Boodschappen budget, mijn goede voornemen voor 2021

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Wow wat een bedrag! Ik schrik hier echt van. Al weet ik ook niet hoe groot jouw gezin is, maar ik ga elke week naar de lidl en heb aan 50 euro genoeg. Met 2 volwassenen en een dreumes. Maar ik moet zeggen dat wij ook enkel kraanwater, melk, koffie of thee drinken.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik denk dat die site ging over wat je in de horeca aanbied.

3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.851
    5.606
    113
    €50,- per week voor 3 personen? Dat is wel heel weinig. Wil je je boodschappenlijstje eens delen?
    Ik probeer het avondeten voor ongeveer €5,- per avond te doen ( 4 personen) en dat is al lastig. Dat is dan €35,-. Dan zou ik maar €15,- overhouden voor koffie, thee, fruit, ontbijt en lunch.
    Dus als je je geheim wilt delen. Graag! Ik zoek nog tips.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik maak van 500 gram 4 ballen, en eet er dan 1. Dus 125 gram gehakt. Is ruim voldoende vlees.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik keek voor de grap even hoe groot de gehaktballen bij de ah zijn. Die zijn 100 gram per stuk. Als je er dan 3 eet.

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik draai van 500 gram ongeveer 3 ballen... nee grapje ;)

Ik draai er van 500 gram een stuk of 10 a 12..

sprits en tuc vinden dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zijn idd kleine balletjes

8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja.. gewone gehaktballen voor mij haha. Daarom was ik al zo verbaasd dat 2 a 3 ballen zo erg is haha. Is dan nog zo’n 100 a 150 gram vlees. Dus daarom vind ik 200gram per week gewoon weinig. Maar opzich vond ik het zelf wel mee vallen haha.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O ja, dan is 3 niet veel :roflmao: Dan heb ik niks gezegd!! ;):thumup::D

Malbec vindt dit leuk.
  10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    @Malbec zulke ballen draai ik ook.
    Mijn man had liever grote ballen, tot hij die 1 keer gemaakt had. Kleintjes zijn toch lekkerder. Vooral de korst.

Malbec vindt dit leuk.
  11. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Vlees doen wij een kilo gehakt in 4 porties in de vriezer. Dan kunnen we er met z'n 3en 4x van eten, soms wel vaker, als we bijv pasta eten, want ik kook altijd te veel wat ik dan weer invries en we dus nog een keer van kunnen eten

12. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Even denken de standaard dingen:
    Brood hebben we vaak van het 25ct schap of het 99ct brood. We eten 6 broden per week. 1 kaas 1 gekookte worst en 1 leverworst. 1 kuipje margarine per week. Soms wat extra broodbeleg. Vaak koken we voor 5x avondeten en doen we 2x kliekjes uit de vriezer:
    Soms koop ik een krop sla en dan wat voor erdoor en dan heb ik al 2 maaltijden. Een grote zak boerenkool, rookworst erbij wat aardappelen en dan kunnen we er ook vaak 2x van eten. (1x in de vriezer) meestal die week dan ook nog zak wortels en wat uien en hutspot is gemaakt. Ook 2x eten. Rest van de uien, gehakt erbij en hachee, hups weer 2x eten.
    pannekoeken, kost geen donder beetje bloem melk en ei.
    Rode kool, zak appels erdoor en we hebben 5 maaltijden, vaak eten we daar niet eens vlees bij.
    Vaak koop ik een kilo gehakt en verdeel ik dat in de vriezer al in 4 stuks. Dus kunnen we 4 maaltijden mee toe. Ik heb een gigantische vriezer dus als er vlees in aanbieding is dan gaat daar veel in.
    Fruit is meestal 10 bananen en bak kiwi en langs de weg halen we appels en peren. M drinkt ongeveer 3l melk per week. Verder drinken wij voornamelijk water.
    Dat zijn de standaard dingen.
    Dan natuurlijk af en toe waspoeder, schoonmaakmiddel, wc papier etc. Maar eigelijk zitten we zo goed als altijd onder de 50 euro. Vorige maand kon je via de lidlapp sparen voor gratis boodschappen. En als je dan de 250 euro haalde was je volgende bonnetje 5%korting. Het kwam toevallig uit dat de maand 5x weekboodschappen had en ik kwam net aan op de 250 euro.
    Maar onze boodschappen zijn eigenlijk voor 2 personen. M valt niet echt op ofzo in de hoeveelheden wat hij eet, behalve in het fruit dan

13. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Ik ook niet. Niet te eten:| maar daar in tegen durf ik prima 300 of 500gram biefstuk op één avond weg te eten hoor:roflmao: maar ik eet ook avonden zonder vlees. Da's dan weer in verhouding:p

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.946
    19.115
    113
    Vrouw
    En is die 50 euro van moeten omdat het budget beperkter is of is dit gewoon wat jullie graag eten en waar jullie tevreden mee zijn?

15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.814
    7.459
    113
    Vrouw
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar @Striae! Vind het iig knap dat jullie zo uitkomen.

Hier zitten we tussen 400 en 500 euro per maand denk ik, voor twee lange (dus veel moeten eten-de) volwassenen, een kleuter en peuter. Vooral fruit vind ik relatief duur. Omdat het niet hoeft, letten we niet in het bijzonder op aanbiedingen. Ik hield het bij tot ik zwanger en doodmoe was in april van dit jaar. Misschien pak ik het ooit nog eens op;)

16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik draai van een kilo 7 ballen.

17. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wel een handig topic dit. Ik doe al vrij zuinig boodschappen maar ik vind het altijd leuk en handig om meer tips te lezen om het nog goedkoper en beter te doen.
    Moet zeggen dat ik wel een hoop heb opgepikt qua hoeveelheden van vlees. Nu aten wij al veel minder vlees en vrij veel vegetarisch maar ik moet bekennen dat ik nooit echt had gelet op gewicht. Nav dit topic ga ik daar zeker is opletten. b.v. 1 kipfilet voor een pan nasi.
    Ik kom zelf uit een vleesgezin en bij mijn ouders zou dat dus echt veel te weinig zijn.
    Mijn man vind het wel best, zolang de maaltijd hem maar goed vult.

18. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.851
    5.606
    113
    Dank voor je uitgebreide reactie. Valt me op dat jullie dan veel kleinere eters zijn dan ons gezin. Met een zak boerenkool van 500 gram en wat aardappelen eten wij 1 dag en dan gaat daar vaak nog een krop sla met komkommer en tomaatjes bij op. Dat zijn bij jullie dan al 4 maaltijden en bij ons dus 1. Dan snap ik het verschil in boodschappenbudget ;)

Shay25 en Striae vinden dit leuk.
  19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.508
    4.349
    113
    Vrouw
    Ik heb elke week zo’n €120 bij de AH, €10 bakker en meestal nog €20 bij de Aldi (de extraatjes/vergeten/extra groente ofzo) die zit hier vlakbij. Dus €150 per week met zijn drieën. Ik hoef nergens op te letten, maar ik zou het ook zeker met €100 per week kunnen redden. Bij ons is het echt het lekkere/luxere eten. Biologisch vlees en regelmatig vis. Wij drinken bijna geen frisdrank, wel vruchtensap of en siroop (hoera voor de bonus). Verder veel water, thee en koffie (en momenteel wijn ;)).

Ik zou ook echt niet blij worden van boerenkool, hutspot, rode kool etc...
    Als het niet anders is, dan is het niet anders, maar ik zou niet graag willen besparen op mijn boodschappen.

20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.508
    4.349
    113
    Vrouw
    Ik zou van 300 gr gehakt 3 ballen draaien, maar daar is mijn man het niet mee eens. Maar aangezien mijn man de gehaktballen maakt hier (ik vind dat zo vreselijk goor om te doen!), zijn het 4 ballen op 500 gr gehakt. En dan eet hij er één bij het avondeten en één op brood de volgende dag.

Deel Deze Pagina