Dat doen wij ook (seizoen). Maar ook biologisch. En dan is het vaak wat duurder. Maar heb ik er wel voor over. En man heeft er een handje van om teveel snaaierij mee te nemen. En dat wordt natuurlijk ook opgegeten. Als hij stopt met het kopen van koek, snoep en chips, dan kunnen we met 15 euro per werk kinderen denk ik.
Oke maar bijvoorbeeld Zalm Tagliatelle Courgette en aubergine ( voorbeeld ) Toetje yoghurt met vers fruit Kipfilet Verschillende groenten Aardappeltjes Toetje Apple crumble Dan zit je al aan 15€ voor een avondmaaltijd Een pakje vleeswaren is gemiddeld 2€ Een pak koekjes 1,50/2€ Zak chips 1/1,50€ Fruit per zak mandarijn oid 1,50€ Bakje framboos/bramen / bessen 3€ Hoe dan voor 100€?
ja hier ook dus, elke week minstens 150, met zijn 5en, alleen voor het eten... en dan doen we echt geen gekke dingen. Wel veel vegetarisch. En grote eters hier
Hier een budget van € 550 per maand voor 2 volwassenen en 1 kind van 2 (ook een hond maar zijn brokken koop ik niet ik de supermarkt), exclusief luiers en doekjes. Ik bestel mijn boodschappen altijd online tegenwoordig bij Carrefour (woon in Frankrijk) en voor veel minder als € 135 lukt echt niet, tenzij ik alle extra’s schrap.
Ik eet niet elke avond voor 15,- Partner eet 2 a 3 dagen op zijn werk, en dan eten we vaak ook goedkoper, wij lusten meer dan hij Het is ook maar net wat he gewend bent denk ik. Ik ben "arm" opgegroeid, er was amper geld om te eten en daardoor misschien ook geen "luxe" eten gewend.
Wij doen het ook met 100 euro in de week. Inclusief luiers en drogist artikelen. Kijk naar aanbiedingen en neem dat mee in menu. Eten zo'n 2x per week vegetarisch, dat scheelt ook al. Er is voor iedereen elke dag voldoende fruit, snackgroenten en groenten bij avondeten. Halen ook echt nog wel luxe dingen erbij. Volkoren producten. Drinken water, thee, koffie (dat kopen we wel apart van ons weekbudget, guilty pleasure). Zoon ook appelsap/aanmaak. De koopzegels betaal ik er ook nog van (geld daarvan gaat in een spaarpotje). Gaat per 1.5e dag een brood door. Ik houd van koken en daarin veel te variëren. Maar het kan echt, het is vooral gewenning om heel bewust boodschappen te doen. Wij zouden nog kunnen minderen op gesnaai in het weekend (voornemen)
Hier ook met gemak..... Meestal 80 /90 euro per week. Vaak bakken we dan op zondag friet, en op vrijdag ook makkelijk ivm zwemles op raar tijdstip. Rest van de week aardappelen groente vlees( alle dagen), afgewisseld met rijst en saus, wraps (dat soort dingen). Onze twee kinderen nemen elke dag fruit mee ( ik ook 2 stuks naar me werk 3 dgn). Melk 5 pak, karnemelk 1 pak en optimel 2 pakken Gemiddeld 4 / 5 broden. Wasmiddel, shampoo, wc papier haal ik alleen in de reclame. ( vaak kruidvat of trekpleister) Koffiepads slaan we ook groot in tijdens reclame. Meeste halen we bij de lidl, restant deka, deen, plus of ah. Heb 1.5 jaar terug de ommezwaai gemaakt, ben sinds dien me veel meer bewust met wat we eten en wat ik inkoop. Schrijf een weeklijst met wat we eten dat haal ik, niks meer niks minder. Kom ook maar 1 x in de winkel, hou ik ook nog meer tijd over
Wij redden 100 euro per week prima. Dan eten we 2 keer vega per week, iedere dag verse groente (en echt wel ruim). Fruit krijgt vriend op het werk, dat scheelt. Verder alleen een koekje savonds en in het weekend een zak chips. Vriend drinkt wel eens bier of whisky, ik vooral thee en water, in het weekend een blikje fris.
Wij eten niet wekelijks vis en een toetje ook niet dagelijks. We hebben altijd yoghurt of zo'n emmertje Griekse kwark in huis, die luxe toetjes vind ik niet nodig. Dat scheelt al veel. Jij koopt misschien vlees beleg van gemiddeld €2 maar ik koop 't voor zo'n €0,90 bij de Aldi. Fruit wissel ik af. Appels, bananen en druiven hebben we standaard in huis, maar de bramen/bessen lust ik alleen, dus haal het ook niet wekelijks. Jouw berekening komt nu op zo'n 25 euro, dan is er nog 75 over voor de overige 5 dagen.
Wij zijn hier met 2 volwassenen en 2 kinderen. Afgelopen jaar heb ik voor 80 euro in de week boodschappen gedaan, dit is incl. drogisterij artikelen. Van die 80 euro doe ik 10 euro in een speciaal potje voor de dure weken (zoals verjaardagen). Ik heb zo op het einde van het jaar 10.60 over. Wij eten allemaal min. 2 stuks fruit per dag en 200-250 gram groente. Brood komt bij de bakker vandaan, maar vaak neem ik het brood van gisteren mee voor 1 euro mits er volkoren ligt. Fruit haal ik altijd op de markt, dat slaat altijd een gat van 10-15 euro in mijn budget. Wij eten gewoon eenvoudige, maar gezonde maaltijden. Veel van het seizoen en anders aanbiedingsgroentes. Ik merkte wel dat het aan het einde van het jaar steeds moeilijker werd en ik heb voor komend jaar 5 euro extra in de week. Maar gezond eten kan makkelijk voor 70 euro in de week, het zijn de extra's die het duur maken.
Dat heb ik ook hoor. Zo ging ik vanmiddag wat boodschappen halen, aardappels, zuurkool, spek, rookworst, beleg, jus, fruit, een grote pot pindakaas, wat snoep voor in de pot en ik sta gewoon 40 euro weg te tikken terwijl ik net een tasje vol heb. Dan zou ik voor komende week nog maar 110 euro hebben en er moet nog heel wat in huis worden gehaald. Ik denk dat ik morgen voor de zuivel weer eens naar de Lidl gaat, dat scheelt altijd wel enorm.
500-600 per maand geven wij uit. Hebben afgelopen maanden voor 80 euro per maand gedaan. Hebben gemiddeld 2x per week eters en kan prima. Ook gezond!
Hier zitten wij op 800 per maand. Maar dat is boodschappen, luiers en benzine. Voor gezin van 2 volwassene en 3 kinderen Toen we nog maar 2 kinderen hadden zaten we denk ik ook rond de 500 a 550 per maand.
Hier twee volwassenen en twee kids, van 5 en 2. We geven max 425 per maand uit aan boodschappen, luiers en verzorgingsproducten. Ik koop week boodschappen bij de Lidl en probeer aanbiedingen mee te nemen. En daarnaast niet te vaak naar de Jumbo verder. Haal wel sommige merk producten bij de Jumbo, zoals oliehoorn curry haha. Maar verder eten we niet altijd vlees en ook niet erg veel luxe. Gewoon wat we nodig hebben. Gooien ook vrij weinig weg.
Ik zal een idee geven van wat wij bijvoorbeeld deze week hebben uitgegeven. Erbij moet ik wel vermelden dat ik nog best een voorraad heb. Soms als ik wat over heb en ik zie een bepaalde aanbieding dan sla ik dat in en gaat dan in de vriezer. Het weekmenu is van vrijdag tot vrijdag want dan ga ik meestal boodschappen doen. En let wel dat het kan wisselen wat ik per dag eet ook al staat er een dag bij. Afhankelijk van wat er op moet. Ik haal vaak mijn vlees bij een Turkse slager. Dit combineer ik als ik naar mijn ouders ga en dat is wel elke week. Daar haal ik rundergehakt en kip. Weekmenu: vr: Pasta (Gehakt 400 gr vriezer, prei en Ui ) za: Pasta. zo: Broccoli in kaassaus, gekookte aardappels, worst en kipfilet (worst voor man en zoon, kipfilet voor mij) ma: Ovengroente met vis (zalm). (broccoli, courgette, ui, champignon, paprika) di: oudjaarsdag bij mijn ouders. woe: Stoofpotje met boontjes en aardappels. (stoofvlees uit de vriezer.) do: Kliek. Er staat nog soep en curry in de vriezer. vrijdag weer boodschappen dag. Deze week was ik 40,18 kwijt bij de lidl. 12,00 bij de groenteboer ( andijvie, 2x paprika, 1x bleekselderij, 1x prei, 2x komkommer, bananen, snacktomaten, champignons. De andijvie en bleekselderij is voor de cavia's.) 5,52 bij de bakker voor 2 volkorenbroden. 10,72 bij de Albert Hein. (2x vanish gel, geraspte kaas, lijnzaad en yakult.) Edit: Bij de lidl kocht ik sowieso 6 pakken melk, wat beleg, yoghurt, koffie, suiker, chips, afbakbroodjes, havermout, rozijnen, kokosrasp, limonade, en nog wat dingetjes die ik ben vergeten. Ben de bon kwijt.
Kip koop ik bv altijd een grote portie (1 kg) en dat deel ik dan in 3-en. 2 porties in de vriezer, hetzelfde met gehakt. Ik kijk ook altijd even in de 35% koeling bij AH als ik er ben en als daar iets bij zit voor ons, gaat dat thuis zo de vriezer in (na half 3 prijzen ze zelfs met de helft af). Vleeswaren kopen wij niet en een zak chips of pak koekjes is ook niet elke dag nodig. Luxe toetjes doen wij ook niet aan, maar bv gewone vanille vla met zelfgemaakte cranberry compote (die ik ook weer per portie uit de vriezer haal). Frambozen koop ik morgen bv voor 89 cent bij Lidl en een kilo goudreinetten voor 64 cent. Aanbiedingen zijn het waard om in de gaten te houden En zo red je het prima met 90-100 euro per week.
Wij zijn ongeveer €600,- per maand kwijt aan de boodschappen, dit is dan zonder drogisterij producten. We zijn een gezin met 2 volwassen en 3 kinderen en daarnaast nog 1 kind wat 2 dagen per week bij ons verblijft. Wij zouden best wat kunnen bezuinigen, kopen vaak (en veel) producten waar we op dat moment zin in hebben wat misschien niet nodig is.
Ik zou ook een weekbudget hanteren. Wij hanteren ong 250 euro per week (excl luiers en excl tanken). Maar dat is dan echt inclusief alles. Boodschappen, leuke dingen doen, kapper, shoppen etc.. vergis je niet in de kosten v boodschappen. Die zijn tegenwoordig echt duur. Maar we komen altijd wel uit, óók nog met uiteten of wat dan ook. We bestellen boodschappen en geven doordeweeks dus vrij weinig uit. Moet toegeven dat we tijdens mijn verlof of vakantie periodes waarin we allebei thuis zijn wel serieus meer uitgeven. Niet goed voor de portemonnee dus