Boodschappen Desinfecteren?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Marsepein, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trillian

    trillian Actief lid

    21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Absoluut niet.

    Maar ik ben dan ook helemaal niet bang om het virus te krijgen. Ook nu niet. We zijn alle vier kerngezond, goed uitgerust, geen overgewicht of diabetes oid. De kans dat wij naar het ziekenhuis moeten is verwaarloosbaar.

    Ik ben vooral bang het virus ongemerkt door te geven. Ik was mijn handen voor ik boodschappen ga doen en ik raak (voor zover ik überhaupt buiten kom) zo min mogelijk aan.
     
    Axia vindt dit leuk.
  2. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Jij moet je nodig een klein beetje beter in gaan lezen. Het idee dat alleen ouderen en zwakkeren in het ziekenhuis belanden is al lang achterhaald. Procentueel gezien lopen zij natuurlijk het meeste risico, maar er zijn inmiddels ook genoeg gevallen bekend van jongere, gezonde mensen.
     
    Theezeefje en Marleen31 vinden dit leuk.
  3. trillian

    trillian Actief lid

    21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    O, ik kan prima lezen hoor. Ik zeg niet dat wij niet ziek kunnen worden, alleen dat dat risico ontzettend laag is. Zo laag, dat ik me er geen zorgen maak.

    Er is een wereld van verschil tussen
    - rationeel blijven, de rivm adviezen opvolgen en zorgen dat het virus zich zo min mogelijk verspreid en
    - panisch reageren op en willen elimineren van hele kleine risico’s.

    Die paniek geef je (bewust of onbewust) ook door aan de kids. (Al dan niet onderdrukte) paniek icm de hele dag thuis zitten is psychologisch gewoon niet goed, voor niemand niet. Dus daar doe ik niet aan mee.
     
    Zxcvb, merah, Axia en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.892
    113
    Vrouw
    Al zou ik het willen, dan zou ik de puf er nog niet voor hebben. Ik heb de weekenden al hard genoeg nodig om niet dagelijkse huishoudklusjes in te halen.
     
  5. zon1980

    zon1980 Bekend lid

    16 dec 2007
    915
    174
    43
    Nee, hier ook niet. Ik was meteen mijn handen nadat ik boodschappen heb gedaan en mijn man helpt dan meestal met opruimen en dan wassen we daarna ook nog onze handen.
     
  6. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Lol @Marsepein je hebt gelijk. Ik had met veel meer medelijden moeten reageren. Veel sterkte met je nieuwe overbodige routines. Hopelijk vind je veel wijsheid in de reacties van de andere mensen.

     
    Evanesco vindt dit leuk.
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Mwah er is meer in het leven dan corona, ik laat me niet leiden door angst dus nee natuurlijk doe ik het niet.
     
    trillian en Axia vinden dit leuk.
  8. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb zoveel medelijden met mensen die niet in staat zijn anderen in hun waarde te laten.
    Hopelijk schaaft jouw wijsheid ook nog even bij de komende tijd.
     
    Louise11110, Manana, Bellybell en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik wens je huisgenoten heel veel succes en sterkte met je zurigheid!
     
    Bellybell en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  10. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Altijd zo grappig dat iedereen die niet gewoon achterover gezakt lachend alles wegwuift gelijk paniek in de schoenen krijgt geschreven. Ik ben totaal niet in paniek en volslagen rustig, maar wil niettemin als het even kan echt niet besmet raken. Het is een nare, onvoorspelbare ziekte EN wij gaan volgende week verhuizen en zitten dan een kleine maand ‘tussen 2 huizen’, omdat de oplevering van onze nieuwbouwwoning is vertraagd. Er moet vreselijk veel gebeuren voor we daar kunnen intrekken en al die tijd blijven wij in de woning van mijn ouders, die zelf bij mijn tante gaan logeren (want het vakantiepark waar wij een tijdelijke woning hadden geboekt is inmiddels gesloten). We zullen de verhuizing door de huidige situatie helemaal zelf moeten doen en kunnen weinig hulp/oppas inroepen. Als mijn man of ik, of 1 van onze kinderen ernstig ziek zouden worden de komende tijd dan heeft dat dus nogal wat praktische gevolgen, naast de voor de hand liggende bezorgdheid om onze gezondheid. Dus nee, ik ben zeker niet in paniek. Ik sta niet huilend de boodschappen kratten te soppen en steek geen kartonnen dozen in brand na het uitpakken. Maar wat extra zorg om kleine, maar reële risico’s te beperken? Absoluut.
     
