Als wij sla eten gaan daar nog allerlei dingen doorheen. Geraspte wortel, venkel, tomaten etc. Ligt ook wel aan de grootte van de krop sla (en aan het seizoen), maar als ik zoiets maak heb ik zeker wel genoeg voor 2 dagen bij bv een kom linzensoep. En dat vind ik een prima volwaardige maaltijd.
O ik maak ook wel maaltijdsalades hoor en zeker zoals jij met soep erbij, prima maaltijd. Maar degene waar ik op reageerde doet dat allemaal voor 50 euro per week. Dus heb het idee dat ze er iets anders onder verstaat.
Zoals ik al aangaf hebben wij ook lang van zo'n budget geleefd en naar mijn ervaring kan het wel, gezond eten met een klein budget. Weliswaar met creativiteit en met meer inspanning dan bij een hoger budget, maar het kan zeker. En een keertje iets minder groenten lijkt mij ook geen ramp... Ik heb persoonlijk liever dat dan pannenkoeken als avondeten. Al aten wij altijd meer dan genoeg groenten hoor, ik zou zelf ook geen krop sla verdelen onder 2 dagen als het verder met alleen aardappelen erbij (oid) is. Dus bespaarde ik liever op vlees, drinken en andere luxeproducten ipv op groenten. Het is dus niet zo dat je met 50 euro niet genoeg groenten kan kopen, maar je moet wel keuzes maken.
Goed om te weten! Het wordt dan niet nat en papperig als je het ontdooit? Dat heb ik weleens met boontjes gehad, was echt niet te eten
Ik ontdooi het nooit maar doe het gewoon bevroren in het gerecht. Voor salades e.d gebruik ik eigenlijk alleen vers gekochte spinazie, voordat het in de vriezer gaat.
Hmm oké, dus in de vriezer en daarna door de salade gaat misschien niet werken. Dan moet ik maar even een ander recept verzinnen.
Nee dat gaat niet werken! Wel door curry e.d. Als ik verse spinazie over heb die op moet maar ik er soep van en vries dat dan evt in.
@GossipGirlxoxo hier bij de slager kun je de vleeswaren ook vacuum verpakt meenemen dan kun je het langer bewaren. Dan kun je die eind vd week open maken maar heb je wel verse vleeswaren.
Maar wij zijn dus met zn 2 en kunnen er dus 2x van eten, dus is dat niet gek. M eet nog zo weinig dat die niet mee te rekenen is
Nee hoor er gaat gewoon tomaat komkommer, wortel, bosui en vlees doorheen. Meestal kip. En ja ook dat kan allemaal voor 50 euro per week als je maar goed kijkt wat je haalt en waar
Ik doe boodschappen bij de lidl, en check aanbiedingen bij de nettorama en ah als die voordeligee uitvallen. Maar voor groente en fruit zit ik elke week al aan zeker 40 euro.
Ik vind het ook echt knap. Enige waar ik eventueel nog wat op zou kunnen besparen is normale tomaten te kopen ipv de emmertjes snoeptomaten. Ik heb aan fruit; 2 trossen bananen 2 netten mandarijnen 1 kilo appels 1 bakje peren 1 bakje aardbeien ( als het aan zoon ligt, heeft hij dagelijks een bak haha ) En dan vul ik nog wat aan met mango, druiven, bessen ect ect. Net wat in de aanbieding is. Wat betreft rauwkost. 4/6 puntpaprika’s 3 komkommers 1/2 emmertjes met snoeptomaten ( gaat niet altijd op, dus dan die week erop eentje minder ) 1 zakje wortels En dan nog gewoon de groente erbij voor het avondeten haha. Ik zit met 3 personen tussen de €120-€150 per week. Incl schoonmaakartikelen en wasmiddel, excl verzorgingsproducten. Ik zou echt zoveel in moeten leveren als ik voor maar €50 per week boodschappen zou moeten doen, vind het echt knap. Ben alleen al ca. €15 per week bij de bakker kwijt. Heb verder niks vreemds. Af en toe een wijntje/biertje en wat lekkers voor daarbij. Niet nodig, wel lekker verder redelijk veel huismerken, sommige dingen neem ik wel een A merk. Frisdrank drinken we niet, Spa rood en aanmaaklimo. Spa rood huismerk en aanmaak wel merk.
Ik zeg ook niet dat iedereen net zo boodschappen moet gaan doen als wij, ik zeg alleen dat dit onze wekelijkse uitgaven zijn en dat ik ervan schrok dat iemand 5x zo veel uitgeeft als ik. Maar hoe groter je gezin hoe meer het gaat kosten en hoe meer je voor luxe kiest hoe duurder het word. Ik heb er gewoon lol in om zo goedkoop mogelijk te winkelen en daardoor geld over te houden voor leuke dingen. Als ik 250 per week uit ga geven aan voedsel dan kan ik geen kleding meer kopen
Je kan verse spinazie invriezen maar dan moet je ze wel blancheren en heel goed laten uitlekken en nog eens droogdeppen. En bij spinazie is dat echt maar 1-2 minuten in kokend water. Wij hadden 3 redelijk grote velden als zeg maar gewoon gezin vroeger en hadden alles vol met groenten die dan ook klaargemaakt werden voor de vriezer.