Dat is wel heel sneu. Hier woon ik al 5,5 jaar niet meer thuis, mijn zusje nog wel (is 8 jaar jonger). Laatst pasten we in hun huis op hun dieren en waren wij er gewoon te koken enzo, wel zo handig voor mijn zusje die gewoon haar opleiding had en moest werken. Ze waren 11 dagen weg en zelfs dan leggen ze voor ons nog €250 neer. En dan denk ik, doe normaal, wij leven normaal ook van ons eigen geld! Maar ze stonden erop, dus hebben we gewoon 1x pizza besteld. Als je kinderen nog thuis wonen lijkt het mij meer dan normaal dat je gewoon €100 per week neerlegt.
Ik weet eigenlijk niet meer met hoeveel geld mijn ouders mij achterlieten, maar toch wel meer dan €50. Overigens wel zonder volle koelkast. Ik vind het trouwens toch wel een beetje bijzonder. Een 18 en 20 jarige die dan maar bij hun tante gaan eten. Zegt toch ook wel iets over hun zelfredzaamheid. Als ik mijn kinderen later thuis laat, dan wil ik ze van te voren toch wel wat meer zelfstandigheid bijbrengen. Zo laat je je kinderen toch ook niet met een gerust hart achter.
Maar zelfredzaamheid hadden ze hen dan eerder moeten leren. Je kunt toch niet van nooit weg, ineens 2 weken weggaan alle kasten leeg en verwachten dat ze van 50 euro rondkomen?
Toen mijn man als 18 jarige 2 weken alleen thuis was kreeg hij dacht ik 100 euro per week. Is even terug maar dit heb ik onthouden.
Waarschijnlijk zullen ze wel bij hun tante moeten eten want 2 weken eten met €50 euro voor 2 personen is niet te doen, dan verhongeren ze gewoon.
Ik vind het best triest eigenlijk. Fijn dat sommigen al met 18 het huis uit waren, ik had ook al met 21 een koophuis, maar dat geldt niet voor iedereen. Dus een 18 of 20 jarige puber die nog thuis woont en normaal dat niet zelf hoef te betalen kun je niet ineens met 50 euro afschepen.
Klopt hoor, dat hadden ze hen dan ook zeker eerder moeten leren. Ik vind het ook bijzonder dat dat dus nooit gebeurd is Met dat geld is het ook niet te doen nee. Alleen zou ik denken dat je als 20-jarige ook wel iets zelfs achter de hand hebt. Al met al vind het gewoon een bijzondere situatie.
De jongens hebben wel iets aan geld ja. Maar het is voor hen zeg maar eind van de maand. Spaargeld moeten ze inleveren. Dan blijft er weinig over. En die jongens willen nu ook wel een keer vrienden thuis uitnodigen ofzo. Dat snap ik ook wel
Ja ze vinden het niet leuk. Proberen het wel goed te praten met , we kunnen gelukkig gezellig bij jullie terecht en bij opa en oma. En ze weten echt wel wat ze zelf moeten doen en doen hun best hoor. Maar dit gaan ze niet redden en ik vind het ook gewoon compleet debiel. Mijn man gelukkig ook.
Toen ik laatst een weekje met mijn dochters op het huis van mijn ouders lette, was de koelkast goed gevuld en lag er €100,- klaar... Haha, ik ben 33 en woon al sinds m'n 17de niet meer bij mijn ouders, maar tóch gaven ze een extraatje.
Gevuld huis denk ik zou ik doen en dan het kind gewoon zelf eerst laten betalen en daarna weer terug geven? Op die leeftijd woonde ik ook al niet meer thuis. Ik vind eigenlijk dat ze het zelf wel kunnen kopen eigenlijk.
Mijn ouders lieten vroeger ook altijd alles leeg achter, maar wel genoeg geld. Ik leefde dan van pasta met tomatensaus en chips. Al het geld dat overbleef ging op aan drank op de feestjes die ik thuis gaf
Hoe ik ze zou achterlaten zou heel erg afhangen van de attitude van mijn kinderen. Koken ze zelf dan zou het 5 euro pp pd zijn (onze voorraadkasten puilen meestal wel uit, dat kunnen ze dan mooi combineren met vers). Zouden ze weinig oppikken van het samen koken en zelf nooit achter het fornuis te krijgen zijn dan zou ik zorgen dat er voor elke avond een maaltijd in de vriezer staat en cash achterlaten voor vers brood, beleg, drinken en af en toe wat extra's als ze dat geld verstandig uitgeven. Ik zou niet op anderen gaan rekenen om voor ze te koken. Ik zou evt nog wat extra geld achter laten als het echte studiebollen worden die het veel te druk met leren hebben.
Hier word er ook verplicht gespaard hoor. Al vanaf het moment dat ze hier zakgeld krijgen moeten ze hier verplicht de helft opzij zetten, wat ze met de ene helft doen zijn ze vrij in maar de helft moet gespaard worden. Hierdoor leren ze ook gewoon omgaan met geld. Zie ik niet echt een probleem van in maar juist een leerpunt.
Ze zijn 18 en 20, kunnen ze helemaal niet bij hun eigen geld? Ik verbaas me er wel over dat ze constant bij jullie en grootouders zitten, dat zou mijn eer te na zijn op die leeftijd.
Als je ze verplicht te sparen leren ze niet wat er gebeurt als je geld er door heen jaagt want er is altijd nog geld achter de hand.