Wat fijn! Geniet van het gevoel en de gedachte dat ze bij je is. Ik geloof er zeker wel in. Heb veel te veel dingen meegemaakt die gewoon echt onverklaarbaar zijn. Ik droom zo af en toe nog over mijn oma. Ze is 8 jaar geleden overleden en we waren echt heel close. Toen mijn moeder bij mijn vader is weggevlucht (letterlijk) is ze bij mijn oma ingetrokken. Ik was toen 1,5 en sinds die tijd hebben we altijd met mijn oma samen gewoont, tot dat ze dus overleed. Ze was dan ook echt mijn 2e moeder. En zo heel af en toe droom ik dus nog even haar, het zijn wel altijd korte dromen. Dat ze me gewoon even knuffelt of me verteld dat ze van me houdt en trots op me is, en dan gaat ze ook weer weg. De laatste ik keer dat ik over haar droomde was toen ik voor 2e keer zwanger was, ze gaf me een knuffel en feliciteerde me met mijn zwangerschap. En zo heb ik dus meer van dat soort ervaringen maar ook andere vreemde dingen.
Mooi om te lezen... zeker ook zo dat ze je feliciteert met je zwangerschap... dat zijn niet zomaar dromen... maar echt wel boodschappen vanuit boven.. ik vind het erg interesant en vooral ook leuk om te lezen... al die dromen...
Ik had van de week ook iets bizars. 30 december op mijn verjaardag notabene is het alweer 10 jaar geleden dat mijn moeder overleed. Zodra het 1 december is voel ik een enorme leegte in mij en heb ik het ook heel moeilijk. Vorige week, laat in de avond had ik veel verdriet om het verlies van mijn moeder. Op dat moment ben ik naar S. toegegaan (ze lag al te slapen) en heb ik haar even geknuffeld. Op dat moment komt er dan zo'n emotie los in mij, dat het ook voor S. zo'n groot verlies zal zijn. Nu en later. Op dat moment werd S. wakker, keek naar mij en zei; " Mama, je hoeft niet elke dag te huilen maar je moet hierover gaan praten". Daarna kreeg ik een dikke kus op mijn voorhoofd en ging ze verder slapen. Nou ik had het even niet meer, ze is notabene 3 jaar oud en dan zulke wijze woorden. Volgende dag mijn smoeder gesmst hierover, die terug smste met : Lieffie, zou dit geen boodschap kunnen zijn van jou moeder? En toen viel het kwartje pas dat dat best wel eens zou kunnen zijn. Daarintegen ben ik iemand die niet religieus, maar wel geloof dat mijn moeder bij mijn overleden broertje en mijn opa is. Maar ik geloof niet dat als ik dood ga, hun ook weer terug zal zien. Heel raar eigenlijk.
Ik geloof hier ook zeker in. Ik durf ook te wedden dat mijn overleden oom hier af en toe op bezoek is. Ik heb 2 honden en die staren dan ook naar 1 bepaald punt in huis. En je ziet tegelijkertijd hun hoofden op een bepaalde manier bewegen, alsof ze hem van top tot teen bekijken. Ik vond het vorig jaar nog enorm eng, nu weet ik direct dat als ik een bepaald gevoel heb dat het mijn oom is en heb ik er vrede mee. Vind het zelfs fijn
Ik geloof hier ook wel in. Een tijd geleden zat ik echt in een rotperiode en was ´s ochtends nog even in slaap gedommeld. Toen "droomde" ik dat er iemand bij mij op bed stapte vanaf mijn voeteneind, naast mij kwam liggen, nog heel druk heen en weer schoof en toen stil lag...ik wist op dat moment niet meer of ik nou droomde of wel al wakker was met mijn ogen dicht. Heel vreemd! Ik was op dat moment doodsbang en kon mij niet bewegen van angst...ik ben al niet zo'n held in het donker Iemand heeft mij eens verteld dat het ongetwijfeld een dierbare overledene is geweest die mij wilde troosten en steun geven. Al was het voor mijn gevoel dan een beetje op de verkeerde manier Ik vraag mij wel nog steeds af wie het geweest is, nu wil ik weten ook wie er zomaar bij mij in bed kruipt (ik heb daarna trouwens nog wel heeeel lang met mijn nachtlampje aan geslapen )