Boodschappen 2 pubers/volwassenen 2 weken....

Discussie in 'De lounge' gestart door PenF, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Oke. En dan bakt het wel wat door zodat het niet meer super rood is van binnen?

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Nee 1,5 minuten aan elke kant op hoog vuur en dan laten rusten. Dan is medium rare gebakken

DastyQueen en Zonnestralen vinden dit leuk.
  3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou 100euro per week achter laten en dan nog ergens geld in een geheim potje doen.

Ik vind trouwens niet dat als mijn kinderen thuis wonen ze aan het eten moeten mee betalen.
    Ik heb altijd gezegd, zodra ze financieel gezond zijn kunnen ze het huis uit, tot die tijd mogen ze thuis wonen en betalen wij hun eten en verzekering, maandelijks bedrag kleding, studie. Abbo’s ed moeten ze zelf betalen en rest mogen ze op hun spaar zetten.

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Zo doe ik het. Ik vraag altijd de slager ossenhaasjes van 2 ons per stuk te snijden en liefst allen even dik. Dan laat ik ze op kamertemp. komen voor ik ze bak. Niet zuinig bestrooien met peper zout. Op hoog vuur dicht schroeien aan 2 kanten en dan zo een 3 minuutjes per kant bakken (iets minder hoog vuur). En dan nog 1 a 2 minuutjes op het bord afdekken met zilverfolie. En dan zijn ze perfect medium / rare. Als je niet zo van rood houd denk ik een half a 1 minuut per kant langer bakken (of langer laten rusten onder de folie).
    Ik krijg er nu al trek in haha, vind vooral de jus zo lekker om te soppen met vers wit brood.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

Ik zei het vorige week nog tegen mijn man dat dit echt zo een simpele snelle maaltijd is maar wel altijd lekker.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nu heb ik trek in ossenhaas! :cry::confused:

7. DastyQueen

Je mag woensdag hier aanschuiven hoor :roflmao:

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.792
    113
    En dat eet je allemaal in 1 week op? Dat klinkt voor mij als een heeeleboel brood, minstens een kilo snoep, idem aan nootjes en kaas, zijn jullie met zn zessen Of zo? en hoe ziet een biefstuk van 10 euro per lapje eruit?
    Ben wel heel benieuwd naar je markt trouwens, een soort organic farmers market? Wij halen groente en fruit op de markt, en dan hebben we een paar tassen vol voor 30 euro, maar voor vis en kaas moet je niet op de markt zijn hier.

Ik houd ook van lekker eten, en vind dat ik niks te klagen heb met gemiddeld zo'n 70-80 euro per week met zn viertjes.

9. DastyQueen

Niets biologisch, gewone weekmarkt die 1x per week hier op het winkelcentrum staat. En vaak gaat alles inderdaad wel op. Heel af en toe moet ik iets weg gooien. We zijn met zijn 4en, man, ik zoon van 10 en dochter van 2 en wat ik eerder al zei, het is hier altijd zoete inval, er een hier altijd wel iemand extra mee tussen de middag of in de avond. Of in het weekend voor een borreltje (en dan gaan de kaasjes en nootjes op tafel). Die biefstuk ziet er heel normaal (en ik vind lekker) uit. Maar voor een goede ossenhaas betaal je bij de slager al snel 6 a 7 euro per ons en als je er dan 3,4 of 5 van 2 ons koopt dan telt dat snel aan.

edit. Ik moet bekennen dat ik de bakker trouwens vrij prijzig vind maar mijn man vind brood van de andere bakker hier in de buurt niet lekker. Ik betaal hier bijv. voor een zak bollen van 10 stuks €3,80 en een heel tijgerbrood €3,20. Op de dag dat ik naar de bakker ga neem ik voor tijdens de lunch altijd iets van saucijsenbroodjes of pizza en kaasuienbroodjes mee.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier kost een kilo kogelbiefstuk 14,50 bij de slager :eek: dus voor 60 euro heb ik 4 kilo biefstuk hahaha. En botermals (toen ik nog vlees had standaard 1 keer pw biefstuk met stokbrood en dan dippen in de jus....mmmm

Wij houden ook van lekker eten en eten khd beperkt en ik eet geen vlees maar veel vis. Maar ondanks dat ik 4 dagen pw vis eet, een kilo groenten per dag, fruit en echte boerenkaas, noten etc kom ik echt niet aan 400 euro pw hahaha

11. DastyQueen

#191 DastyQueen, 17 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2018
    Als ik ze hier kogelbiefstuk voorschotel dan kan het zo de prullenbak in. Volgens man kan ik dan net zo goed schoenzaal bakken. En ik moet eerlijk bekennen dat ik het verschil tussen kogelbiefstuk en ossenhaas wel duidelijk proef. Eigenlijk is dat appels met peren vergelijken onder de biefstukjes. Dat doen we elke woensdag de slager legt het inmiddels al voor me klaar. Ik reken uit mijn hoofd 42 euro af voor 3 biefstukken en op de marktdag is de actie voor kogelbiefstuk 4 stuks voor € 7,95. Ik vind dat soppen ook zo lekker. Vooral het bezonken zout en peper op een bodem van de jus schaal mmmmm.

