo, voor het goede doel!

8. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig he wendy, heb deze vraag al vaker voorbij zien komen, en wat ik lees is dat het nogak scheelt per ziekenhuis qua advies. In ieder geval luisteren naar je lijf en doen waat jij je goed bij voelt. Bij ons zeggen ze dat je direct je normale leven mag voortzetten, ook sporten en sex. Bij een verse poging doe ik het het altijd rustig aan, al diet hormonen en groeiende eitjes nemen energie. Maar bij een cryo heb ik nooit echt extra rust genomen. Ik sport zolang het goed voelt lekker door, heb ik toen ik zwanger was ook tot 30 wk gedaan.

9. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hier alles weer wat rustiger. We hebben besloten even een maand rust en even overleggen met reumatoloog over medicatie. Omdat voor ivf het allemaal weer opgestart moet worden (de laatste was 3jaar geleden) heb ik volgende week wel al een gesprek. Er is geen wachtlijst dus dat is fijn.

En met jou? Weet je al wat meer?

10. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Meiden wat fijn dat bij jullie alles zo goed lijkt. Succes en sterkte voor de wachtweken. Ik duim voor jullie allemaal!!

11. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ik hou denk ook de 5 dagen aan. Ik vraag voor de zekerheid nog wel even na in het ziekenhuis wat bij ons het beleid is. Bij een vers tp was het 5 of 10 dagen, dat kan ik nu even niet meer terugvinden :-S

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nou, ik weet zeker dat ik de laatste keer innesteling heb gehad op dag 5 (had toen een paar flinke steken in mijn buik). Verder ook last van mijn rug, maar ik was heel lelijk gevallen over een openstaand laatje in het donker :( en weet de rugpijn daaraan.
    Mijn andere zwangerschappen niets gevoeld en vol verbazing naar de test staan kijken :D

Wat jammer dat je er zo'n slecht gevoel bij hebt, hopelijk heb je het mis!

13. Wendy41

Wendy41 Lid

21 dec 2013
    48
    0
    0
    1e eitje 9 cellig bij invriezen, 5 cellig bij ontdooien gisteren, vanochtend nog maar 3 cellig. Niet teruggeplaatst
    2e eitje 6 cellig bij invriezen, 4 cellig gisteren bij ontdooien, vanochtend doorgedeeld naar 6 cellig.
    De arts kreeg achter de schermen discussie met de laborant welke de goede was. Nu maar hopen dat ze daadwerkelijk de goede hebben teruggeplaatst. En belangrijker nog, dat deze nu eindelijk een keer blijft plakken.
    Op 23 januari mag ik bloedprikken.
    26 januari is de verjaardag van mijn moeder de 4 jaar geleden is overleden. We gaan dan altijd even naar het graf. Ik hoop dat ik haar dan iets moois kan vertellen.
    Vorig jaar toen we bij haar graf stonden vertelde ik mijn vader en broer (en mijn moeder) ook dat ik zwanger was. Toen was het onverwacht. Bij de echo in week 10 bleek het hartje niet te kloppen.
    Hopelijk loopt het dit jaar beter af.

Blondje > hopelijk is het woensdag wel ver genoeg en heb jij ook snel een succesvolle tp.
    Suusje en JJ, wat duurt die 2 weken wachten lang..

14. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy; duim voor je, hopelijk kun je moeder iets moois vertellen over 2 weken! Wel vervelend dat er discussie was over je cryo, het is al onzeker genoeg allemaal.

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wendy dat lijkt me idd niet prettig, zo'n discussie!

Wat jammer dat je je moeder moet missen hierbij, hopelijk kan ze je van boven helpen. Ik duim voor een mooi verjaardagscadeau voor je moeder! Ik vraag mijn broer ook altijd even of hij mee wil helpen en heb mijn vorige zwangerschap op zijn sterfdag bij zijn graf verteld.

16. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Ik baal! Ik las net ergens dat je algehele weerstand wat naar beneden gaat tijdens de innesteling, om te voorkomen dat je lichaam het embryo afstoot. Ik gebruik al jaren dagelijks echinea force om mijn weerstand op peil te houden, ze zeiden dat dit geen kwaad kon! Had daarvoor meerdere keren per jaar griep dus toen ben ik dat gaan gebruiken. Maar nu ik dit lees hoop ik toch niet dat mijn goede weerstand een innesteling tegenhoudt! Ik stop er direct vandaag mee, dat ik dit niet eerder heb gelezen.......:(

17. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Nu lees ik ook nog eens in een engels artikel dat echina het aantal zwangerschappen bij ivf reduceert. Ik baal echt dat ik dit 2 dagen na terugplaatsing pas lees!

18. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Wat vervelend dat jij dit niet eerder hebt gelezen... Had er nog nooit van gehoord, maar zou ook flink balen. Probeer je er niet te druk om te maken want dat is ook niet goed! Natuurlijk makkerlijker gezegd dan gedaan.. :D

19. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ik zou ook heel onzeker worden van zo een discussie... Probeer erop te vertrouwen dat ze de juiste hebben teruggeplaatst.

Ga ook voor jullie duimen en hoop dat je je moeder snel iets moois kunt vertellen!

20. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Blondje (eigen cyclus): 15 januari 3e echo
    Palmboom (medicijnen): 15 januari 2e echo, mogelijk de tp op 20 januari
    Doortje86 (medicijnen): wachten op menstuatie

Wachtweken:
    JJ1980 (eigen cyclus): 10 januari tp, testen op 21 januari