Hallo dames! Ik heb 2 katten een vrouwtje en een mannetje hele lieve beestjes maar weet gewoon even niet wat ik met ze aan moet. Ze zijn erg plakkerig opzich niet erg maar altijd als wij naar bed gaan MOETEN/ZOUDEN/WILLEN ze bij ons in bed dit willen ik en mijn vriend niet, wij zijn aan het proberen zwanger te worden en wat nou als ik zwanger ben en het kindje is er dan wil ik dat kat niet op de kamer hebben, Nou zou je zeggen geen probleem toch! Dan doe je de deur toch gewoon dicht Nou dat dacht ik dus ook,,makkelijk gezegd dat doen we! Maar ik heb nog nooit zo'n ramp gezien ze doen ALLES om binnen te komen krabben aan de deur, springen op de deur klink ,schreeuwen, janken en noem het allemaal maar op de hele nacht door! Als we ze in de keuken laten springen ze ook de deur open en komen als nog na boven en als ze de deur niet open krijgen door middel van een slot kunnen we ze boven de kamerdeur horen krabben het is zelfs zo erg dat de buren wakker worden van hun gejank in de keuken, en ook als ze boven zijn en onze slaapkamer deur dicht is gaan ze janken en de buren kunnen dit dus ook horen. Wat we toen hebben gedaan is ze in de avond voor de nacht na buiten doen,, Nou wou dat ik er nooit aan was begonnen! Ze schreeuwen,Proberen de ramen los te bijten en springen op het plastic en dat kan de HELE buurt horen en dat serieus de hele nacht door! Ik weet niet meer wat ik ermee moet, dit gaat al een paar maanden zo nu,, ik zit met mijn handen in het haar en nee ze gaan niet bij mij in bed,daar ga ik niet aan beginnen vind het ook niet erg schoon ze in bed te hebben want het hele bed komt onder het haar en ik heb geen zin om bijv na het slapen/sex een haarbal uit te spugen. Iemand dit ook meegemaakt,,tips?? Alles is welkom! Liefs
Hoi Meid! Moeilijk moeilijk lijkt me zo... Ik heb mijn kat eens proberen af te wennen dat ze op het voeteneind kwam slapen, dat was hetzelfde drama! tegen de deur krabben, miauwen, zelfs schreeuwen (vraag me af hoe doet ze het!) helaas was onze nachtrust toen voorbij, en slaapt ze tijdens koude dagen weer parmantig op onze voeten.... Hier heb je natuurlijk niet veel aan, maar wil even zeggen dat het heel moeilijk gaat.... ik zal duimen voor je, voor goede tips!!! misschien heb ik er zelf ook wat aan!!! xxx
Er is maar één ding wat op langere termijn werkt: oordoppen + consequent zijn. Maar ga er maar eens aan staan. Ik benijd je niet... (Maar moet toegeven dat ik zelf amper slaapruimte heb, met elke nacht mijn bed vol gepoeste...)
Ja dat wou ik ook graag doen maar ik zit meer met de buren,, want echt de katten schreeuwen als of hun leven er van af hangt Maar het zijn echte schatten ik zou ze voor geen goud willen missen!
Leven katten eigenlijk ook in een bepaalde rangorde, zoals bij honden? De hond van mijn moeder heeft een tijd lang bij hun op bed geslapen, maar daar werd de rangorde mee verstoord. Hij werd er op een gegeven moment zelfs agressief van (als je hem van het bed wilde halen). Maar bij hun ging het afleren vrijwel in 1 keer goed geloof ik (gewoon deur dicht en hij accepteerde het alweer). Hier wel een hond (maar ja, dus geen kat...) die nooit bij ons heeft geslapen, maar wel altijd erg veel piepte als hij 's avonds en 's nachts op de gang moest. Ik kreeg toen hier op het forum de tip om hem te negeren voordat we naar bed gaan (dus niet meer gedag zeggen, geen aai, niet tegen hem praten, helemaal niets) en daarmee was het echt in 1 keer over! Sindsdien heeft ie nooit meer gepiept... Maar ik heb geen idee of dit voor katten ook werkt, wellicht niet.
Wij hebben ook zulke leuke beestjes. Wat helpt is een hele nacht consequent zijn en de beestjes wegjagen met de plantespuit oid. Ook overdag de slaapkamerdeur dichthouden. Dat is gewoon verboden terein. Punt. Het kost je even een paar slapeloze nachten, maar daarna is het wrs echt over.
Als je ze de aandacht niet geeft komen ze het wel halen Of ze in een rangorde leven dat weet ik eigenlijk niet zo goed.. Dat zou ik even op moeten zoeken.
Helpt dit ja? dat gaan we proberen Zonder ""wapens"" is het echt verspilling van energie,, we hebben nu al bijna maanden slapeloze nachten,,
Wat ook kan helpen, zijn jullie beestjes bang van de stofzuiger??? Jezelf opsluiten in de slaapkamer, en zodra ze beginnen te krabben de stofzuiger aanzetten. Kan ook met een harde radio. Omdat die van ons echt bang waren van water hebben wij het met de plantespuit gedaan. Soms krabben ze nog wel hoor, maar dan is het alleen maar drijgen met de spuit en weg zijn ze!
Hier 1 met het zelfde probleem Een kat is het afgeleerd en de ander staat "soms" nog aan de deur te krabben en idd wat ben ik gaan houden van de planten spuit zeg!!! En wat eerder al gezegd wer overdag de slaapkamer ook verboden terrein
Bedankt voor het advies! Dit ga ik proberen ik heb net al uitgevonden dat ze het water toch niet zo leuk vinden
dit is een probleem wat ik wel een beetje ken. Een kat van ons wou ook altijd de slaapkamer op en sprong dan tegen deuren aan en alles. En ze kon de deur ook openkrijgen. Wij hebben gewoon stug volgehouden, ook al ging dat niet altjd makkelijk en de deurklink omhoog gezet. Op deze manier krijgt ze deur zowiezo niet open. Veel succes ermee. Liefs
Ik zou zeggen klink omhoog zetten en toch echt volhouden! Evt. Zilverfolie voor de deur leggen. (zoek eens op i-net, zijn vele manieren om katten bij een bepaalde plek weg te houden) Het helpt waarschijnlijk niet tegen het mauwen maar wel tegen het krabben! Hier heeft het ook wat moeite gekost om de poes uit de slaapkamer te bannen, uiteindelijk begreep ze het wel en konden we weer lekker slapen
azijn voor je deur leggen als je naar bed gaat...vinden ze verschrikkelijk en blijven dan weg...gemeen maar werkt wel! En als ze toch op je bed komen? Gooi je ze er net zo hard af. Ik dacht dat het ook nooit zou lukken...is wel gelukt uiteindelijk.
wij hebben een kattenkamer. aan het huis zit een soort van schuurtje vast die hebben we geisoleerd en betimmerd en vinyl gelegd en helemaal ingericht met planken en mandjes op een verhoogd gedeelte staat voer en drinken en ook een mand en daar kunnen ze buiten kijken. op de grond staan de kattenbakken. vandaaruit kun je tevens naar buiten waar we en tuin hebben met ringleiding van stroom dus onze katten komen nooit buiten de tuin. s nachts zijn ze echter binnen. de kattenkamer staat in verbinding met ons huis via de tussendeur die vaak gewoon openstaat en anders kunnen ze door het kattenluik. dit luik gaat s nachts op slot en de tussendeur ook. overdag kunnen de katten vrij in huis in de kattenkamer of ind e tuin verblijven. s nachts gaan ze in de kattenkamer met het luik en de deur op slot. dit hebben we van dag 1 zo gedaan. het werkt net als met kinderen je hebt ze eerder iets aangeleerd dan afgeleerd en dat geldt voornamelijk voor ongewenst gedrag. wij hebben nooit problemen omdat het duidelijk is. toen ze nieuw waren hebben ze natuurlijk ook geprobeerd te krabben en zeuren en noem maar op maar omdat ze aan het andere uiterste van het huis zaten was het qua geluid nog wel te doen. en we hebben ze genegeerd en toen was het met een week of 2 wel over. ze krijgen savonds een snoepje in de kattenkamer en dan agan ze slapen of spelen kan mij niet schelen. in ieder geval gaan wij slapen. s ochtends doe ik alles weer open en dan zie je 5 verdwaasde kopjes uit verschillende mandjes omhoog komen. ze liggen dan dus nog steeds prinsheerlijk te maffen. als ze ons horen dan gaan ze wel naar de deur als ze wakker zijn maar dan mogen ze er ook weer uit. het is alleen voor de nacht bedoeld. het is een heerlijke ruimte voor hun en ze trekken zich ook overdag er weleens in terug. vooral als er visite komt ofzo, of voor de middagdut als 1 zich ff wil afzonderen ofzo. misschien is zoiets een optie voor jullie?
Kunnen je katten niet een weekje of wat meer gaan logeren??? Dan doorbreek je dit en kun je als ze weer terug zijn de deur dichthouden. Ik heb te maken gehad met ook zo'n 'terroristje' sliep superslecht en toevallig ging ik in die periode met vakantie. Poeslief gingen naar de poezenopa en poezenoma en ze kwam thuis....probleem opgelost .
woh ik dacht dat onze katten erg waren! haha sorry maar wat wij doen is ook de plantenspuit gebruiken! En dat helpt, me vriend rent ook wel eens schreeuwend achter ze aan, maar ik heb het idee dat ze hem dan gewoon uitlachen, de enigste die daar last van heeft zijn wij zelf haha Hier wordt heel soms nog aan de deur gekrabt als wij op bed liggen.
Geen idee of dit werkt, maar je kunt het wellicht proberen.. Beaphar keep off 100 ML [12575] - E 5.50 : Petsworld!, alles voor uw dier
Plantenspuit gebruiken inderdaad, en doorzetten. Mijn katten weten dat ze met een heleboel gemauw ver komen bij mijn vriend, want die wordt er gek van. Ze weten dat het bij mij niet helpt en die krengen zijn dan slim hoor Pas op met dingen als keep off en anti cat spray, mijn katten zien dat als een heel erg gemeen luchtje waar je vooral tegenop moet piesen om het weg te krijgen