    amdaa en Marsepein vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.944
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ook hoor, ik was mijn handen nu ook minder fanatiek. Heel mijn handen gingen kapot. Gisteren moest ik bij de Jumbo weer verplicht mijn handen desinfecteren en ik ging echt door de grond zo enorm prikte het, echt niet gezond meer. Ik heb nu wel fijne handcreme die als het ware een soort olie laagje op de huid achterlaat die je er ook niet makkelijk af kan wassen waardoor ze niet helemaal uitdrogen.
    Ik hou afstand maar verder hou ik er vooral mijn gezonde verstand bij.
     
    trillian vindt dit leuk.
  12. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Wat een nare opmerkingen plaats je hier toch... Hou ze dan aub voor je...!
    Niet iedereen kan iets aan zijn reacties op dit alles doen. Sommige dingen heb je zelf niet (meer) in de hand omdat er bijv een psychische oorzaak is.

    Jij succes met zo kortzichtig reageren, populair maak je jezelf hier absoluut niet mee!
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  13. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Handschoentjes dragen misschien een optie? Als je die moet desinfecteren dan spaar je je handen in ieder geval nog.

    Ik krijg normaal ook snel last van kloofjes, verschrikkelijk pijn doet het dan om ze met desinfectie te cleanen, weet er alles van...! Succes ermee
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    De meeste handgels bevatten een terugvetter. Die moet je net zo lang in wrijven tot dat ze een beetje vettig gaan aanvoelen in je handen.
     
    Louise11110 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  15. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Als astma patient doe ik er alles aan om een besmetting te voorkomen. Ben al weken thuis, doe de boodschappen online en vraag de bezorger ze achterom mee naar de schuur te nemen. Daar laat ik de dingen die kunnen voor een paar dagen staan en de dingen die de koelkast in moeten, gaan eerst in een badje met sop en worden grondig afgespoeld en afgedroogd. Vervolgens kleding direct de wasmachine in en douchen. Over de overige boodschappen haal ik een hygienedoekje voor ik ze binnenhaal een paar dagen later. In mijn geval is voorkomen beter dan (misschien niet) genezen... De post laat ik ook 2 dagen liggen voordat ik deze open maak en heb een spray met bleekwater bij de voordeur staan voor de schoenen die daar uit gaan om de zolen en het matje in te sprayen.
     
    Marsepein, Vitamientjuh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Weet je nog dat je in het andere topic vond dat ik doorsla en dat je je zorgen maakte? Dit doe ik dus niet, en als ik lees hoeveel mensen het wel doen, worden de zorgen die ik met je deelde weer een stukje minder :p
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Serieuze vraag, wat is hier gevaarlijk aan? En wat is gevaarlijk aan schijnveiligheid in het algemeen?
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dit doe ik ook, en ook na het aanpakken, openen en opruimen van post en pakketjes.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.944
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Weet je dat ik oprecht blij voor je ben dat je dit niet doe en dit bedoel ik niet sarcastisch. Het lijkt me namelijk enorm vermoeiend als je altijd de controle wil blijven houden ook omdat dit gewoon niet altijd kan. Ik heb er zelf ook een handje van en dan vooral mbt de oudste kinderen. Mijn oudste is 16 jaar en het liefst regel ik alles voor hem terwijl die het zelf allemaal prima kan maar het komt ook voort uit een gevoel dat je niet wil dat ze in de problemen komen en je het beste met ze voor hebt maar het kan ook heel benauwend zijn en voor mezelf erg vermoeiend en daarom soms maar dingen laten gebeuren en het los proberen te laten. Werkt toch vaak het beste en kost de minste negatieve energie. Komt tijd komt raad zegt mijn moeder altijd ;)
     
    GossipGirlxoxo en Felice vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina