Oh die blikjes zijn vaak per liter dubbel zo duur. Dan is het "goedkoper" om een half blik weg te gooien. Je zou het eens kunnen bekijken. Hier ben ik nu overgegaan op blikken van 250 ml (te koop in de aldi) (om andere redenen: ik wil max 1 blik per dag en op deze manier drink ik nog minder cola )
Klopt dat is prioriteiten stellen en ik vind mijn huis schoon belangrijker dan groente zelf snijden. Dat schoonmaken + die groente snijden is over mijn grens gaan dus daar maak ik de keuze om niet te snijden. Edit. Dat is bijvoorbeeld met strijken net zo een handeling. Ik kies er dus altijd voor te strijken als dochter doucht met man zodat de pijn daarna geen invloed heeft op mijn tijd voor haar omdat ze dan slaapt als ik meer pijn heb.
Dat klopt zeker, goede messen zijn echt heel belangrijk! Hier ook een foodprocessor maar die gebruik ik amper voor groenten eigenlijk. Vroeger heb ik wel eens gekke dingen gevonden in een zakje soepgroenten, dus alleen om die reden (naast dat ik zoveel mogelijk probeer plastic/verpakkingen te vermijden) al zal ik nooit meer voorgesneden groenten kopen. En de sla vind ik standaard te groot gesneden, dus zou het dan alsnog gaan snijden.
Zeker, ook een goed optie! Wij eten thuis geen vlees dus we moeten er wel goed op letten dat we aan onze voedingswaarden komen, vandaar dat we regelmatig bonen etc eten.
Zou eigenlijk met je mee moeten gaan doen! Ik geef ook belachelijk veel geld uit aan boodschappen! En ik moet teveel weggooien. Denk dan toch altijd “stel ze hebben daar zin in deze week” en dan gooi ik het toch weer in het karretje. elke week denk ik, deze week koop ik niet zoveel.. maar schrik iedere keer weer bij de kassa Gevalletje luxe probleem. Ik ga ook geen verschillende winkels af, vind boodschappen doen vreselijk dus wil zo snel mogelijk er vanaf zijn. Wat ik tegenwoordig wel doe is bijvoorbeeld een zak gekookte aardappelen helemaal schillen en koken en de dag erna bak ik de overgebleven aardappelen op. Wij eten ook vaak 1 dag macaroni en spaghetti en de dag erna bak ik dit op. Is op de dagen dat ik werk en de kids om 18uur weer op hun sport moeten zijn erg handig..
Als ik je berichten lees zit het besparen bij jou niet in het weglaten van pakjes/zakjes of groente vers gaan snijden. Jullie eten en drinken gewoon enorm luxe en ongezond. Dan wordt je boodschappenbudget niet anders als je €0,50 bespaart op de lasagnekruiden. Zes blikjes frisdrank op een avond of 50 pakjes Caprisun per week vind ik enorm veel suiker en veel afval. Als je je mindset gaat veranderen mbt gezondheid en milieu dan ga je zeker besparen. Maar dat is blijkbaar niet belangrijk voor je. Ben je je bewust van het voorbeeld wat je je kinderen geeft, ook qua milieubewustzijn?
Dat zit hier ook regelmatig tussen de bladgroenten hoor. Lieveheersbeestjes trouwens ook... Vind ik niet zo raar eerlijk gezegd. Maar haren, iewl. En mijn zus had een keer een spijker door de gesneden spinazie Genoeg gehoord dus om liever zelf te snijden.
Ik kijk altijd waar er aanbiedingen zijn. Zo heeft de dirk vaak wasmiddel spotgoedkoop. Toen Duitsland nog open was ging ik naar kleve. Allemaal houdbare shit halen en we gingen dan 2 keer per jaar en maakte er een uitje van. Zo heb ik onder andere 4 grootverpakkingen wasmiddel gehaald, kostte me serieus maar 40 euro en ik heb nu, 1 5 jaar later, nog 1 kwart pak over hahahaha. Ook shampoo, makeup, drank en wc papier etc is daar heel goedkoop. Een mascara van maxfactor kost hier 18 euro en daar maar 8 en soms zelfs nog 1+1 gratis. Noten bestel ik op denotenshop.nl. Scheelt mega veel geld en superlekkere noten. Pijnboompitten eten wij veel maar reteduur, bij denotenshop koop ik 1 kilo pijnboompitten voor 28.95. Als ik dat bij de supermarkt moet kopen ben ik 50 euro kwijt ook macadamia is er vele malen goedkoper, Hazelnoten, amandelen, walnoten etc. Allemaal vele malen goedkoper en dan praat ik niet over een paar euro maar tientallen euro's. Bij de eerste bestelling heb ik de noten besteld in plastic bakken, daarna kan je de navulverpakkingen kopen en die zijn nóg goedkoper. Tandpasta en shampoo kan je veel goedkoper halen bij action etc etc
Whaha hoe dan Nee beestjes op groente is niet vreemd, maar als je zo'n zakje koopt verwacht ik toch wel dat ik t zo in mn pan kan mieteren.
Dat soort kleine beestje vind ik ook niet erg maar dit was een hele dikke, van 1,5 cm breed en 10 cm lang... Echt heul vies
De kinderen drinken alleen water (vandaar heel veel flesjes per week, 5 pakken van 12 flesjes ongeveer). Dochter lust niets anders en zoon neemt 1 pakje capri sun per dag mee naar school en voor de rest drinkt hij ook water. Ze lusten beide geen prik.
Begin met kleine stapjes. In 1 keer alles minderen gaat niet werken, ja tijdelijk maar je zal snel in je oude patroon vallen. Het is echt zoeken wat voor jullie allemaal werkt maar kleine dingen zullen echt al verschil maken! Wat ons goed geholpen heeft is online bestellen en een weekmenu maken. Zo plan ik makkelijke gerechten op drukke dagen en kook ik op rustige dagen wat uitgebreider. Soms kook ik ook voor 2 dagen maar vul het restje de volgende dag aan met wat extra’s. Door online te bestellen koop je veel gerichter en ligt het totaal bedrag veel lager. En op is op dat scheelt ook al veel. Succes!