Boodschappen budget, mijn goede voornemen voor 2021

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    De app family wall is hier handig voor. Kan je lijstjes en boodschappenlijstjes in zetten en dingen die je gepakt hebt meteen afvinken.

Lijstje kan je delen met mensen in je groep die je aangemaakt hebt. Bijv kinderen/man.
    Hetzelfde met de agenda.

MamaChantal vindt dit leuk.
  2. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Hier ook een wandelende zeef als het om boodschappen gaat :roflmao: Vooral als het te druk is in de supermarkt dan vergeet ik makkelijk de helft :oops:

We willen ook wat meer nu gaan letten op ons boodschappen budget.. Maar met me vriend is dat best lastig die drinkt gemakkelijk een fles frisdrank op een dag en als ik week boodschappen zou doen en neem lekkere dingen voor hem mee is het al in 3 of 4 dagen op dus zit ie de rest van de week zonder :roflmao:

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.562
    8.527
    113
    Als ik geen tijd had voor een boodschappenlijstje maken dan trok ik de koelkastdeur open, even een foto maken, idem bij fruitschaal en voorraadkast.
    Als ik dan in de winkel stond, dan kon ik altijd even in de winkel 'in de koelkast' kijken om te voorkomen dat ik bijv. met het dubbele aantal pakken melk zit of veel te veel fruit mee neem.

Edit: tegenwoordig bestel ik bijna altijd alles online.

bloemetje1, Marsepein, nicole18 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Komende week is het weer ‘hamsteren’ bij AH. (veel 1+1, o.a. ook op wasverzachter, shampoo, tandpasta, deo, etc) Bij zulke aanbiedingen sla ik meestal wel even in.

lidu1 vindt dit leuk.
  5. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    En hoe gaat het tot nu toe?

Zulema vindt dit leuk.
  6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.562
    8.527
    113
    Ben niet TS :D maar om mijn boodschappen eens goed in beeld te krijgen zet ik momenteel alle bonnetjes in Excel, hoop aan het eind van de maand een beetje inzicht te hebben en dat ik dan ook kan kijken waar er naar mijn/onze mening teveel geld naar uit gaat.

lidu1 vindt dit leuk.
  7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.562
    8.527
    113
    Oh en wat betreft dure boodschappen, ik kwam laatst in mijn mailbox een oude digitale Jumbo bon tegen, 2,5 jaar oud ofzo?
    En meest schokkende stijging was de prijs van eieren.
    Verder viel het me echt hard mee als ik het naast de prijzen van nu neerlegde!
    Terwijl ik echt het gevoel had/heb dat alles duurder is geworden :confused:

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.480
    113
    Eieren zijn heel duur. Wij halen eieren bij de boer. Kosten 1.25 voor 10. Dezelfde eieren van die boer kosten in de supermarkt 2.69. Scheelt meer dan de helft dus en gegarandeerd vers.

9. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ben ook heel benieuwd of het een beetje lukt qua budget.

10. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij halen daarom eieren bij de Turkse supermarkt. 30 eieren voor 3,75 (zelfde als bij jullie boer dus). 30 klinkt veel, maar dat gaat echt wel op binnen 1,5 week.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.480
    113
    Oh ja hier ook. Haal altijd minimaal 3 a 4 dozen. Met 5 man gaat dat snel.

12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik haal elke donderdag eieren bij de vomar. 1,49 voor 20 stuks. Hier gaan de eieren ook mega hard dus.

13. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier 4, maar vandaag bijvoorbeeld al 4 eieren gebruikt (broodje ei en een gekookt eitje). Gisteren 4 eieren bij de nasi ipv kipsate. Weekend vaak wel paar broodjes ei :rolleyes: Dan ben je er zo doorheen inderdaad.

On topic
    Mijn “ultieme” bespaartip is zelf maken/koken, vooruit plannen, aanbiedingen in de gaten houden en minder vlees eten. En daarmee bedoel ik bijvoorbeeld ook bepaalde broodjes zelf bakken (naanbrood, pita, worstenbroodjes), zelf je sausjes maken (bechamel, kaassaus, kerriesaus, etc).

