Wij zitten erover te denken om voortaan online boodschappen te gaan doen bij de Jumbo. Maar ik zie dat er bij groente en fruit enzo 2 dagen vers staat. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het lang houdbaar na bezorgen of echt maar 2 dagen?
Dat is afhankelijk van je supermarkt. Je bestelt bij een filiaal en zij pakken het voor je uit het schap. Om die reden bestel ik hier niet bij de Jumbo, de Jumbo waar ik bestel gebruikt het inderdaad om de wat oudere voorraad weg te werken. Maar de enige manier om er achter te komen hoe jouw supermarkt dit aanpakt is om een keer een bestelling te doen.
Ik bestel bij de Albert Heijn. Maar dat staat daar ook. Ik denk dat het er staat omdat je de producten niet zelf uitkiest je de garantie hebt dat het in ieder geval zoveel dagen vers is. Ik doe altijd voor de hele week boodschappen. Wat het snelste bederft eten we aan het begin van de week (vlees eventueel invriezen). Ik heb in alle jaren nog nooit gehad dat ik niet uit kwam aan het einde van de week
Het enige wat ik echt irritant vind is dat wij regelmatig dingen niet krijgen en soms wel betalen ervoor. Dan moet ik dat weer terug gaan vragen enzo Vind dat de laatste tijd wel heel erg. We checken tegenwoordig echt de boodschappen of we het wel echt hebben gekregen.
Dat is dus niet waar. Ik bestel al lang bij ze, en je geeft idd een filiaal aan, maar alles komt gewoon uit een magazijn in Utrecht in ons geval. Regelmatig naar gevraagd. Er wordt wel bezorgd door de jumbo om de hoek maar dat gaat via een ander traject. Alles is dus supervers, beter dan in de winkel, en is er een keer wat mis, 1 klik en je krijgt je geld terug.
Wat raar, hier komt het sinds het begin al uit een centraal magazijn en hebben bijv. zuivelproducten vaak een langere houdbaarheidsdatum dan in de winkel. En ik bestel echt al jaren bij de Jumbo. Om de reden die jij aangeeft bestel ik dus niet bij de Coop of Plus, want daar komt het inderdaad uit de winkel. OT: meestal gaat het echt dagen langer mee dan aangegeven, ik doe altijd 1x in de week online boodschappen en plan mijn weekmenu zo dat bijv. een zak voorgesneden groente eerder op gaat dan bijv. een bloemkool, want die blijft veel langer goed.
Ja hier ook uit een centraal magazijn. Bestellingen rechtstreeks via de winkel moeten per mail en worden dan per elektrische bakfiets bezorgd en soms met een busje. Maar dat is echt ern andere stroom.
Tja Dan was het dus het distributiecentrum dat alles op de kortst mogelijke datum bezorgde. En zal de medewerker die zei dat hij het uit het schap pakte zich wel vergist hebben. Of het verschilt natuurlijk per filiaal, dat kan ook nog. Ik had overigens gewoon via de app besteld.
Wij misten een deel van onze bestelling maar stond niet vermeld (via bedrijf) wel wat andere dingen maar we misten wat meer dan aangegeven.
Heb ik ook wel eens gehad, waren ze een tas met koelspullen vergeten. Zolang het niet te vaak voorkomt kan ik er mee leven
Dit is al heel lang niet meer zo, vroeger was dat zo inderdaad. Alles komt vanuit het distributiecentrum. Ik bestel al jaren bij jumbo, bevalt prima
Bestel wekelijks bij Jumbo. Je krijgt de producten echt goed vers hoor. Net wat al gezegd is: het komt vanuit het distributiecentrum. Als een product daar niet op voorraad is, krijgen wij het weleens vanuit de winkel. Laatst een duurder merk voor de prijs van het bestelde product.
Ik bestel al online bij de jumbo vanaf het moment dat het kon. Komt nu inderdaad vanuit een centraal magazijn. Groente en fruit zijn altijd supervers. Bananen nog groen, peren hard, dat idee. Vleeswaren enzo ook nog meerdere dagen houdbaar. Qua bezorgkosten zijn ze wel duur vind ik. Heb nu een bezorgbundel, dat scheelt wel.
Toch maar eens proberen dan. Jammer dat je het niet een keer gratis uit kunt proberen. Wij nemen dan ook een bezorgbundel, anders is het hartstikke duur.
Bij ons is het de laatste tijd wisselend qua houdbaarheid. Dan zit er bijvoorbeeld al schimmel op de tomaatjes ofzo. Maar met 1 druk op de knop krijg ik mijn geld dan terug dus dat vind ik een prima compensatie. Wat betreft bezorgkosten, op woensdagochtend is het (bij ons in ieder geval) ‘goedkoop’ omdat dat een dag na de aanbiedingen is. Maar in de app kun je wel al vooruit kijken wat er de komende week in de aanbieding is.
Ja was te overkomen, geloof niet dat we uithongeren op de zaak (lunch is geregeld door t werk en we worden verwend)