Inderdaad! Mn dochter deed ik tot ze goed in het karretje kon zitten - een maand of 9 - op mn rug. Mn baby zoontje is nog klein, die doe ik in de draagdoek op mn buik en mn dochter in het karretje in 't stoeltje. 't Is even wennen qua bukken met een kind in draagdoek maar ik kan gewoon mn weekboodschappen doen, met een kinderwagen en mandje zou ik meerdere keren per week boodschappen moeten doen en dat haal ik niet - die paar keer per week dat de auto thuis is, mn kinderen tegelijk wakker zijn en ik verder geen plannen heb zijn op 1 hand te tellen. Daarom 1 vast moment boodschappen doen, gewoon in de draagdoek.
Inderdaad de draagdoek is heel handig als ik met de auto de weekboodschappen ga doen, die karretjes voor de maxi cosi hadden ze hier ook bij de ah maar zijn weggedaan omdat ze niet gebruikt werden. het probleem is meestal dat de nieuwe moeders lekker willen wandelen met de baby in de wagen en dan ook gelijk een paar boodschapjes doen. Ik woon zelf zo'n 15 minuten van het dorp af en vind dit een heerlijk wandelingetje, maar je moet niet meer mee willen nemen dan wat onderin het mandje past...
Ik doe nooit boodschappen met de kinderwagen, kun je niets meenemen ! Als ze nog niet goed kunnen zitten, in de draagdoek of de baby bjorn. En anders in het stoeltje in de winkelwagen. En mijn dochtertje van 3,5 loopt gezellig mee en pakt alle boodschappen voor me.
Mandje met wieltjes idd of een gewoon karretje. Ik ben dan net een treintje met m'n wandelwagen en de kar er achter aan Is overigens niet handig als het heel druk is
Ik doe altijd alle boodschappen met de wagen, ik heb geen rijbewijs en mijn man heeft geen tijd. Ik moet zeggen dat het me best goed afgaat, zelfs met mn duowagen. Inderdaad mandje op wieletjes en sturen met links. Spullen onderin leggen in de winkel mag hier overigens niet.
Toch spullen onder wandelwagen. Vaak liep ik dan elke dag even op en neer, zodat ik steeds maar een beetje hoefde te halen.. waren we er meteen lekker uit. De grote boodschappen doen we nu eens in de twee weken en die doe ik het liefst met de oudste samen, dat vind ze super.
Oh ik ben inmiddels zeer bedreven in het besturen van de kinderwagen met 1 hand .. Zweet meer bij de kassa als ik de boodschappen in moet laden en ik de oudste in de gaten moet houden of tie nog wel in de buurt is Als de oudste op de psz zit, mandje om mijn arm met meerdere boodschappen, een hand sturen, sja ik bots wel es, maar dan zeg ik gewoon 'oeps'.. Heb ik alleen kleine spulletjes nodig (bv brood en beleg) gaat dat gewoon boven op de kinderwagen bak, los. Als de oudste mee is, is het handig, hij heeft dan een klein wagentje..of nou ja handig...pfffffff...vind het lastiger hem met karretje mee te nemen dan in mijn uppie met mandje te shoppen hihihi... Maarre..ik ga graag boodschappen doen en ga ook elke dag met ze..
Dat vind ik nou lastig, als ik alleen ben! Ik heb de bondolino, maar dan zou ik en een baby en mijn boodschappen naar huis moeten slepen. Met de kinderwagen kan ik onderin alles mooi kwijt, hoef ik niets te sjouwen. En heb mijn armen vrij voor de oudste te begeleiden als hij buiten op zijn loopfietsje mee gaat. Als ik met mijn man ben pakken we 2 karren, in de ene doen we de kids hihi (maxicosi en t zitje) en de andere de boodschappen, eens per week gaan we met zijn 4en de week boodschappen doen. Derest van de week ga ik elke dag verse booschappen halen.
Meisje in de bondolino of doek idd- al moet ik zeggen dat ik t soms bij de kassa wel lastig vind als t karretje erg diep is, en je soort van schuin langs t karretje moet bukken om alles te pakken. Meestal doen we toch 1x/week boodschappen met z'n tweetjes, dan pakt manlief alles bij de kassa. Aan rugdragen zijn we nog niet toe. Als ik eens alleen lopend boodschappen ga doen, neem ik niet meer mee dan er in een mandje past, is ook nog te overzien om naar huis te dragen. Ik ben nogal een scharrelaar bij t boodschappen doen, bedenk mijn menu's ter plekke afhankelijk van wat ik tegenkom, dus moet regelmatig even weer terug om nog iets te pakken. Blij dat ik dan geen wagen mee hoef te nemen maar gewoon even kan weglopen bij de spullen! Bovendien vind ik t gezellig om met meisje samen te winkelen, ik laat haar zien wat we pakken, kwebbel tegen haar en geef regelmatig een kusje
Ik moet er niet aan denken elke dag boodschappen te doen, dan blijf je bezig. Maar wij moeten ook wel met de auto, op t dorp zit enkel een bakker. Draagdoektip; van die boodschappen kratjes, 1 leeg in je kar, de ander erop. Hoef je minder te bukken deed ik tijdens mn zwschappen altijd.
Als ik niet veel hoef te halen, leg ik het gewoon onderin de kinderwagen. Als ik meer wil halen ga ik met de auto en zet ik de maxicosi in/op het winkelwagentje, heb ik nog ruimte genoeg om voor een week boodschappen erin kwijt te kunnen.
Ik ga meestal wel elke dag, maar de ene keer naar de supermarkt, dan naar de bakker, groenteboer, markt, etc. Dat spreidt de boodschappen natuurlijk wel.
Ze verkopen ook haken aan om aan de stang te doen voor de tassen. Dan kubn je ook beide handen aan de wagen houden.
Ik zet het boodschappenmandje op het voetengedeelte van de reiswieg, tussen de kap en de duwstang. Ik heb een shopping basket die onder de Mutsy kan. Echt superhandig, er kan zoveel in! Ik kan er makkelijk twee volle AH boodschappenmandjes in kwijt. Als ik de boodschappen in moet laden zet ik de lege mand op de band, alles in de mand en dan de mand er weer onder hangen. Mutsy Rider Shopping Bag | Mutsy 4-Rider Light Weight + GRATIS MAXI COSI CABRIOFIX | Baby-Dump
Weet niet waar je boodschappen doet> Maar als het een winkel is waar je zelf kan scannen (zoals de AH). Dan doe je dat en leg je alles al weg . Ik heb een grote kinderwagen met een grote mand (passen makkelijk 2 a4pakken luiers onder. En doe dus scannen en weg leggen de rest aan de stuur met transportbandjes . JE hebt bij P.renatal ook een haak die je op de stuur kan doen. En dan alleen afrekenen en niet weer alles op de band leggen, Idiaal
Wij hebben van die haken aan de wandelwagen, daar hang ik het mandje aanvast! Maar, onze wagen is ook heel fijn te sturen met één hand en als ik ben wandelen, neem ik niet zo veel mee..
Ik stop Caitlyn in de draagdoek en heb dan mijn handen vrij Rugtas mee en daar gaan de zware boodschappen in en lichte spulletjes in een tasje wat ik gewoon aan de hand draag. Heb wel de mazzel dat ik iets meer dan 5 minuten lopen van het winkelcentrum loop en dat dus goed te doen is qua afstand ook met haar in de draagdoek. Als ik meer moet hebben, ga ik met de auto en zet ik de maxicosi in de winkelwagen en daar de boodschappen omheen.