Ik gebruik altijd diepvries boerenkool (2 pakken even ontdooien en klaar) en je huis stinkt minder Vers gooi ik ook wel in de diepvries, alleen gebruik ik die voor smootie's
Ik wil hier ook wat zuiniger aan gaan doen qua boodschappen. Neem me dit steeds voor, maar na een paar weken verslapt het steeds weer wat hier wel helpt is: - een x bedrag per week pinnen voor boodschappen - bonnetjes meenemen en de bedragen in een boekje schrijven, zodat er een overzicht ontstaat - menu’s samenstellen aan de hand van de aanbiedingen - niet te vaak tussendoor naar de winkel
Ik volg even. Ik maak altijd veel te veel geld op aan boodschappen omdat ik de helft vergeet. En dan mijn man savonds even naar de winkel stuur die met van alles en nog wat thuis komt. Zelf doe ik trouwens het zelfde als ik even naar de winkel ga. Ik heb thuis laten leveren geprobeerd maar boodschappen doen is even me time. Ook nu met corona ben ik blij als ik even in mijn eentje het huis uit kan. Al is dit dan om boodschappen
Ik kan de komende maanden best veel minder uitgeven aan de boodschappen, ik heb enorme voorraden in huis van werkelijk alles. Gaat onze Jumbo een spaaractie starten waarbij je stickers kunt sparen voor een boek over het verleden van onze woonplaats. En dat is een heel mooi boek EN ik ben historicus... Denk dat de voorraaden de komende 8 weken nog niet zullen slinken Daarna ga ik 100 euro per week puur aan eten en drinken instellen, dat moet met gemak lukken. Dat is dan Jumbo, AH, slager en bakker. En een paar keer per jaar een flinke voorraad basisproducten in Duitsland halen.
Ik ben hier eigenlijk altijd wel mee bezig geweest, besparen met boodschappen Op zaterdag/zondag maak ik mijn weekmenu, gepast aan de aanbiedingen op dat moment. Welke dag eten we wat, en wat heb ik er voor nodig. Ik bestel online bij Plus en halen dat meestal op dinsdag af daar. Kost 2,50 en je zet geen stap in de winkel. Ik bestel dan voor eerste paar dagen alles, ook verse producten. Beetje inschatten tot wanneer het met verse producten kan. Op vrijdag ga ik meestal tussendoor 1x naar de winkel voor verse producten voor het weekend. Soms fiets ik nog naar andere supermarkt als daar goede aanbiedingen zijn. Scheelt hier ook een heleboel dat wij geen koffie, of alcohol drinken en roken doen we ook niet. Geen baby's meer in luiers. behalve een beginnend puber die áltijd honger heeft. Overigens kan zn zusje hem flink overtreffen kwa bunkeren grote eters hier. Kwa snaaiwerk koop ik aantal dingen en op=op. Cola op? Pak je wat anders, ga je niet dood aan voor die paar dagen hubby baalde dan vaak en wilde dan extra bestellen, maar heeft nu geleerd dat hij het beter over de week moet verdelen zodat hij het weekend niet zonder lekkere dingen zit Ook ik gebruik gewoon die knorr pakketten hoor. Ben ook geen keukenprinses helaas. Ik koop ze wel alleen als ze in de aanbieding zijn en dan 8 pakketten ofzo. Soms meer want bij aantal gerechten gebruik ik 2 pakketten ivm grote eters Wij zijn tussen de 120 en 160 kwijt per week. Dit was tussen 90 en 120, maar laatste tijd is alles zo vreselijk duur geworden, dat gaat mij niet meer lukken.
Ik gebruik ook altijd die uit de diepvries, met verse had ik altijd harde stukjes erdoor . En zo’n mega pan nodig om te koken haha. Nu 2 zakken a 40 cent voor 4 personen.
Ja en dit merk je nu ook zeker weten. Eigenlijk alles is gigantisch omhoog gegaan wat het niet makkelijker maakt. Die winkels draaien al topomzet in deze tijd en dan gooien ze de prijzen ook nog eens omhoog.
Dat viel mij ook op ja, ik bestel ook mee voor onze ouders, dus zijn de boodschappen sowieso een smak geld als je dan afrekent. Maar als ik alleen al kijk als ik alleen mijn eigen producten in het winkelmandje heb zitten sla ik al achterover. Voordeel van online is dat ik voor de sluitingstijd nog even heel kritisch de lijst door kan lopen en overbodige / impuls boodschappen er nog uit kan gooien.
