Bonzend hoofd en bloeddruk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Hellen1971, May 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Sinds gister heb ik een enorm bonzend hoofd met gevoel van druk , vooral in mijn slapen en bovenop het hoofd. Geen hoofdpijn, vreemdgenoeg. Alleen die druk. Slecht geslapen ook, volgens mij wel elk uur eruit geweest om te plassen. Ik maak me zorgen om die bloeddruk. Vorige controle was die 154/97 en hij daalde na een dik half uur liggen en om de 5 minuten meten wel naar 145/85 ofzo..maar toch...echt netjes is dat ook niet. Toch heeft de gyn nog geen extra afspraken ingepland en moet ik nog gewoon om de 4 weken komen. Dit ga ik de eerstvolgende keer dat ik haar spreek ook bespreken. Want ik maak me alleen maar heel erg zorgen nu...ik ken de risico's als geen ander ( ik ben dik in de 37, te zwaar en het is mijn eerste zwangerschap), ze zijn er bij me ingeramd. Dus maak ik me ook heel veel zorgen.

Dus ik heb de huisarts gebeld. Die kreeg ik wederom niet te spreken, alleen de assistente die me het volgende meegaf: ik moet vandaag heel rustig doen, paracetamol nemen en als het morgen niet beter is ziekmelden en direct de poli gyn bellen voor een extra bloeddrukmeting. Ik heb het gevoel dat ik niet erg serieus wordt genomen en dat ik maar een beetje moet "zwemmen" en die onzekerheid geeft alleen maar meer stress en dat kan nooit goed zijn voor mijn bloeddruk.

Zit me een beetje veel op te vreten nu en vraag me af: hoe groot zijn de risico's nu eigenlijk. Ik bedoel: is hoge bloeddruk altijd een aanleiding tot problemen of gaat het ook goed. Maakt het nog verschil als je bloeddruk al wat hoger was vóór je zwanger werd? Hoe is dat percentueel verdeeld? Ik zoeik een beetje houvast hier..in de hoop dat ik er wat kalmer van wordt...want ik voel me vooral heel angstig nu...

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Heel vervelend dat je je zo van het kastje naar de muur gestuurd toe voelt! Heel begrijpelijk ook!
    Je verteld dat je voor de zwangerschap soms ook al een wat hogere bloeddruk had...dit kan worden veroorzaakt door je overgewicht en kan daarom ook bij je horen.
    Dit kan een reden zijn om je in te stellen op bloeddruk verlagers tijdens de zwangerschap.
    Ik zou morgen gewoon weer bellen voor een extra controle, bel naar de poli gyn en niet naar je huisarts. Zij weten te weinig af van zwangeren en kunnen ook weinig voor je betekenen.
    Geef aan dat je klachten hebt en je zorgen maakt!

Imke

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ja..ik ga ook écht bellen morgen als die druk niet weg is. Ik kan zo niet gerust zijn en dat heeft zijn weerslag op mijn lichaam en dus de bloeddruk. Ik probeer het ook wel rationeel te benaderen: ik heb geen dikke vingers, plas goed, ik zie geen sterretjes noch heb ik tintelende vingers of iets in die richting. Dan moet ik er toch proberen van uit te gaan, dat het allemaal wel meevalt..ook al is de bloeddruk niet zo goed..

Share This Page