Edit. Mijn man is wel een moeilijke eter wat vlees betreft. Hij proeft het meteen als ik een keer lui geen zin heb naar de slager te gaan en een karbonaat bij de supermarkt mee neem. Dus is ga trouw elke of om de dag naar de slager. Ik probeer daarnaast 1 a 2 keer per week vis te eten iets van zalm en een verse ovenslee met verschillende soorten vis of een verse paela van de visboer of iets van lekkerbekjes maar dat vult nier zo goed dan heb ik er nog 6 of 7 nodig voor 3 grote eters en een peuter.

12. DastyQueen

Mijn ouders hadden laatst voor €200 euro bii een slachter zoveel kilo ossenhaas gekocht dat ze er 80 stuks van kon snijden en invriezen. Ik moet nog bij haar testen maar als deze net zo lekker is als die van mijn slager moet ik dat ook eens proberen aangezien we dit elke woensdag eten en dit me veel geld zal schelen.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Thanx voor de tips dames :thumup:

Maar ehm, 42€ voor 3 biefstukjes is toch belachelijk :eek:. Schandalig dat men dat er voor durft te vragen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    Geen verschil tussen student of werker? Als student hoefde wij thuis ook niet te betalen, als we niet meer op school zaten werd er wel kostgeld gevraagd.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee hoor zo lang ze thuis wonen hoeft dat niet. Laat ze dan maar sparen voor wanneer ze uit huis gaan.

Wij zijn van plan te investeren in een appartement voor de kinderen. Het kan zijn dat ze dan een klein bedrag moeten betalen voor de huur en zelf de boodschappen ed. Maar dat ligt er maar net aan hoe ze zelf financieel zitten.

Mijn zoon is 16, gaat naar school en heeft een bijbaantje. Dat geld mag hij mooi zelf houden. Hij werkt en gooit niet met zijn geld, dat vind ik het belangrijkste. Je kunt kinderen ook verantwoordelijkheid bijbrengen zonder dat ze geld moeten bijdragen in het huishouden.

16. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Mijn ouders lieten ook al gauw 200 euro achter (en dan waren we 15 en 16 ofzo). Dat ging in één week op aan junkfood, sigaretten, drank en uitgaan. En dan gingen we bij onze tantes aankloppen voor eten. Van 18 tot 20 werkte ik allang dus kocht ik alles buiten de boodschappen om (die deden mijn ouders) zelf. Ook had ik al een rijbewijs en eigen auto, allemaal zelf betaald. 18 en 20 jarigen zijn in mijn ogen echt geen pubers meer, dan ben je volwassene. Tijd om je eigen zakgeld te verdienen.

Ik zou dus de koelkast en vriezer vullen met genoeg eten en drinken voor 2 weken en 20 p.p. achterlaten voor noodgevallen (taxi bijv.). En de rest kopen ze dan maar zelf.

chantalvl vindt dit leuk.
  17. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Wow:eek:voor 1 avond eten? Maar dan maak je het natuurlijk ook best bont. Doe je vast niet elke avond denk ik? Je kunt ook 3 blikken ragout kopen, 12 pasteitjes, rijst koken en groenten uit blik erbij doen. Ben je onder de 10 euro wel klaar.:D

18. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Rond die leeftijd zijn mijn ouders ook een keer weggegaan zonder ons voor een week. Mij werd toen verteld dat ik intussen oud en wijs genoeg was om mezelf te redden, en dat ik er ook van zou leren als ik zelf de boodschappen eens zou doen, zodat ik wist wat dat nou eigenlijk allemaal kost.
    Uiteraard was mijn oma backup voor als er echt iets zou zijn.

19. DastyQueen

Nee zeker niet elke avond hoor maar vlees en broodbeleg haal ik alleen bij de slager, vis bij de visboer, kip bij de poulier dat soort dingen haal ik nooit in de supermarkt en dan is het net wat duurder.

DN2017 vindt dit leuk.
  20. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    BLEEEH dat is toch geen eten, ragout, rijst en groenten uit blik?

Ff ontopic; Ik ben benieuwd wat de ouders te zeggen hebben, maar uit de verhalen van PenF denk ik niet dat dat uitmaakt.

miss C en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina