Al jaren slaap ik onwijs slecht, vooral doorslapen is een probleem en ik slaap heel licht. Ik word vroeg in de nacht alweer wakker en om dan weer terug in slaap te vallen is een drama. Dit gaat de hele nacht zo door, elke nacht opnieuw. Van alles al wel geprobeerd, nog geen oplossing kunnen vinden. Nu zag ik vorige week bij de Action een verzwaringsdeken in de aanbieding. Het proberen waard! Ik gebruik hem nu een paar dagen en ik heb het idee dat ik met de deken wel sneller weer terug in slaap val en dat ik dieper slaap. Wel vind ik het erg wennen, de zwaarte (7kg) en dan vooral wanneer ik op mijn buik lig (buikslaper) en tijdens het omdraaien (draaikont). Ik merk dat m'n spieren 's ochtends gewoon wat moe zijn van het gehannes met die deken. Op mijn rug en zij heb ik niet zo'n last van het gewicht. Paar vraagjes: - Hoe lang duurt het voordat je een beetje gewend bent aan zo'n deken? - Zal het slapen daarna nog beter gaan? Ik verwachtte nl ook niet dat ik binnen 1 nacht zonder problemen zou slapen. - Hoe gebruiken jullie de deken? Ik heb het verzwaringsdeken bovenop mijn eigen dekbed liggen. - Andere tips?
Eerst en vooral: is het verzwaringsdeken niet te zwaar voor je? Ze raden 10% van je lichaamsgewicht aan. Dat wil zeggen dat een deken van 7kg goed is voor een persoon van ongeveer 70kg. Het duurt toch enkele weken voor je lichaam gewend is aan het gewicht, je mag toch een 2 à 3 tal weken rekenen. Meestal wordt het deken op het andere deken gebruikt, bij mijn dochter leg ik enkel het verzwaringsdeken op omdat ze nogal vlug warm heeft. Haar deken heeft dan ook een wasbare hoes er omheen.
Nee hij is niet te zwaar. Wat dat betreft had de deken nog één kilo zwaarder mogen zijn, uitgaande van die 10%
Ik vind het fantastisch. Ik heb een deken van 9 kg (dit is in mijn geval meer dan 10% van mijn gewicht - dat had ik ook als richtlijn genomen). Ik was eigenlijk vrijwel meteen gewend, maar sliep na ongeveer een week echt beter. Ik slaap vooral op mijn zij en had vooral last van veel wakker worden, inslapen was en is zelden een probleem. Met een verzwaringsdeken slaap ik een stuk beter/dieper, ik word tussendoor minder wakker en mijn man merkt ook dat ik veel minder reageer als hij bv. wat later naar bed gaat of 's nachts een keer eruit gaat ed. Ik gebruik de deken i.p.v. mijn dekbed, met een gewoon dekbedovertrek er omheen, anders heb ik het veel te warm.
Ik ben fan! Slaap echt slecht zonder mn maatje Duurde ongeveer 2 weken voor ik eraan gewend was. En inderdaad spieren moesten echt wennen, nu weet ik niet beter. Ik leg hem over mn eigen dekbed heen. In de zomer is het wel echt schakelen met alleen een laken. Soms leg ik dan een punt over mn middel heen, dat helpt wel wat. En ik slaap er enorm veel beter door. Nu nachten dat ik niet meer wakker wordt ipv 5x per nacht en dan niet meer kunnen slapen.
Het lijkt mij ook wel wat, maar is dat niet ongelooflijk warm? Ik woel heel veel, en slaap heel onrustig, maar ik heb het ook altijd veel te warm en lig vaak na een tijdje met een of meerdere lichaamsdelen uit het deken. Dat gaat en niet meer denk ik?
Die ik heb niet is niet warm. Je zou kunnen proberen om alleen onder het verzwaringsdeken te slapen maar dat vond ikzelf te koud en toen werd ik daar weer wakker van Bij mij hangt er trouwens ook altijd minimaal één been buiten het deken, dus dat doe ik nog steeds.
Ik vind t heerlijk. Eigenlijk hebben we hem gekocht voor mn vrouw maar hij is groot genoeg voor ons tweeën. Ik slaap ook echt sneller nu.
Dit had ik ook. En moet zeggen dat ik alleen dat zware deken ook minder lekker vind slapen. Hij is toch wat stugger ofzo en vind dat je eigen dekbed het wel soepeler maakt. En ik ben een enorme koukleum Maar die van de action is 30euro ofzo? Opzich wel de moeite waard om die te proberen. Ik heb hem al ruim een jaar en toen had je alleen dure
Ik heb hem op mijn dekbed liggen, voor mij is dat niet te warm. Met verzwaringsdeken word ik niet meer wakker s nachts en word ik dus veel uitgeruster wakker. Zelf heb ik er niet aan hoeven wennen, deken had gelijk de eerste nacht effect en ik heb geen last van spieren gehad.
Ik heb het ook altijd warm, daarom slaap ik alleen met de verzwaringsdeken. Been of arm er onderuit ed kan prima als dat nodig is. Ik vind het niet warmer dan een normaal dekbed. Ook van de zomer heb ik er de meeste nachten onder geslapen, dat was soms wel warm, maar ik mis hem echt als ik er niet onder lig.
Ik vind het heerlijk maar heb geen slaapproblemen. Mijn man vindt het ook heerlijk, heeft wel slaapproblemen maar slaapt er niet beter door. Mijn jongste heeft slaapproblemen, vindt het heerlijk en slaapt er beter door. Dus wij hebben van alles wat Ik hoef er nooit aan te wennen als ik hem opleg, trouwens