Ahja hier was het enkel eten voor vandaag en morgen . Maja we zijn ook wel met 5 dus als je dan wat extras koopt (hapjes, dessertje, lekker wijntje, kinder champagne,....) zit je al snel aan een flink bedrag. Ah ik bekijk het zo, we hebben al onze bestellingen bij de traiteur afgezegd en dat ging al dik 240 euro zijn, dus we zijn nog goedkoop uit nu .
Ook die vergeet ik, of ik vergeet er dingen op te schrijven. Ik heb ptss klachten en drukte is een trigger net als piepjes van een kassa. Maar als ik geen boodschappen meer doe. Voer dat mijn angst juist weer omdat de stap het wel te doen steeds groter wordt.
Ik vergeet ook altijd mijn lijstje. Maar vergeet niet wat ik omschreef dus het kan best zonder Mss in uw gsm opstellen? Of vergeet je die ook?
Mijn man herinnerd me er nu aan. Stellen hem samen op en stop hem in mijn zak met een pen om af te strepen. Werkt wel. Alleen waren er een aantal dingen niet. Waar voor naar een anderen winkel moest waar door ik uit eindelijk nog één ding vergeten ben. Maar al stukken beter als anders.
Hier geen ptss oid, maar herken het wel. Ik kan simpelweg ook niet meer rustig nadenken als ik een drukke winkel loop. Krijg het niet voor elkaar en vergeet altijd wel iets. Als ik wel een lijstje heb ook. Ik lees en 1 gang verderop weet ik niet meer wat ik ook alweer moest hebben.
Dat heb ik dus in de AH.. Daar loopt iederen zo chaotisch door elkaar. In de winkel waar ik anders ga, loop je gewoon rij na rij door en loopt iedereen zo goed als in dezelfde richting als een treintje. Ik maak mijn lijstje dan ook op volgorde van de rijen. Maar in de AH lukt het mij niet. Ik ga daar niet zo vaak en ook veel zaken die ik niet ken of weet staan en dan ben ik vertrokken.
Jep, ook wij besparen flink op de wijntjes en borrels buiten de deur . Toch gaat het allemaal op de een of andere manier op ik weet niet eens precies waaraan, haha!
Snap ik. Mijn man maakt vaak een lijstje, maar die vind het dus raar dat ik dat wil op winkelvolgorde, wat ik dus heel logisch vind.
Ik maak inderdaad ook altijd mijn lijstje op winkelvolgorde, anders sta je continu je hele lijstje af te zoeken of je nog wat moet hebben. Dan ga ik ook dingen vergeten ondanks mijn lijstje. Maar ik maak ook altijd zelf het lijstje. Wel schrijven we beiden door de week heen dingen op het lijstje erbij als er iets op is. Dat vul ik ‘s avonds voor ik boodschappen doe aan met alle andere zaken. Dat is dan allemaal door elkaar, want dan schrijf ik bijvoorbeeld ook eerst per maaltijd op wat ik nodig heb. Maar op het eind maak ik daar dan een net lijstje in volgorde van de winkel van.
Ik ben al een stuk ontspannender met een zelfscan ding. En dan op mijn gemak, ik ben zo iemand waar anderen zich aan ergeren. Maar anders weet ik het gewoon niet meer, sta als een oud mutsje alles door te krassen
Ben dus niet de enige die vanalles vergeet mijn man noemt mij een lopende zeef. Ik vergeet eigenlijk áltijd wel iets. Krijg gewoon halve blackout in de winkel man. Heb altijd wel lijstjes gemaakt, maar óf ik vergeet die mee t nemen, óf heb niet alles genoteerd. Gebruikt nu zo'n boodschappen app. Kan je simpel afstrepen. Maar idd in appie is het zo chaotisch vaak, dag ik zsm daar weg wil en daardoor dus dingen vergeet. Tis wat he, die boodschappen
Ja ik ook! Ik schrijf eerst alles op (vaak over meerdere dagen) envlak voordat ik ga maak ik er een volgorde lijstje van. Grappig dat meer dat doen
Papieren lijstjes is drama doe ik niet meer die vergeet ik mee te nemen dan. Als ik na de appie ga dan selecteer ik alles in de appie app en als in kar ligt haal ik het er van af, ook zo bij de jumbo. Enige wat mis gaat is het laatste artikel erop.. dat onthoud ik wel... nee dat doe ik niet haha..
Wij hebben een app waar boodschappenlijstjes en verlanglijstjes in staan, die kunnen we allebei aanvullen en je kan ook de volgorde aanpassen, ideaal. Maar ik kom haast niet meer in een supermarkt, bestel alles online.
Wij hebben tegenwoordig een bedrijf in dronten en elke donderdag en vrijdag kan je daar goedkoop groente en fruit halen. 10 kg groente of fruit voor 10 euro, 5 kg aardappelen voor 4 euro, 3 kilo uien 3 euro. Daar haal ik nu mijn fruit. Groentes heb ik nog van de moestuin en ik heb geen flauw idee wat ik met de venkel en champignons en andere groente, die ik niet lust, aan moet. Aardappelen heb ik weer besteld, nu 15 kg voor 7,50. Komen allemaal bij de boer vandaan, of van een tussenhandelaar die normaliter verkoopt aan restaurants etc.