Peuter met poes samen slapen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sylvia32, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk kom ik hier al een hele tijd niet meer, maar na een grote zoektocht op google, waarbij ik waarschijnlijk de verkeerde trefwoorden intik ;) kom ik er niet uit.

Wij hebben sinds 4 maanden een kitten, en een nu ruim 2 jarige dochter. Zij is opgegroeid met onze andere katten, dus ze is er mee bekend, de katten ook met haar en over het algemeen gaat alles rustig en ontspannen samen.

Nu wil ze dus steeds onze nieuwe aanwinst mee naar bed nemen, ik weet dat dit niet mag bij baby's, maar hoe zit dat met 2 jarige peuters?
    Ze zijn weleens samen in slaap gevallen, kitten ligt dan in het begin tegen haar aan, en verhuist na een tijdje naar haar voeten, denk dat het dan alsnog te warm word.

Verder durf ik dat nog niet aan, maar kan dus ook niet vinden vanaf wanneer het wel in orde is, zelf word ik regelmatig wakker met het kitten naast me, de andere kat heeft er geen behoefte aan en ligt beneden in zijn mandje.

Wie is hier mee bekend?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hier mogen ze alleen samen slapen of kroelen op de bank haar slaapkamer is gewoongeen terrein voor de katten snachts,overdagt mag ze wel kroelen op dr kamer maar s'nachts niet.

3. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk kwamen de katten nooit op haar kamer, maar nu trekt ze dus overdag de jongste kat mee, tilt haar mee het bed in en zegt dan samen slapen.
    Opzich uber cure, maar zonder toezicht durf ik dat dus niet ;)
    Dus na een paar minuten kroelen gaan we naar beneden, op de bank zou ik er geen problemen mee hebben, omdat ik het dan kan zien, maar samen in haar bedje niet.

Dus gaat mij er echt om of het kwaad kan, bij baby's hoor je dat ze op het gezicht kunnen liggen, of op de borst, en dat dat gevaarlijk is, dat heb ik ook terug kunnen vinden.

Maar kan het peuter gebeuren niet vinden.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik geloof niet dat het kwaad kan de kat gaat over het algemeen bij de voetjes liggen,dus het zou wel kunnen .:)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja onze kat ging toen ze klein was op je gezicht slapen.
    Ben me rot geschrokken... Wordt je wakker omdat je adem wil halen... Heb je een mond vol haar :)

En als je hard schrikt op zo'n moment schrikt poes ook... En als die z'n nageltjes gebruikt bij het wegspringen heb je overal krassen in dr gezichtje en evt oogjes.

Ik zou het dus nooit doen... Maar eerlijk gezegd had ik er voordat het mezelf ooit eens overkwam nooit bij stil gestaan en ik had toen al bijna 15 jaar een eigen kat :)
    Die sliep altijd bij mij overigens.

Toen ze groter werd heeft diezelfde poes gewoon bij mij op bed geslapen overigens... Dat op m'n gezicht slapen doet ze niet meer :)
    Helaas is manlief allergisch voor katten... Dus slapen ze nu gewoon op de gang :)

6. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Nou sorry, maar ik vind het niet kunnen. Een kat bij een klein kind in bed en het is ook niet veilig. En nog vies ook met al die haren in bed, nee bedankt. Hier zou het dus zeker niet gebeuren.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze kan bovendien op r gaan liggen, ik bedoel dus je dochtertje op de kat. En ik vind t onhygiënisch.

8. Onje

Onje Niet meer actief

De stiefkindjes hebben hier vanaf het begin al samen een stapelbed en de 2 katten "moeten" mee van ze.
    De ene kat slaapt boven en de andere beneden, aan het voeteneinde trouwens.

9. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens. Los van het gevaar zou ik het goor vinden om mijn kind onder de kattenharen te vinden s ochtends.

En daarnaast is het gewoon gevaarlijk.

10. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ik twee schone niet verharende binnen katten hebt gaat het mij enkel om het gevaar.
    En de vraag hoe of wat er bekend was met peuters, aangezien ik wel de baby-kat terug kan vinden op google, maar niet het peuter-kat gebeuren.

