Boodschappen Desinfecteren?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Marsepein, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik snap je heel goed, hier ook 2 chronisch zieke kindjes in huis met astma dus probeer ook mn best te doen voor ze.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  2. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Maar je kunt toch gewoon je handen wassen nadat je een pakketje hebt open gemaakt.
    Het virus kan niet springen als een vlo.
    En je kunt ook niet aan de doos dus dan loop je toch geen risico?
     
  3. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wauw, ik dacht even: is dit een serieuze vraag? Ja dus. Ik schrik wel van wat ik hier lees, maar denk; het (desinfecteren) schaadt niemand, dus als je alles wil desinfecteren, doe het dan gerust. Echter: hoe schoner je altijd leeft, hoe groter de kans dat je last krijgt van iets omdat je lichaam weinig kans heeft om weerstand op te bouwen.
     
  4. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Nee en ga er ook nooit aan beginnen ook. Net als boodschappen doen met handschoenen aan en mondkapje om tenzij het echt verplicht word maar anders niet.
    Ik ben bewust van de risico's maar dit gaat mij te ver
     
    Evanesco en Louise11110 vinden dit leuk.
  5. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vroeg op mijn werk waarom wij geen handschoenen mogen. Ik werk in een supermarkt.
    Maar nu hebben ze mij uitgelegd dat je handen gaan zweten in die handschoentjes, waardoor je poriën meer open gaan staan, en daardoor juist vatbaarder bent voor bacteriën etc.

    een vrouw aan mijn kassa die in de zorg werkt vertelde ook hetzelfde.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  6. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ja werken met handschoenen is echt niet fijn. Ik werk in de gehandicaptenzorg dus moet wel aangezien ik volwassen mensen verschoon maar na 5 minuten wil ik echt de handschoenen uit, m'n handen wassen en daarna weer nieuwe want je krijgt echt zweethanden in die handschoenen. Ik denk dat het in de supermarkt geen beginnen aan is
     
  7. Novi

    Novi Niet meer actief

    In het algemeen is het gevaar van schijnveiligheid dat je je ogen en oren niet meer gebruikt voor andere signalen, als je denkt dat je het probleem al opgelost hebt. Daardoor kan het zijn dat je niet door hebt dat het gevaar er nog steeds is. Bijvoorbeeld een rookmelder ophangen en nooit controleren of de batterijen het doen. Ik weet niet of dat in dit geval zo is. Maar dit is het antwoord op je tweede vraag :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Bij ons dragen ze juist allemaal handschoenen in de supermarkten.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ben je mal, waarom zou ik dat doen? Ik was gewoon mijn handen na het boodschappen aanpakken en inruimen.
    Virus overleefd t bar zonder fijne gastheer is de verwachting, anders zou heel t winkelpersoneel allang t hebben opgelope (de perfecte lab condities en bewerkingen van t virus, dat is geen vergelijk met virus gewoon buiten op een oppervlak)

    En ja ik behoor tot de risicogroep, maar gezond verstand is ook belangrijk. De psyche houd ik graag ook gezond :) te schoon is ook schadelijk. Continu stress door angst is ook niet gezond en kan de weerstand verlagen.
     
    Malbec, Louise11110, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    ja het beleid zal per keten verschillen. Ergens hebben ze ook wel gelijk, de hele dag zweterige handschoentjes aan lijkt me ook niet echt goed voor je.
    En bovendien, met die handschoenen raak je ook van alles aan. Dus of het echt heel effectief is, vraag ik me wel af.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Idd
    Een kriebel aan de neus en je smeert alles er daarna ook mee onder. Of ermee naar de plee gaan...

    Enige dat ik kan bedenken: het is minder aantrekkelijk om met handschoenen onbewust aan je gezicht of mond te zitten. Voelt niet fijn. Maar aan de andere kant, kan het minder handenwassen in de hand werken omdat iemand kan denken: joh ik had toch handschoenen aan dus waarom handen wassen, ik doe handschoenen uit en ben dan klaar.

    Denk dat t ook meer is voor de geruststelling van de klanten...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ben het grotendeels met jou eens, maar reageren op iemand die zegt 9 vd 10 handen niet te wassen met "ik ook hoor", en dat onderbouwen met "gezond verstand" slaat nergens op.

    Dat heeft niks te maken met wel of niet fanatiek boodschappen uitsoppen, maar valt meer in dezelfde rijtje als mensen die denken stoer te zijn door massaal thuisblijf verzoek te negeren.

    Op dit moment hebben beide weinig met gezond verstand te maken.
     
  13. Ster88

    Ster88 Actief lid

    2 aug 2016
    236
    40
    28
    Nee zeker niet. Ik was gewoon mijn handen erna. Ik doe mijn best het te voorkomen maar wil hier niet in doorslaan. Mijn man is helaas een stuk lakser. Die ging na het boodschappen doen gewoon aan het werk achter de computer en na een half uur vroeg ik heb je eigenlijk wel je handen gewassen.. niet dus.. hij ging het wel meteen doen maar vergeet dat dus gewoon. Dat vind ik weer het andere uiterste.
     
  14. trillian

    trillian Actief lid

    21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Ik ben niet gelovig, maar AMEN!!!
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  15. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Nee doe ik niet. Las toevallig net ook een artikel dat dat niet nodig is, het blijft bijna niet achter op papier of plastic en het moet ook nog eens in hoge concentratie erop zitten wil het besmettelijk zijn...natuurlijk was ik mijn handen vaak en houd ik de andere maatregelen netjes aan.
     
  16. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ook ik heb astma, én werk in de zorg.

    Maar jou maatregelen gaan wel heel erg ver. Hoe doe je dat met je kinderen? Doe desinfecteer je ook als ze even buiten geweest zijn?

    Ik denk dat je het je op deze manier alleen maar moeilijk maakt.
    Naast corona zijn er nog 100 andere virussen die problemen kunnen geven bij astma, dan zou je dit dus eigenlijk het hele jaar door moeten doen.
     
  17. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Die "100 andere virussen" zijn bekend en minder dodelijk dan corona voor risicogroepen. Voor al die andere virussen worden er door de artsen en verplegers ook geen extra maatregelen genomen en gaan landen niet in lockdown ;)

    De kinderen gaan niet naar buiten. Oudste dochter heeft ook astma en heeft wegens een slechte weerstand voor haar leeftijd meer dan genoeg van het ziekenhuis gezien. Ik ben zelf ook nog niet zo lang geleden (voor al het corona gebeuren) op het SEH beland door een zogenaamde griepje. Benauwdheid + PTTS en paniekaanvallen zijn geen goede combinatie kan ik je vertellen.. ik dacht toen al dat ik doodging. Mijn man werkt vanuit huis en dus gaat er niemand hier de deur uit. Kinderen vermaken zich gelukkig prima thuis en in de tuin.

    Zelfs mijn man neemt nu liever geen onnodige risico's. Wij zijn onze dochter al bijna een keer kwijt geweest. Zoiets wil je niet nog eens meemaken... koste wat het kost!

    Het nemen van die extra maatregelen geeft ons juist meer rust. Zo veel extra tijd of moeite kost het ook weer niet. We zijn er niet dagelijks mee bezig. Ik laat mijn boodschappen 1 x per 2 weken bezorgen en zoveel post komt er ook niet binnen. Wij hebben er iig geen last van ;)
     
    Marsepein en Evanesco vinden dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina