Hoe krijg ik gespierde armspieren ipv hangzakjes...

Discussie in 'De lounge' gestart door pina123, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    De titel zegt het al....
    Na mijn 1e zwangerschap is er toch wat spekvet blijven hangen onder mijn armen.. vooral zo vervelend als je net als de koningin moet handjes zwaaien ;)

Maarre wie van jullie heeft spierballen en hoe kun je die krijgen?
    Ik heb van die gewichten van 1 kilo.. en wat is een goed schema?
    Om de dag, en hoelang? Het moet natuurlijk wel effectief zijn!
    Straks weer in de zomer shirtjes met korte mouwen aan...
    :whistle: :whistle: :whistle:

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik lees mee ik heb het ook :cry:
    ik ben nu begonnen om 1x in de week baantjes te zwemmen

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij ons komen werken, heel de dag dozen sjouwen, trap op trap af. :)

Ff serieus, zwemmen is heel goed voor je armspieren. 1 of 2 keer per week een paar baantjes trekken doet het bij mij altijd goed.

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik ben het eens met de vorige reacties, gewoon lekker om de dag doen en misschien gaan zwemmen?

ik moest trouwens meteen aan die reclame van ''snack a jack'' denken :oops: :oops: toen ik je topic zag :D

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    hahah die reclame is stom, hier geen hangarmpjes, maar een kennis van mij deed savonds elke avond even 10 minuten met gewichtren en na 2 weken was er al resultaat te zien.

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Wil je echt strakke armen dan moet je niet sporten met van die lichte gewichtjes. Gewoon een gewicht pakken waar je de laatste 2 reps (herhalingen) nog maar net haalt. Je zal dan zo pas wat strakker worden en je hoeft niet bang te zijn om gespierd te worden of zo want dan moet je dagelijks trainen, dieet volgen enz.

Ik deed zelf altijd 3 keer per week trainen en dan wel hele lichaam en het liefst 1 of 2 keer per week maar een spiergroep zodat je niet overbelast.

Ik deed dus 4 sets van 12 reps. Dus 4 keer 12 herhalingen en de laatste 2 reps waren loodzwaar maar ben nog nooit (toen dan) zo mooi strak geweest en mooi slank. Of je kan ook fullbody doen dws 2-3 keer per week alle spiergroepen doen.

7. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik heb het ook ;) heb er ook ooit vanaf te komen :)

ik noem het altijd ''mama-armen'' :p

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

"ook niet als ik zwaai?"

:) :) :)

9. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    die oefeningen op het filmpje zijn inderdaad goed. En om weerstand te verhogen kan je de gewichten op laten komen in 3 stappen. Je kan met setjes werken of net zolang op en neer gaan totdat je de gewichten niet meer omhoog krijgt (je zult merken dat als je je grenzen op zoekt, je het op den duur langer vol kan houden) Na dat setje kan je weer afwisselen met 1x op, 1x af. En daarna weer bijv. in 3 stappen. Het beste kan je dat op muziek doen (is wel zo leuk en is ook handig)

Voor de zwaaiarmen (achterkant bovenrarm) kan je het beste die oefening doen waar bij hij staat, met 1 arm het gewicht bij zijn achterhoofd houd en het gewicht naar onderen laat zaken. Ik zou het gewicht met twee handen ipv één hand vastpakken (is beter voor de gewrichten)

Oja en een gewicht van 1 kilo is te weinig weerstand. Pak een gewicht van 3kg. Of koop een setje met verschillende kilo's. Kan je je weerstand verhogen.

Succes

10. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

:) :) :)

11. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Welnee joh! :)

Zwemmen is idd goed..Kun je jezelf opdrukken?..mag ook nog wel helpen..Maar ja is misschien teveel van het goede :confused: ..Idd gewichtjes..

12. Onder water

Onder water Niet meer actief

Bij mij was het ook niet veel.. Totdat ik mijn dochtertje continu op moest tillen. Heb nu heuze spierballen :)

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Tennissen werkt super! Maarja, daar moet je natuurlijk wel zin in hebben.

14. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Opdrukken is ook een goeie. Train je borst, schouders armen.... Gecombineerd met gewichtjes, moet je echt wel strakkere armen krijgen.

15. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Powerplaten!
    En de rest van je lijf wordt ook strakker.

16. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Heb jij zo'n ding thuis staan? Mag je trouwens niet op als je zwanger bent.

17. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Ik had niet gezien dat ze zwanger is, sorry! :oops: Ik dacht dat ze vet van haar zwangerschap kwijt wilde raken, maar zag niet dat ze het nu weer is. Je mag idd niet op de powerplate als je zwanger bent. Ik doe het nu zelfs na m'n ei niet, omdat mijn acupuncturist dat afraadt.
    Ik heb hem niet thuis staan, maar doe dat onder begeleiding bij Slender You. Als je het zelf doet, dan is de kans groot dat je de oefeningen niet goed doet en dat heeft het ook weinig effect.
    Bij mij werkt het in elk geval wel goed, dus misschien voor na de bevallig? ;)

18. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    ;) Ik weet niet of je ook wel eens normaal gefitnessd hebt, maar ik denk altijd dat zo'n plate nooit opweegt tegen het echt sporten in de sportschool. Cardio- en krachttraining. Ik weet niet of je dat ook zo ervaart?

19. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Powerplate is imo echt niks sorry :oops: Ik heb jarenlang echt goed getraind dwz krachttraining met afgesloten met 30 min cardio. En op de dagen dat ik geen krachttraining deed, deed ik 30 min cardio op de nuchtere maag. Ik was zo strak en zo mooi slank (pffffffff ooit komt het weer goed met mij :) ). Maar ik raad je aan om aan krachttraining te doen in combi met cardio.

wat je ook kan wil je de oefeningen goed uitvoeren is meedoen aan Bodypump dan leer je de oefeningen goed uit te voeren.

Deel Deze Pagina