Persoonlijke dat vind ik goor meningen heb ik niets aan, aangezien de 1 een cola dop al vies vind en de ander rondlopende muizen tolereert.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ligt de kat weleens op ons voeteneind of bij de oudste (als ze 's nachts haar deur openzet inprincipe is die nl dicht). Vind ik prima, maargoed is ook een stuk ouder, slaapt in een groot bed waarbij de kat dus ook alleen aan het voeteneinde gaat liggen etc.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou het niet doen zonder toezicht. Gewoon vanwege het feit dat ze op het gezicht kunnen liggen. En wat iemand zal zei: als je schrikt omdat er een kat op je gezicht ligt schrikt de kat waarschijnlijk ook.
    Zou aanleren dat de kat beneden slaapt.
    (en vind het niet goor, hier regelmatig honden in/op bed)

13. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Abri, ze slaapt ook wel in een groot bed, geen ledikant of peuterbed, maar gewoon 1 persoons bed.
    Denk dat ik het maar hou op kroelen onder toezicht mag, maar bij echt slapen gaat de kat mee, aangezien de twee al knuffelend elkaar misschien in lastige situatie's zullen brengen.

14. chocolaatje

Je kunt toch zelf wel nagaan dat het niet veilig is lijkt mij maargoed.;)

15. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, hoeft van beide kanten geen kwade opzet te zijn natuurlijk.
    Dat uk op de kat kan gaan liggen is ook een optie, kan me voorstellen dat een kat dan ook gaat krabben om er onderuit te komen.

16. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is best dom om iets te vragen op een forum...dank je wel voor je input, heel erg behulpzaam.

17. chocolaatje

Je kunt dit soort antwoorden verwachten met zo een vraag lijkt mij.
    En kun je niet alleen reacties verwachten die in jou straatje passen, wat overigens met geen een vraag is.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb ooit gehad dat een volwassen kat gewoon pontificaal op m'n gezicht ging liggen 's nachts, dus ik zou het nooit doen.
    Hier ook sinds kort een kitten en Thirza wilde die het liefste ook mee naar bed nemen. Overdag mag ze dus wel eens even kroelen met de kitten in haar bedje, maar 's nachts dus niet. Speelt overigens ook mee dat haar deur dicht moet, en dat beest natuurlijk wel een kattenbak moet kunnen bereiken ;)

Verder is met kleine dieren vooral de kwetsbaarheid dat je erbovenop kunt gaan liggen en dan stikken ze gewoon :( Lijkt me niet een ervaring die je voor je kind wilt, dus ik zou ook vanwege dat risico de kat lekker uit haar bed houden.

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Wat een volwassen reactie weer... Pfffffff

Meid doewaar jij je goed bij voelt.. ;)

20. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus als je gezocht hebt, maar niet gevonden, en je word dan lid van een forum, om de vraag te stellen dan kan je verwachten dat je dit krijgt? Apart.

Mijn vraag was overigens of het kon qua veiligheid, omdat er op internet alles te vinden is over katten in de wieg bij baby's, slapen bij baby's, maar maar heel erg weinig over peuters en katten.
    Ik heb er zelfs bij vermeld dat ik waarschijnlijk de verkeerde trefwoorden gebruikt hebt en, o ja sorry, ik weet niet alles.

Ik heb namelijk vanaf zolang ik me kan herinneren wel met een kat op bed geslapen, maar aangezien dit al jaren geleden is en er in de tussentijd genoeg onderzocht en bewezen kan zijn dacht ik laat ik er eens op zoeken.

Mijn vraag was dus niet om jouw persoonlijke mening over de hygiene, maar over iets heel anders, als je de vraag zo banaal vind, waarom reageer je dan uberhaupt?
    Gewoon om te reageren en het is een forum, dus openbaar dus het mag. (voorspelbaar)

Iig bedankt voor de nuttige info en ervaringen, binnenkort bij het cb maar eens info inwinnen.

Deel Deze Pagina