Boodschappen doen met baby?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fas30, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nou zo simpel lijkt me dat niet :( en met een volle kar heb je soms echt beide handen nodig om te sturen. Heel onhandig!

2. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik mis nog een in mijn ogen zeer voor de hand liggende mogelijkheid: Maxi Cosi op kinderwagenonderstel klikken + een winkelwagen erbij. 2 handen voor 2 wagens. Ik duw meestal 1 vooruit en trek de andere achter me aan. Super easy.

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb verschillende opties..

- als ik weinig boodschappen nodig heb, rij ik naar de dichtsbijzijnde supermarkt (5 km). Ik zet dan de mc in de winkelkar, zet de boodschappen er omheen of ik zet een mandje op het rekje waar je een kratje bier op kunt zetten.
    Of ik neem de kleine mee in de wandelwagen en zet dan een mandje op de wandelwagen. Ik zie de kleine dan niet constant, ik pak dan regelmatig het mandje er even af..
    - als ik grote boodschappen moet doen, rij ik naar een andere supermarkt (10 km), hier hebben ze karretjes met rekjes, waar je de MC op kunt zetten en vast kunt maken.
    Maar het liefst doe ik of samen met mijn vriend boodschappen, of mijn vriend blijft thuis met de kleine.

2 karren duwen lijkt me echt niet handig!!

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Gaat prima hoor, op dat kinderzitje, tenminste bij ons bij de AH wel.
    Doe overigens nooit grote boodschappen en al helemaal niet met kids, maar kan me voorstellen dat dat heel irritant is.

Bij ons kun je overigens zelf scannen bij de AH, hoef je niet je boodschappen ook nog weer eens uit je kar te halen en weer in te pakken.

5. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    :$ Moet je wel gaan als het rustig is (en dat is het hier zelden).
    Lijkt me persoonlijk heel omslachtig ;)

6. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Zette zelf de maxi cosi altijd op de kar. Nu zag ik vanmorgen 1 die had de maxicosi op het bierrekje gezet. Zag er heel stabiel uit. Zelf nooit geprobeerd, maar wie weet

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Baby in een ergonomische drager geen optie?
    Is ook veel beter als de kleine in een maxicosi laten zitten

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    zette hem altijd gewoon op de maxi cosi kar , kon je ook vastzetten, wel moest ik van mezelf vaak 1 hand aan de kar laten (of supersnel even los, wat pakken en weer vasthouden) just to be sure haha

Ik ga zelfs met twee kids gewoon weekboodschappen doen en straks met 3, vaak moet mijn man ook op zaterdags werken, ja is even bikkelen soms (zweten, irriteren haha) maar geef de kids vaak opdrachten om alles te pakken enzo dat werkt prima..

9. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Als baby gingen ze bij het boodschappen doen in de draagdoek (op de buik). Doek thuis vast omknopen en dan op de parkeerplaats baby erin. En zodra ze groot genoeg zijn gaan ze hier in een ergonomische rugdrager (boba), heel handig :D

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hier kan de maxi cosi gewoon op de kar. Gaat prima en is ideaal met boodschappen doen. Hier geen probleem dus.

11. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Grote boodschappen doe ik altijd met me vriend .. De jongste met maxi cosie gong gewoon op de onderstel van de kinderwagen ,. Vriend reed de boodschappen kar met ander kind in het zitje

12. hier andersom, ik doe de boodschappen en loop met winkelwagen en mijn man loopt met de kinderwagen met de jongste (uitsluitend naar het koffiezetapparaat en de plekken waar je hapjes kan halen ;)).
    Mijn jongste kan al lang en breed lopen en zitten in de winkelwagen maar hij draait zich constant om en wil er dan uit glippen :$ dus zet hem liever in de riempjes vast vd kinderwagen!
    Toen hij nog heel klein was gebruikte ik een winkelwagen met maxi-cosi opzet, als die er niet was dan de maxi-cosi in de winkelwagen zelf en boodschappen eromheen 'bouwen' (evt nog een extra mandje op het bierstandaardje onder)

Deel Deze Pagina