Boodschappen budget, mijn goede voornemen voor 2021

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Wauw! Respect!

Ik heb alleen al elke week voor minimaal 50 euro bij de groentenboer aan groenten en fruit. Wij zitten rond de 200 euro per week. Nu hoeven we ook niet per se minder omdat het budget er gewoon is, zou voor mij erg lastig zijn om zo sober te eten. Maar wij zijn misschien ook verwend en ook zo opgegroeid, bij ons thuis was altijd alles er qua voorraad (bij mij thuis dan, bij mijn man niet, maar die is niet in NL opgegroeid...). Het zou best wel wat minder mogen maar ik vind het heel vervelend om nee te zeggen, als bezoek cola wil, een koekje, gintonic, wijn, koffie, ijsje, blijven eten, het kan altijd allemaal!

Daarbij eten we alles vers, minimaal scharrel qua vlees en hou ik ook gewoon van luxe eten en drink ik graag een wijntje. Ik eet graag frambozen bijvoorbeeld, ook in de winter als ze 4 euro een bakje kosten :D.

Youtan en Marsepein vinden dit leuk.
  2. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Het is ontstaan door een beperkt budget. Maar momenteel zitten we ruim in het geld en bevalt het nog steeds. We eten wat we lekker vinden en heel eerlijk zou ik niet eens weten wat ik nog meer zou moeten kopen

Vitamientjuh, hummeltje5, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ja dat is wel flink meer. En ik dacht dat wij veel aten haha

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier nemen man en zoon de dag erna ook de overgebleven ballen mee op brood of ik braad ze half en vries er 3 of 4 in voor de volgende keer.

Neuzeke vindt dit leuk.
  5. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Wij hebben ook altijd een fles cola, sinas en een pak koekjes en een pak vruchtensap in huis voor als er visite komt. Zelf hebben we er vaak geen behoefte aan en tegen einde houdbaarheid eten/drinken we het dan toch maar op.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.683
    8.423
    113
    Vrouw
    Ik vind het knap. Ons budget is flink omhoog gegaan en de boodschappen groeide vanzelf mee. Zo strak als dat ik toen de lijntjes aangehouden heb zou ik niet willen als het niet nodig is. Maar het zou wel even wat minder kunnen. Toen waren we ook tevreden met wat we hadden.

7. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik denk dat het ook erg scheelt dat ik maar 1x per week naar de winkel ga en alleen hetgeen van mijn lijstje koop. Ik denk dat wanneer je elke dag zou gaan je al veel meer koopt en veel meer geld uitgeeft

Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.683
    8.423
    113
    Vrouw
    Elke dag is indd niet handig. Maar het lukt mij niet om een weekmenu te bestellen waarbij alles dan ook daadwerkelijk houdbaar is op de dag dat het gegeten zou worden. Als ik gok op een houdbaarheid van 4 dagen dan klopt dat meestal. Ik ben zelf totaal geen fan van diepvries en mijn kinderen krijgen elke schooldag fruit mee. Het is denk ik vooral de mindset. Als die echt de juiste richting op staat dan kan je prima de supermarkt uitlopen met 1 komkommer als dat was wat je zou gaan halen. In de winkel sneuvel ik vooral op de non food items.

9. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Wij eten begin van de week hetgene wat als 1e op moet. Een zak verse boerenkool of spinazie kan bijv ook gerust nog even in de vriezer. Fruit eten we begin van de week vooral bananen en kiwi en eind van de week appels en peren.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.683
    8.423
    113
    Vrouw
    Dat van het fruit ga ik onthouden. Ik doe nu vooral mandarijnen en bananen. Van dat laatste weet je nooit hoe rijp je ze binnen krijgt. De ene keer moeten ze gelijk op en de andere keer moet je nog een paar dagen wachten.

Groente en vlees durf ik meestal niet in de vriezer te leggen. Behalve dat ik de meeste dingen niet weg geslikt krijg, vergeet ik het ook op tijd uit de vriezer te halen. Als ik de boodschappen terug kan brengen tot 50 euro per keer dan zitten we aan 100 euro wat voor vijf denk ik best een net bedrag is.

11. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Hier ook niet, behalve verwerkt in een recept (bijv in de soep) maar zo los, nooit.

citroenrasp vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.236
    12.252
    113
    Wij gaan vanaf het nieuwe jaar weer met weekmenu’s van Sonja Bakker werken, dan hoop ik meer structuur te krijgen, minder geld uit te geven en af te vallen:D (is eerder ook al heel goed gegaan, dus we gaan ervoor!)

citroenrasp vindt dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.659
    22.108
    113
    Ook wij hebben lang van rond de 50 euro per week boodschappen gedaan. In ons geval was dat destijds noodzaak. Hoe deden we dat? Veel plantaardige maaltijden, bijna alles zelf maken. Voornamelijk water drinken, ik drink daarbij soms nog thee en mijn man koffie. Aanbiedingen, seizoensgebonden groenten/fruit, vooral met basisingrediënten koken. Direct groenten kopen bij boeren/mee bij de molen Etc.
    Op brood bv plakjes komkommer/tomaat, ei of fruit als beleg. Gezonder en duur beleg hoeft dan niet meer (al maak ik bepaalde soorten beleg gewoon zelf).
    En dingen als hutspot aten wij nooit hoor ;) überhaupt weinig avg. Groenten uit blik ook niet, behalve mais.

Nu besteden we nog steeds rond de 50 euro per week, maar dat is niet te vergelijken omdat de prijzen anders liggen dan in NL. Veel dingen zijn goedkoper maar er zijn ook weer dingen die duurder zijn.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wordt van die hollandse pot wel enorm blij, maar 1 a 2 max per week. En dan met veel variatie in andere gerechten.
    Bovendien koop ik hier bijvoorbeeld 9 paprika's, 5 komkommers, zakje worteltjes en 2 emmers snoeptomaatjes en dat is enkel als tussendoortje:roflmao:
    Dan hebben we dus nog geen groenten voor het avondeten.
    Fruit ook zo:
    Gele kiwi, groene kiwi, appel, peer, blauwe bessen, mandarijnen, sinaasappels (om te persen en te eten) mango, ananas. In de zomer perzik, nectarine, aardbeien etc. Met al dat ben ik al tientjes kwijt.
    En wij houden ook wel van iets lekkers aan kaasjes, tapas etc.

Youtan en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd hoe een krop sla met iets er door 2 maaltijden is?

Vitamientjuh, suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.047
    1.679
    113
    Vrouw
    Dat vroeg ik mij ook af...

Iets anders: ik las net iemand die verse spinazie in de vriezer doet. Werkt dat echt?
    Ik had een grote zak om spinazie salade te maken voor de feestdagen. Maar ik heb nog zowat de helft over.
    En aangezien ik al 2 keer die salade op heb, heb ik geen zin om morgen weer spinazie te eten...

17. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier zijn we trouwens gemiddeld zo'n 100 euro per week kwijt. (2 volwassenen en 2 kinderen) Maar het verschilt. De ene week 80 en de andere week 120. Het ligt eraan wat er op is uit de voorraadkast. Ik heb een flinke voorraad moet ik zeggen maar dat probeer ik wel zo te houden. We hebben een periode gehad waar het best moeilijk was en toen heeft onze voorraad ons gered.
    Overigens eten wij zelden iets 2 dagen achter elkaar, vaak omdat er gewoon niet genoeg over is. Dingen als macaroni, of bonenschotel vinden man en zoon dusdanig lekker dat het zo goed als op gaat.
    Ik denk dat wij nog meer kunnen besparen door minder vlees in dat soort gerechten te doen en dat ik meer groenten ook zelf ga snijden ipv die zakjes.

18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.243
    1.879
    113
    Wij eten 5 dagen in de week groente en aardappelen met vlees.
    Maar hebben ook wel potten groente.

Ons lijstje van een week standaard.
    2x koffie pass.
    1x suikerklontjes.
    2x koffiemelk
    5 pakken vlees max €3 per stuk.
    3 potten groente.
    3 verse groentes.
    6 pakken koekjes of snoepjes.
    3 brood.
    2 pakken beleg.
    1 melk 2liter
    En 1 x per week eten wij nasi of macaroni (vlees 300g 500g groente en zakje)
    En 1 x per week patatjes.

En de anderen hier beneden eens in de zoveel tijd.
    Elke week neem ik iets van dit mee.
    wc papier.
    Keukenrollen.
    Patat / frikandellen.
    Frituurvet.
    Boterham zakjes.
    Wc blok/eend.
    Pakjes drinken school.
    ....
    En omdat je standaard dingen hebt neem je grotere aantallen mee met aanbiedingen.

Miss ook een idee een kijken wat je altijd wel hebt en dan de bij zaken verdelen.
    Vind het wel tof van je om eerlijk te zijn met frisdrank dan het veel is eten wij nu wel.

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.659
    22.108
    113
    Ja hoor, doe ik ook vaak. Hier bestaat dat nl niet kant en klaar in diepvriesvorm.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Nou ja sowieso. Wij kunnen met 5 man echt niet 2x eten van 500 gram boerenkool, dan krijg je ook nooit genoeg groente binnen. Wij gebruiken wel eens 2 zakken.

Deel Deze Pagina