Baby in de draagdoek en je kinderwagen volladen met boodschappen. Maar heb je met 4 kinderen helemaal niemand in je omgeving met wie je goed contact hebt? Een vriendin die een uurtje op kan lassen, of iemand met een auto? Is je dochter van 2mnd van je ex? Het is toch zijn kind, hij moet er voor zorgen dat zijn kinderen kunnen eten, je kunt even naar de winkel als hij bij jullie komt om de andere kinderen op te halen.
Hier doet (gelukkig) mijn man de boodschappen, vrijwel altijd alleen en we hebben ook geen auto. Gewoon met 2 fietstassen, grote boodschappentas en mand. Maar ik heb ook wel eens moeten gaan als hij niet kon, ik ging gewoon met de buggy en daar past redelijk wat in. Daarnaast nog een grote boodschappentas die ik aan de buggy hang. Boodschappentrolley en kind in draagdoek kan ook altijd nog.
Volgens mij klopt dat niet hoor! Maar TS, persoonlijk zou ik het wel zelf op willen lossen. Ga toch met die fietskar terwijl de andere kids bij hun vader zijn, koop een bakfiets, ga lopen. Natuurlijk kun je een ander vragen wat mee te nemen voor je en ik snap best dat het minder handig is, maar 3x in de week een kwartier heen, kwartier-halfuur in de winkel en weer terug is toch niet schrikbarend ver en lang lopen? Zelf heb ik dat best een tijd gedaan terwijl wij wel een auto hadden, maar ik het zonde vond daarvoor mijn man te vragen (heb geen rijbewijs).
Ik zou gewoon lopen.. dan maar wat vaker op en neer. Zo heb ik het zelf ook gedaan. @Abri: ik meen ook dat Elmo gelijk heeft.. en dat ex heeft gezegd dat als ze wat ouder is ze ook gewoon mee mag komen met de andere kids.
Is lopend met de kinderwagen geen optie? Deed ik vaak tijdens mijn verlof. Het netje onder de wagen is inderdaad niet zo groot, maar je kan nog een rugtas meenemen en evt. een tas aan de wagen hangen. Dan krijg je al wat meer spullen mee. En gewoon om de dag gaan, grote weekboodschappen doen gaat zo natuurlijk niet.
http://www.zwangerschapspagina.nl/mama-gezin/599048-4e-kind.html Ik denk dat deze ts en andere ts een en de zelfde persoon zijn. Maar dat viel mij op. En dat doet niks verder af van ts.
Een kwartier lopen noem jij een probleem? Je kan ook overdrijven hoor! Hierboven staan De Oplossingen al genoemd: rugzakje of trolley; fietstassen; per keer voor een paar dagen kopen.
Ik geloof dat ts inmiddels geholpen is, ik woon NL dichtbij en fiets 4x per dsg met bakfiets langs de winkel (school, maar daar zitten haar kindjes niet op school ) kunnen de boodschappen in mijn bakfiets, tot ze een andere oplossing uitgedacht heeft.
Oh dat is ontzettend lief van je zeg. Ik ging voorheen ook elke dag met een baby lopend naar de supermarkt.
Ik ook, maar onze school is bij de winkel en die van hun niet dus logistiek hebben wij het makkelijk met bijna alles op de fiets
Zoals al is geschreven gaan lopen, en als je dus niet alles meekrijgt dan ga je nog een keer, heb ik in het begin toen me dochter er net was ook moeten doen...
Welke kinderwagen heb je? Ik zou er eentje zoeken (tweedehands evt) waar wel veel boodschappen inpassen. Hier de eerste jaren altijd lopend met kinderwagen boodschappen gedaan, om de paar dagen. Tas onderin, nog een tas aan de stang, evt nog rugtas op je rug of tas in e hand. Genoeg pakmogelijkheden, en 15 min lopen is gezonde beweging. Zelfde met je fiets, fietsmand erop, fietstassen, of Roos in zo'n babymee en de boodschappen in de fietskar? Mogelijkheden genoeg denk ik. Heel lief dat Suusjeuh aanbiedt je te helpen, echt waar. Maar ik denk dat met een beetje creativiteit en motivatie je zelf ook kan lukken. Even omschakelen alleen.
Het is voor mij weinig moeite en uiteindelijk is het voor als ze geen andere oplossing heeft die keren, dan is het fijn als je als alleenstaande moeder even iemand om hulp kan vragen. Kleintjes worden vanzelf groot en dan vind je je weg overal wel weer in.
Ik zou even een beetje opzoek gaan op mp naar oplossingen. In een fietskar of bakfiets kan je bijvoorbeeld een babyschaal plaatsen en dat neemt minder ruimte in beslag. Spullen om kratten te bevestigen aan de fiets etc. Tassen aan het stuur zou ik niet aan beginnen, dat vind ik gevaarlijk. Er zijn zo veel items die te koop zijn voor de fiets. Daarbij kan je misschien twee keer in de week boodschappen doen ipv 1 keer. En grote dingen zoals pakken luiers etc online bestellen.