Haha dat doe ik dus ook. Scheelt me vaak toch wel weer een tientje ofzo. Vaak denk je; das wel lekker, en dat ook, en dit ook wel. Maar als ik dan mn lijstje zie dan vind ik het toch teveel haha
Ja inderdaad of dan heeft m'n man er nog een zak chips in gemikt of wat anders lekkers en ik ook al, dan kan in elk geval het dubbele er weer uit En ik doe dat ook bewust 's avonds net na het eten als ik geen lekkere trek heb
Qua boodschappen, pff blijft altijd wel een ding. Ik ben prima in het instellen en handhaven van budgetten. Het is maar net of ik het ook wíl. In lockdown tijd heb ik gewoon geen zin om echt op te letten en zeker nu ik zwanger ben, gooi ik vooral in de mand waar ik op dat moment zin in heb en kies ik ook eerder voor gemak (bijv voorgesneden groente of een keer een kant en klare maaltijdsalade). Als richtlijn houd ik aan: Ons weekbudget is ong. 300 euro. Daarvan wil ik ongeveer 100 euro uitgeven aan boodschappen voor doordeweeks. Ook straks voor 4 man moet dit lukken. Ik bestel de boodschappen altijd (hebben een bezorgbundel en kunnen onbeperkt laten bezorgen, doen dit vaak op di en vr). Luiers en toiletpapier niet meegeteld overigens. En ik spaar koopzegels dus dat is ook zeker elke maand wel een vol boekje. Ik laat het lekker staan tot ik een paar honderd euro heb en daar doen we dan wat leuks mee. Dan houden we dus ong 200 euro over voor het weekend (buiten de deur eten, of uitgebreide borrelplank thuis, uitgebreid koken, weekend boodschappen). In de praktijk is die verdeling natuurlijk niet zo strikt en geven we meer uit aan boodschappen. Met kerst bijv heb ik voor 250 euro boodschappen gedaan en de overige 50 euro is op gegaan aan wat kleding voor de jongste. Maar we blijven wel altijd binnen de 300 euro, dat lukt met gemak. Zeker als je af en toe wat aanbiedingen mee pakt en dingen invriest. Ik kies bewust voor bepaalde A-merken (koffie, brood, chocolade en wel meer dingen) maar ook bewust voor huismerken (vaak de voorraadkast-dingen, keukenrol, schoonmaakdoekjes, melk etc). Kapperbezoekjes en extra dingen doen we allemaal binnen het budget. Maar zoals ik al zei, er zijn wel dingen uitgezonderd: - luiers en toiletpapier - tanken - telefoonrekeningen enzo - het inwisselen van de koopzegelboekjes: daar doen we wat leuks mee. Maargoed, momenteel gaat denk ik wel 300 euro per week op aan boodschappen hoor. Ik ben zwanger zo besluiteloos als wat met eten, heb ook weinig zin om te koken, in de lockdown kunnen we toch verder niks doen en we geven momenteel naast boodschappen gewoon ook heel weinig uit...
Aanvullende opmerking: boodschappen zijn ook gewoon duur hoor. Als ik kijk dat je voor een paar essentiële dingen al gauw 70 euro kwijt bent..
Laatste aanvulling: bestel alles online. Dit bespaart mij zo veel geld dan wanneer ik om de dag naar de winkel ga. Want dan kom ik om de dag echt thuis met een kar van 100 euro. Dan doe ik impuls aankopen en omdat ik het niet hoef te laten omdat ik het financieel niet kan missen, heb ik ook geen reden meer om heel erg op te letten. Het is echt een kwestie van niet te veel geld uit WILLEN geven. Ik ben trouwens wel geschrokken van 120 euro per week aan frisdrank. wij drinken hier echt enkel water, thee, koffie, spa rood, appelsap en af en toe een keer een fles tonic of cola. 120 euro aan wijn had ik dan nog kunnen begrijpen
Gek genoeg ben ik dus helemaal niet goedkoper uit wanneer ik online bestel. Komt misschien ook omdat ik bij de Jumbo in de anti/verspilbak gluur en dan vaak vlees meeneem wat direct de vriezer in gaat.
Deze week weer gewoon €170. Huppatee.. zit wel bier en hapjes bij en olliebollen van de bakker. Blijf €50 per week echt heel knap vinden!
Hier ook een pak meer deze week. Ik heb voor 2 dagen eten mijn weekbudget van anders er door gejaagd.