Ik heb een keer gezien dat een maxicosi omviel in het karretje... ik zou het dan ook echt NOOIT op die manier doen. Ik zette mijn dochter in de speciale karretjes met babyzitje ( de blauwe van ah)
Mij is het ook ooit gebeurt.. Ik had Jelle op het zitje in de Cosi gezet, ik zet het karretje stil om iets te pakken, sta er net 2 seconden met mijn rug naar toe en ik zie in mijn ooghoek de kar wegrijden... Ik graai naar de kar, stoot tegen de maxicosi en hij kukelt zo op de grond... shock: Ik schrok me kapot! Blijkt dat de vloer in de winkel net daar een beetje schuin afloopt... (gelukkig had ik de beugel van de Maxicosi omhoog staan, en was Jelle nog zo klein dat hij echt helemaal in de MC lag) Nou moet ik er eerlijkheidshalve bij vertellen dat het een klein karretje was, zeg maar de helft van de inhoud van zo'n gewone en de maxicosi dus niet ìn staan... Wat ik normaal bij de supermarkte dus wel altijd deed maar bij de schlecker hier hebben ze niet anders. Jelle had gelukkig niks, hij was niet eens geschrokken... Een paar grote ogen keken me aan zo van: "Dat was niet zo slim, mama" Maar ik doe dat dus nooooooooit meer... Jelle ging vanaf dat moment in de kar, dan maar wat minder boodschappen mee nemen...
oo meisjes wat zullen jullie geschroken zijn en ik heb het 1 keer gedan. en ik vondt het helemaal niks. sinds dien had ik de Quiny zap die kan je met een hand bestruren en dan een karetje of mandje in me ander hand
ik deed zelf de kleine boodschapjes kon tim gewoon mee in de mixi op zijn omderstel ... hangnetje eraan en nog wat onderop en hoppa ... krijg je veel mee hihi en man doet (en nu nog steeds) een keer per week de grote zware boodschappen zoals drinken en houdbare dingen dat werkt pas handig !
Ik zie dat je kindje nog erg klein is. Toen mijn zoontje nog zo klein was en ik ging alleen met hem naar de winkel ging ik of met de kinderwagen of ik droeg hem op mijn buik in een draagzak waar hij in kon liggen. Als we met de auto gaan en dus de maxi cosi bij ons hebben dan zet ik hem meestal met zijn maxi cosi in de kar, mijn oudste kindje zit dan in het zitje en mijn man duwt een lege kar waar we dan de boodschappen in doen. Hier heb je bij de grotere winkels ook winkelkarretjes met een maxicosi bovenop en andere waar je een maxi cosi op kunt vastmaken.