Ik geloof er niet in, maar ik geloof (weet) dat die boodschap vanuit jezelf komt. Diep van binnen weet je wel dat wat er in de droom gezegd is de waarheid is Je onderbewuste is aan het verwerken wat er allemaal is gebeurd.
Ik geloof daar wel in. Heb het zelf ook meegemaakt na de geboorte van ons zoontje droomde ik over mijn overleden oma, dat ze ons zoontje kwam bekijken. En toen ik ging trouwen heb ik ook over haar gedroomd. Of het nou haar geest is of mijn eigen gedachtes, ik vind het gewoon heel troostend
Ja ik geloof daar in. Zelf ook iets soortgelijks meegemaakt de nacht nadat mijn oma overleed met wie ik heel close was.
Ik geloof er ook in! Mijn opa is in de avond gestorven, pas in de ochtend gevonden door familie. Die nacht wist ik dus van niks, maar heb wel gedroomd dat hij overleed.
Mijn opa was trouwens kern gezond, stond vol in het leven dus er ging absoluut niet iets in mij om waarmee ik mijn droom zou kunnen verklaren. Het was een spontane dood, die niemand zag aankomen. Dus bij mij kon er sowieso niks in mijn onderbewuste rond spoken.
Precies. Als je zelf maar weet en vertrouwt. Er zijn een hoop mensen die er nog niet open voor staan en er niet in geloven. Maar dat is niet erg.
Tja...in de jaren na de zelfmoord van een zeer dierbare vriendin, heb ik hele levendigedromen over haar gehad. Hele symbolische ook, pfffffff.. Ik aan de ene kant van de weg, zij aan de andere, in de middenberm. Proberend over te steken naar de rustige kant. Maar te veel verkeer. Wel proberen, maar het lukt niet. Ik steek mijn hand uit, maar ze is te ver weg.. En ook een bijzondere vlinder-ervaring. Voor mijzelf: dat je iets niet direct ziet, betekent niet dat het er niet is. Ik sta er open voor Wat het ook is, het heeft mij veel stof tot nadenken gegeven. Over hoe haar leven was, hoe zij zich gevoeld heeft. Desalniettemin kan ik er nog geen rust in vinden.
Ik was ook altijd nogal sceptisch.. Tot mijn man 2,5 maand geleden overleed. Toen hij ziek was heb ik hem wel eens gekscherend gevraagd of hij wel komt spoken als hij ooit zou komen te overlijden. 'Wat dacht jij dan! ' zei hij. Sindsdien zijn er meerdere dingen gebeurd die gewoon te toevallig zijn; Mijn voeteneind van ons electrische bed ging omhoog. De afstandsbedieding zat op dat moment netjes in de houder. Dit is 1 keer gebeurd, daarna niet meer. We hebben een water ornament in de tuin staan, welke het vorig jaar al niet meer deed. Mijn man had hem helemaal uit elkaar gehaald, maar nee, niets meer. Mijn zwager wist dit niet en stopte de stekker er een paar weken geleden in. Oh, hij doet niets zei hij nog. Nee zei ik, ik weet het, hij is stuk. Fer kreeg hem vorig jaar al niet aan de praat. En op dat moment begint hij te stromen. Laatst heb ik zijn as opgehaald en 's avonds om 21.30 zat ik tv te kijken. Ik hoorde geklop op de muur, maar dacht dat het bij de buren vandaan kwam. Later werd er nog harder geklopt. Gek, dacht ik nog. De buurman is niet thuis en de buurvrouw is geen klusser. Zeker niet op dit tijdstip. Toen keek ik naar de foto van mijn man en zei, eigenlijk voor de grap; serieus? Ga je nu kloppen mop? En direct daarna begon de lamp bij zijn foto te flikkeren. Ik ben blij dat je thuis bent kanjer, zei ik. Toen ging de lamp nog harder flikkeren. Op deze momenten voelde ik dat mijn man bij ons was. Sindsdien geloof ik er in.
Wauw wat mooi zeg, ik krijg er gewoon kippenvel van! Toch bewijs dat jou man nog bij je is. Nog gecondoleerd trouwens met dit enorme verlies, heel rot voor je!
Wat mooi om mee te maken en hopelijk geeft het wat troost. Vreselijk om je Liefde te verliezen, sterkte xx
Wat mooi. Dat geeft echt troost. Ik "geloof" hier zeker in. Er is meer tussen hemel en aarde. De een is er meer gevoelig voor dan de ander om dingen door te krijgen. Mijn vriend en ik hebben zo eens exact dezelfde droom gedroomd. Heel bijzonder