De truc is denk ik om het ook niet precies na te willen maken, die pakjes zijn veel te zout en met toegevoegde suikers. Als je een simpel recept van bijvoorbeeld Jamie Oliver opzoekt om taco’s te vullen... dan is dat in het begin misschien even wennen en je kinderen vinden het ongetwijfeld de eerste 25x smerig... maar uiteindelijk zullen je portemonnee en je bloeddruk en je dijen er blij van worden
Die pakken van Knorr zijn regelmatig in de 50% aanbieding. Ik heb daar een tijdje terug nog een vak van ingeslagen toen ze zakte naar een euro per pak (xxl). Brood van de bakker kan ook via tgtg. Maar dan moet je wel de mazzel hebben dat er voornamelijk brood in zit en niet een hoog gehalte lekkers.
Ik was nu eens aan het kijken op die wereldgerechten maar wat zit daar dan in van groenten? Of moet je groenten en vlees zelf toevoegen?
Het is voor een groot deel maar net wat je eraan toevoegt. Tegenwoordig zitten er meerdere recepten bij aangepast op hoeveelheden groentes.
Ahja dus er zit wel meer in als kruiden alleen? Want anders was dat wel heel duur en dan zou ik aanraden die AH zakjes burrito kruiden te nemen, die kosten maar 0,69 cent.
Allejemig! Ik zou me echt doodschamen als ik zoveel afval zou produceren als gezin. Kleine pakjes en blikjes zijn totaal onnodig als je het thuis drinkt. Water kun je in grote verpakkingen kopen. Cola in een 1,liiter fles blijft prima meer dan een week drinkbaar als je de dop goed op de fles draait.
In de verpakking voor de burrito's zit een zakje om aan creme fraiche toe te voegen, een kruidenmix voor door de vlees en groente en een aantal wraps. Voor de normale prijs vind ik dit veel te duur. Maar als ze een euro zijn dan vind ik het wel prima. Vooral de kruides voor de creme fraiche vind ik lekker. We hebben het toevallig vanavond op.
Ik denk dat je in jullie geval beter kan kijken naar wat je koopt en qua hoeveelheden. Jullie budget is echt hoog, maar als ik het zo lees gaat er vooral veel op aan luxe producten. Zijn die noodzakelijk of kan je ook zonder?
Maja das ook niet dagelijks dat je zo pakjes koopt. Zo 1 keer in de week, is dat nu niet een drama voor de portefeuille denk ik.
Alles waar je op kan besparen is meegenomen. Vooral met de boodschappen zijn het de kleintjes die optellen.
Dut maar ook genoeg bakkers/slagers die voordeeldagen of goede aanbiedingen hebben dus dan dat kopen. Goedkoper uit willen zijn vraagt vaak ook om verandering van eten en drinken en de hoeveelheden van die producten.
Dat moet je zelf toevoegen. Zoals de burito's die ik echt heerlijk vind. Daar voeg je volgens de verpakking zelf kip en 1 paprika aan toe. En creme fresh voor de kruidensaus om de wrap mee in de smeren. Ik voeg daar zelf ipv 1 paprika 3 paprika's aan toe (rood, geel, groen) 1 grote ui en als ik heb liggen ook wat courgette en champignons en soms wat tauge. Dus gooi er wel wat variatie van mezelf in. Bij de lasagnette net zo. Daar moet zo een italiaans groente pakket in maar daarvoor snij ik dan zeld wel groente die ik lekker vind en ook wel meer groente dan de verpakking aangeeft.
In denk dat ik ook klein zou starten @GossipGirlxoxo. En ook niet persé extreem willen besparen maar mss een beetje bewuster kopen.
Dat doodschamen doe ik dan weer niet. Maar begin het wel doodzonde te vinden van mijn portemonnee. En op weekbasis en misschien maandbasis valt het me financieel ook niet zo op maar sinds ik dingen omreken tot jaarbedrag krijg ik zwaar de behoefte te bezuinigen. Want al die 10tjes hier en daar (wat we hier in huis dus zonder nadenken over de balk smijten) zijn op jaarbasis 2 a 3 luxe vakanties voor het hele gezin.
Ik denk dat helemaal niets noodzakelijk is van de luxere producten maar wil wel nog een beetje genieten van lekker eten. Dus ipv zonder denk ik dat minderen een hele goede eerste stap zal zijn. Ipv ik noem maar wat (grof geschat) elke week 8 ons verschillend broodbeleg en 4 verschillende salades voor op brood dat ik maar 4 ons en 2 salades moet kopen en de week daarop weer de 4 andere en 2 andere salades. Dus meer afwisselen zodat eigenlijk alles altijd wel op gaat maar er alleen minder keuze is. En zo ook bij de kaasboer. Ik koop elke week 1 kilo jonge kaas. Half pond oude kaas 1 ons pestokaas 1 ons italiaanse kruidenkaas 1 ons komijnenkaas 1 ons sambal kaas En dan nog voor het weekend wat lekkere franse kaasjes en smeersels voor op een stokbroodje. Met al die smaken kaas kan ik makkelijk minderen. Dan hebben ze maar eens een week pech als het er niet is en dan is het er een week later wel weer maar is een andere kaas er weer niet.
Zo denk ik dus met alles (of dacht tot nu toe) en daardoor geef ik zo achterlijk veel uit aan boodschappen. Wat @Zonnestralen zegt het zit in de kleine dingetjes.
Gemak maakt alles duurder. Ik heb het ooit geprobeerd van 50 euro per week met een kindje maar dat lukt me echt niet. Ik doe nu boodschappen online via de appie. Met een bezorg bundel. Ben gemiddeld iets van 80 euro per week kwijt. Je ziet ook gewoon precies wat er in je mandje zit en wat het kost. Denk voor jou ook wel fijn dat je niet met de boodschappen hoeft te sjouwen. En supermarkten zijn toch ook echt wel plekken waar je gemakkelijker corona oploopt op dit moment. Denk als je echt wil besparen je moet minderen met vleeswaren en frisdrank. Ook beter voor je gezondheid
Dan zijn onze boodschappen toch erg sober als ik zo lees haha. Online bestellen heeft bij ons echt voor nog bewuster boodschappen doen gezorgd! Daarnaast heeft dit ervoor gezorgd dat ik per week een menu maak. Soms even wisselen van dagen, vanwege houdbaarheidsdatum. Zuivelproducten enz zijn altijd ruim een week houdbaar. Wat je zelf al zegt kan je enorm bezuinigen op frisdrank! En dubbele porties koken. Pastasaus maak ik bijvoorbeeld als heel ruim. Deel gaat de vriezer in en wordt of in een lasagne gebruikt of gewoon met macaroni. Verder eten wij meestal 1 gerecht dubbel in de week. Ten eerste vanwege het gemak vanwege werk, maar tegelijkertijd bespaart dit ook. Restjes dag is bijvoorbeeld ook zo een oplossing. Van oud brood maken we wentelteefjes enz. En je hebt een leuk kookboek koken zonder pakjes/zakjes als je dat leuk lijkt. Zelf geen ervaring mee, ik kook op gevoel. Maar wel positieve ervaringen over gehoord! Succes met je uitdaging! Geef jezelf de tijd en houdt het klein!
Zeker weten. Ik heb van die fases dat als ik iets lekker vind ik dat met overmaat eet of drink. Nu is het qua drinken capri sun. Koop wel 50 pakjes per week (en daarvan zal zoon er max. 10 Drinken). Begin van de corona crisis toen ik 2 maanden lang mezelf en de kinderen thuis had opgesloten en alle boodschappen online deed (incl brood en vlees) bespaarde ik gigantisch op de boodschappen. Ik bleef elke week ver onder de €200. Ik denk dat ik weer terug moet naar alles online bestellen, zo heb ik geen impuls aankopen meer, en voor de lekker dan alleen op woensdag nog mijn rondje markt in de buitenlucht. Zo hoef ik ook niet die covid broedplaats van een supermarkt meer in.
Begin van de corona crisis kookte ik ook groot om in t vriezen voor later. Dat is er toch langzaam weer uitgeslopen. Goede tip, die neem ik zeker weer mee. Want nu doe ik dat alleen nog maar met soepen en pasta sauzen.