Ik heb standaard heel veel kruiden in huis, veel pakken bloem, zelfrijzend bakmeel, gist, suiker, olie, yoghurt, tomatenblokjes, fritto, uien, knoflook, melk en ketjap/soja. Hiermee kan ik al zoveel gerechten maken zonder pakjes en zakjes en bespaar daar al behoorlijk op. Verder gebruikte ik afgelopen jaar al minder vlees en dat wil ik dit jaar verder doortrekken.
    Meestal kan ik de boodschappen doen voor gemiddeld 100,- per week (exclusief drogisterij).

Neuzeke en Poolvos vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.661
    22.112
    113
    Wij halen 60 eieren per keer (zonder doos) en daar doen we zo'n 3 weken a 1 maand mee. Eieren gaan ook best hard hier, ivm beperkte vleesconsumptie eten we sowieso gemiddeld 2x per week een eiergerecht. En verder soms op een broodje, in allerhande baksels e.d. Die 60 eieren kosten omgerekend 5 euro.

15. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met het nieuwe budget:thumup:

16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik haak hier nog even rijkelijk laat op in ;)

Ik volg nu de 300kronen (€30) weken van de Zweedse diëtist/foodblogger Hanna Olvenmark. Haar boek is ook vertaald naar het Nederlands (met de verschrikkelijke titel “vegetarisch voor een prikkie” in het Zweeds is de titel €1/portie) en echt heel erg inspirerend! Serieus een aanrader wat mij betreft - dus leuk om eens te checken of de bieb ‘m heeft (of zijn die nu ook dicht? :o:)
    Enfin.
    Haar recepten zijn altijd goedkoop, voedzaam en de hele week kun je dus inkopen voor €30 (Nederland is écht niet duurder dan Zweden) en dan heb je 7x avondeten voor 3-4 personen. Ook zijn de maaltijden allemaal klimaat-vriendelijk.
    Ik had de boeken eigenlijk gekocht om eens wat meer inspiratie op te doen voor vegetarische gerechten die niet altijd vleesvervangers hebben. Maar ik ben als ik haar week volg dus niet veel meer geld kwijt, omdat onze kinderen op school ontbijten, fruit krijgen, lunchen en zelfs ‘s middags nog een boterham gevoerd worden.
    Met luiers en verzorgingsproducten en wat extra’s in het weekend enz enz wel ietsje meer dan €50. Zeker als ik een weekend niet zelf m’n broodjes bak :cool:

citroenrasp vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.947
    19.123
    113
    Vrouw
    En kan je eens een voorbeeld geven van een receptje?

@GossipGirlxoxo hoe gaat het met uw budget?

18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik wil later wel eens wat uittypen; maar je kunt alvast plaatjes kijken op undertian.com of haar instagram ;)

Neuzeke vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.947
    19.123
    113
    Vrouw
    Ik zag het al in het andere topic :thumup:

Poolvos vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Gaat super super goed!! Heb een apparte boodschappen rekening geopend en ben op 1 januari daarmee begonnen. Stort elke week €225 op die rekening en ik heb (op deze week na) elke week geld over gehouden. Varierend van €70 tot €35 per week. Dus gaat super goed al zeg ik het zelf. Deze week ben ik €10 over mijn budget heen gegaan maar er waren veel houdbare artikelen die ik gebruik in de bonus. Twijfel of ik elke maand eind van de maand het bedrag wat ik over heb gehouden door stort naar de spaarrekening of dat ik het laat staan voor als er dingen in de aanbieding zijn zodat ik groot in kan kopen / of als er eens een duurdere week is. Ik kijk dit in ieder geval even 3 maanden aan en als blijkt dat ik elke maand minimaal bijvoorbeeld €150 over houd dan ga ik het weekbedrag naar beneden bijstellen.

Deel Deze Pagina