Ondertussen ben ik al enige tijd bezig met de puppycursus en dit gaat erg goed. Zal nog een paar keer zijn en dan kunnen we doorstromen naar een vervolgcursus. Nu vroeg ik me alleen af of dit zinvol is? Is het per se nodig of kun je bijv. ook thuis verder met oefenen? Weet dat hier ook veel hondenliefhebbers zijn dus ben erg benieuwd wat jullie hebben gedaan
Hebben wij wel gedaan met onze herder, en hebben er veel aan gehad. Ook daarna zijn we verder gegaan. Het is een investering qua tijd, geld en moeite maar je kweekt echt een band met je hond. Mijn man laat bijna altijd de hond uit, maar ik heb alle cursussen gedaan en nog luisterd de hond beter naar mij
Wij hebben het wel gedaan; puppycursus, basiscursus en pubercursus. Nu staan we al een tijd op de wachtlijst voor een cursus met verschillende spel- en sportonderdelen.
Zeker doen! Het is ook leuk voor je hond en je zelf leert ook steeds nieuwe dingen. Je hond pubert of gaat puberen waardoor zijn gedrag ook steeds kan veranderen en dan is het fijn als iemand je leer hoe je het het beste aan kan pakken. Toen ik nog een hond had, heb ik ook 3 opeenvolgende cursussen gedaan en daarna ben ik hondensport ingerold. Mijn hond vond naar "school" gaan echt fantastisch.
Zelf geen hond maar mijn moeder wel en de traint nog elke week met haar hond. Inmiddels is die volgens mijn 5.
Dat zijn duidelijke antwoorden, dank jullie wel! Zoals ik het lees heeft het dus zeker meerwaarde. Dan gaan we gewoon rustig door
Hier ook echt voorstander, zelf puppy, basis, vervolg 1, 2 en 3 gedaan. Ons hondje vond het super leuk en man wat was ik blij ermee toen ze ging puberen haha. Niet alleen kwa gedrag, maar toen werd ze ook hondschuw en daar hielp de cursus goed bij omdat ze die honden 2x per week zag en daar mee kon oefenen
Ik dacht ook ach hij is zo braaf is dit nodig. Door prive omstandigheden even een break gehad en nu toch door met de pubercursus, echt wel nuttig. Hij heeft weinig streken maar toch is t fijn even tips te krijgen en goed in een ritme te blijven waarbij je steeds even reminders krijgt hoe je t ook alweer moet aanpakken. En t is even verplicht een uurtje per week weg uit de dagelijkse drukte en alle tijd voor hem, vind ik ook fijn
Mijn hond heeft alle cursussen gedaan met goed resultaat en doet gewoon waar ze zelf zin in heeft…. Als ze besluit dat ze tijdens het oversteken spontaan geen stap meer te willen verzetten en dus midden op straat ligt, dan doet ze dat gewoon. En de auto’s kunnen dan echt wachten tot ze weer overeind komt, want ik krijg 40 kilo weerbarstige hond ook niet opgetild…. wil ze linksaf, dan gaat ze echt niet rechtsaf. Tegenwoordig loopt ze mee, en doet ze meestal wat ik wil, maar als mevrouwtje haar nukken heeft is er geen land mee te bezeilen, terwijl zij van al mijn honden toch het liefste karakter heeft. Ik ken echt geen lievere hond dan haar. Mijn vorige hond heeft ook cursussen gedaan, maar die deed gewoon soms of ze gek was en luisterde ook lang niet altijd. De enige hond die naar mij luisterde was degene die geen dag op cursus had gezeten, dat was een bordercollie. Die luisterde perfect, kwam als ik riep, apporteer netjes, trok niet aan de lijn, kon gewoon los. Enige wanneer zij “ raar” deed was als ze schapen zag, dat ze spontaan ging sluipen en ze vanaf de kant wilde drijven, wat niet ging, want ze zat aan de riem. Was totaal niet pp schapendrijven getraind, zat echt in haar karakter.
Wij zij met Tukker begonnen met 8 week oud op puppycursus, daarna door naar de pre-puber en met 6 maand oud naar de puber cursus. Tukker is nu 9 maand oud en we gaan nog steeds elke week met het hele gezin naar cursus. Wij vinden het heel waardevol om door te gaan. Ik heb de cursus al doorgepland tot eind dit jaar
Wij hebben een pittig maar goed leerbaar ras. Onze fokker vond eigenlijk de puppycursus en gehoorzaamheidscursus een must. Na Elementaire Gehoorzaamheid 1 gestopt. Vond het heel waardevol. Vooral ook omdat ze me konden helpen met dingen waar ik tegenaan liep. Onze hond vind het nog altijd geweldig om te werken voor snoepjes. Het is een enorm lieve hond, die goed luistert. We doen nu ongeveer 1x per maand mantrailen, een natuurtalent. Superleuk om samen bezig te zijn!
Ik heb met de oudste hond puppycursus gedaan en met haar dochter alleen de eerste 2 lessen van de puppycursus, aangezien we daar niets meer leerde omdat we alles nog wisten en al deden. Nu hebben wij 2 labradors, die zeer makkelijk zijn. Ze luisteren allebei perfect, dus een verdere cursus was/ is niet nodig. Daarbij stond het mij trouwens ook wat tegen dat je bij de cursus de hond elke keer met snoepjes moest belonen, terwijl wij al nooit meer snoepjes mee hadden met uitlaten.