Foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annick1984, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in de wereld die "Foliumzuur" heet, en god... wat zijn er veel soorten, maten en merken!! Ik dacht dat dat maar om 1 simpele pil ging... fout!!

Ik heb nu "Foliumzuur 500 mcg", maar weet van drogisterij.net (maak ik zo btw reclame?, is namelijk niet mijn bedoeling..) dat er ook soorten zijn met meer of minder mcg..

Wat is nu de goede soort of het beste? Of maakt dat niet veel uit?

Trouwens, mijn pil geeft aan dat je deze kunt slikken tot je herstelt bent van de bevalling.. Ik dacht dat het toch een week of 10 zwangerschap was??
    (Zitten 90 pillen in het potje, dus als je niet gelijk zwanger raakt heb je er wel een aantal potjes van nodig)

Advies is gewenst.

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb gewoon davitamon moeder&kind met omega.
    Gebruik het tijdens zwangerschap en bv

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Maakt het ook uit als je (voor of tijdens vroege zwangerschap) verschillende soorten gebruikt?

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je hebt het van voor je zwangerschap tot iig 10 weken nodig maar het kan geen kwaad om door te gaan :)

5. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Nee maakt niet uit. Foliumzuur is Foliumzuur. Het zou kunnen zijn dat de dosis bij de ene hoger in of lager. Maar van Foliumzuur kan je ook niet teveel binnen krijgen, het is een B vitamine en het overschot plas je gewoon uit

6. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Dokter heeft mij verteld iedere dag 400-500 mcg foliumzuur vanaf het moment dat je probeert zwanger te worden tot 10 weken erna...

7. mnla

mnla Actief lid

12 feb 2014
    200
    0
    0
    Heb gewoon kruidvat eigen merk. Had ik de vorige keer ook. Denk dat het allemaal wel hetzelfde is .

8. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Hou er wel rekening mee dat het ongeveer een maand duurt voordat het gewenste level foliumzuur in je lichaam is bereikt. Eigenlijk is het aan te raden om ongeveer een maand voordat je echt voor een kindje wilt gaan, al begint met foliumzuur :)

9. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik heb per gisteren een andere pil, die een glad omhulsel heeft en ik daardoor wat makkelijker weg krijg. Hierop staat dat je zelfs dat je er nog mee kunt beginnen als je net ontdekt dat je zwanger bent.

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Mij hebben ze verteld bij eerste zwangerschap dat je het beste een multivitamine (met foliumzuur erin) kan nemen voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. hier al mee te beginnen voordat je zwanger bent.
    Bovendien kun jij als zwangere de extra vitamine goed gebruiken je hele zwangerschap. Zelfs na de bevalling adviseren ze deze ook nog een tijd door te slikken voor je eigen weerstand.

Goed op potje kijken van de vitamine daar staat op wat erin zit.
    Sommige zijn wat duurder, maar minder vies als je daar gevoelig voor bent.

Succes ;)

11. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    En welke heb jij toen gebruikt? Dan kan ik daar ook eens naar kijken.

12. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik gebruik huismerk van de DA. Zit geloof ik ook 400-500mcg in. Het potje stinkt wel van binnen, maar daar proef je niks van als je m gewoon met water doorslikt.

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    op de potjes staat nu dat het de gehele zwangerschap moet.... ik slik nu puur foliumzuur, en zodra ik zwanger ben mamavitamines van davitamon ofzo! en dat de hele zwangerschap, daarna weer over op gewone multivitamines :)

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    De dokter had mij eerst Folavit 4mg voorgeschreven, dat heb ik een maand genomen.. Maar ik las op internet dat dat best veel is
    Dus nu heb ik Folavit 0,4 mg gekocht, is ook goedkoper + er zit meer in een doos (Komt van de apotheek)
    Ik ben ermee begonnen een maand voordat ik mijn laatste pil nam

15. mamalap

mamalap Niet meer actief

ik had davitamon compleet mama best wel wat duurder. Eerst kruidvat eigen merk, maar ik kan heel slecht pillen slikken.
    Haha dan ga ik kokhalzen enz... :$

16. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik slik al een tijdje de eigen merk multivitamine van de kruidvat (ivm weerstand), zag dat daar ook al 200 microgram foliumzuur in zit. Denk dat ik dat dus eerst aanhoud en dan aanvullend 200 microgram foliumzuur slik.

17. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik gebruikte foliumzuur van de apotheek. Mijn cycli werden steeds langer en toen opperde mijn vriend om eens te stoppen met de foliumzuur. En nu was mn cyclus weer 28 dagen.. misschien toeval, maar ik ben er blij mee! Ik begin wel weer als ik een positieve test heb ;)

18. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Kan foliumzuur serieus invloed hebben op de lengte van je cyclus?? Hoelang waren ze bij jou toen je nog aan die pil zat?

19. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    volgens mij was het voor foliumzuur juist belangrijk om voordat je zwanger bent om het op het juiste pijl te hebben, omdat het 4 weken duurt voor het op pijl is, raden ze aan om voor het proberen mee te beginnen. Misschien heeft ander merk ander effect?

Ik slik gewoon foliumzuur van de AH, heeft geen invloed op cyclus oid. bij mij in ieder geval :)

maar ja, iedereen is anders :)

20. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Ik ben ook erg zoekende. Slik nu vanaf augustus foliumzuur van DA huismerk.

Ik vraag mij wel eens af of dit voldoende is.

Deel Deze Pagina